Content hub

Lowell_16-9.jpg

Lowells løsning revolutionerer branchen

Lowell satser på udvikling af digitale tjenester. Et af de vigtigste initiativer er at tilbyde enkle og hurtige tjenester direkte til mobiltelefonen. – Vi vil gerne være førende i branchen, og derfor skal vi hele tiden finde nye måder at give vores kunder de bedste løsninger på, siger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

AP_Pension-1080-608.jpg

Optimeret brug af e-Boks styrker kundedialogen for AP Pension

Flere tilmeldte i e-Boks og bedre konverteringsrate er blandt de konkrete resultater AP Pension har fået ved at optimere brugen af e-Boks. Næste skridt er automatiserede flows og en mere løbende digital dialog med kunderne.

Customer-IQ_Experts-panel_Fremtid-Forsikring_16-9.jpg

Skadebehandling med kunden i centrum

Det norske forsikringsselskab Fremtind Forsikring behandler hvert år hundredtusindvis af skadeanmeldelser. Virksomheden bruger en kombination af brugervenlige digitale tjenester og sensitivitetstræning for at sikre den bedst mulige kundeoplevelse og kunne yde personlig betjening af høj kvalitet.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Friktionsfri kundeoplevelse inden for bilfinansiering

Volvofinans Bank indførte i begyndelsen af 2018 et Zero Friction-program for at sikre en mere smidig kundeservice – og dermed en bedre kundeoplevelse. I dag har Volvofinans Bank den bedste kundeservice blandt svenske banker, og det årlige antal opkald til kundeservice er reduceret med mere end 20%.

Customer-IQ_Experts-panel_Saxo-Bank_16-9.jpg

AI og machine learning skræddersyer onlinehandel og -investering

Saxo Bank skiller sig ud inden for onlinehandel. Selv om virksomheden har banklicens, er den dybest set en teknologivirksomhed. Saxo Bank tilbyder onlinehandelsplatforme til en bred kundegruppe og bruger AI og machine learning til at forudsige behov og tilpasse deres platformsprodukter til individuelle kunder.

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Kundeoplevelser vinder hjerter, tillid og markedsandele

I en tid, hvor de fleste banker konkurrerer om at blive den mest digitale, fokuserer Handelsbanken på kundeoplevelse – både digitalt og ved face to face-møder med bankrådgivere. Det altomfattende fokus på kundeoplevelse har ikke kun været med til at gøre Handelsbanken til den mest foretrukne bank på alle dens markeder, men bidrager også til at vinde markedsandele.

Nordea_16-9.jpg

Fuld kontrol og kortere leadtider

Overgangen til dynamiske fakturaer har gjort det muligt for Nordea Finans at lade kunderne bestemme, hvordan de modtager informationer. Kortere leadtider fra produktion til distribution gør det også nemmere hurtigt at nå ud med aktuelle budskaber via fakturaen.

Velliv_16-9.jpg

“Nu havner digitale breve hos kunden, næsten før vi har trykket send”

Med Strålfors Connect løsningen sender Velliv nu krypteret post, der havner hurtigt i kundernes e-Boks. Kunderne får en bedre oplevelse – og Velliv opnår en stor økonomisk besparelse.

IKANO-bank_16-9.jpg

Ikano Bank

Ikano Bank opfylder kundernes behov med en ny digital platform fra PostNord Strålfors. I dag sender banken nemt fakturaer via Vipps, mobilfaktura, e-faktura og Digipost i Norge.

Trafi-16-9.jpg

”Verden bliver aldrig færdig”

Den finske trafikstyrelse Trafi har i de seneste år digitaliseret mange af sine tjenester. – De fleste borgere foretrækker at håndtere tingene digitalt. De foretrækker brugervenlige tjenester, som er tilgængelige, når de har brug for dem, siger Maaria Toikka, som leder udvikling og koordinering af Trafis e-tjenester. 

JenniFlink_16-9.jpg

Bedre dialog forhindrer betalingsanmærkning

Ved hjælp af øget dialog og oplysning vil inkassofirmaet OK Perintä hjælpe sine restanter til at træffe bedre økonomiske beslutninger. Budskabet ”de nye tiders inkasso” kommunikeres i flere forskellige kanaler, og fakturaen har fået et opdateret design efter en eye tracking-undersøgelse, udført af PostNord Strålfors.

CJM_Sergel_16-9.jpg

"CJM er et vigtigt skridt mod at forstå kundernes følelsesmæssige rejse"

Sergel Kredittjänster var et af de første selskaber, som testede PostNord Strålfors' model til Customer Journey Mapping. Adm. direktør Peter Storåkers fortæller, at det førte til forbedret kundekendskab og øget trafik til virksomhedens digitale kanaler.

Volvofinans_16-9.jpg

Volvofinans: ”Kunden skal selv vælge”

Hvordan tilpasser man sin kundekommunikation, når stadig flere kunder vælger e-faktura? Det er en af de udfordringer, som Volvofinans Bank står over for. – I vore dage skal man lade kunden vælge, hvilken kanal han eller hun ønsker at kommunikere på, siger Ulla Höglind, chef for markedskommunikation og CRM.