Content hub

Maria Lund-Søltoft

Sådan bliver forsikringsselskaberne ved med at være relevante på et skiftende marked

Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksible og tilgængelige kontaktveje. Maria Lund-Søltoft, som har stor erfaring med forretningsudvikling i forsikringsbranchen, forklarer, hvordan udviklingen påvirker forsikringsselskaberne, og hvordan de kan udvide deres forretning ved at forblive relevante på et skiftende marked.

Alektum_16-9_230330.jpg

Alektum Group

Koncernen Alektum Group har aktiviteter i 14 europæiske lande. Kernevirksomheden er inkasso, og dertil er knyttet markeds- og kreditinformation, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbejdet med PostNord Strålfors siden år 2000, og Strålfors' løsning Omnichannel gør det lettere for Alektum at få betaling.

Sikre løsninger til kredithåndterings- og inkassobranchen

Sikre løsninger til inkassobranchen

Kredithåndterings- og inkassovirksomheder er nødt til at overholde de love, der gælder for branchen og sørge for, at hele kæden, lige fra indgående og udgående kommunikation til modtager, er sikker. Vores læsninger inden for både fysisk og digital kommunikation hjælper vores samarbejdspartnere med at håndtere kommunikation hurtigt og omkostningseffektivt og samtidig opretholde en høj datasikkerhed.

Klar kommunikation reducerer kredittiden

Klar kommunikation reducerer kredittiden

Reducér risikoen for forsinkede eller udeblevne betalinger ved at kommunikere vigtige budskaber hurtigt, sikkert og brugervenligt. Sikker og automatisk håndtering af kommunikationen reducerer tidskrævende administration, og samtidig bliver oplysningerne lettere tilgængelige for dem, der har brug for dem.

God betalingsoplevelse i den rigtige kanal

God betalingsoplevelse i den rigtige kanal

Vi hjælper kredithåndterings- og inkassovirksomheder med hurtigt at sende fakturaer til den rigtige person i den rigtige kanal med mulighed for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfakturaer og mobilbetalinger reduceres tiden fra opfordring til handling, mens fysiske fakturaer giver høj leveringssikkerhed.

Bedre betalingsoplevelser fører til kortere kredittid

Bedre betalingsoplevelser fører til kortere kredittid

Kunder og debitorer har forskellige betalingsevner og forskellige præferencer, når det gælder kommunikations- og betalingsmetoder. Derfor er det vigtigt, at kredithåndterings- og inkassovirksomheder arbejder med betalingsoplevelsen som en vigtig del af hele kundeoplevelsen.

Fra inddrivelse til fremtidigt samarbejde mellem inkassovirksomheder

Fra inddrivelse til fremtidigt samarbejde mellem inkassovirksomheder

Kredithåndterings- og inkassobranchen udvikler sig i takt med at der oprettes og gives tilladelse til flere og flere digitale løsninger. Virksomhederne bliver nødt til at benytte sig af teknologien for at kunne gå fra inddrivelse til et hjælpsomt kundefokus og kunne leve op til deres sociale ansvar både nu og i fremtiden. Det mener Andreas Komnæs, chef for nye produkter og tjenester hos Kredinor. - Branchen skal arbejde på nye måder for at kunne leve op til samfundets forventninger, siger han.

Sådan kan inkassobranchen sikre bedre databeskyttelse

Sådan kan inkassobranchen sikre bedre databeskyttelse

Kredithåndterings- og inkassovirksomheder håndterer store mængder særligt følsomme personoplysninger om gældsforhold og skal derfor have kendskab til de lokale love og regler i branchen. Hvis databeskyttelsen er utilstrækkelig, risikerer man bøder og i værste fald at miste sin autorisation til at drive inkassovirksomhed og dermed sine indtægter.

Inkasso_16-9.jpg

Sikre betalingsløsninger og øget likviditet til inkassovirksomheder

Der stilles store krav om klar og effektiv kommunikation til virksomheder inden for inkasso og kredithåndtering. Uklare fakturaer og komplicerede betalingsløsninger skaber problemer i flere led. Vejen til kortere kredittider og en bedre kundeoplevelse er at fokusere på kundedialog og en god betalingsoplevelse.

MasterCard_16-9.png

Høj sikkerhed når Mastercard skal håndtere 13 mio. dokumenter årligt

Hvert år håndterer PostNord Strålfors mere end 13 mio. dokumenter for Mastercard, hvor en høj grad af datasikkerhed er afgørende. Strålfors hjælper Mastercard med at distribuere dokumenterne både fysisk og i nordiske digitale kanaler til deres kunder og deres kunders kunder.

Holdbare løsninger til forsyningsbranchen 

Holdbare løsninger til forsyningsbranchen

Forsyningsbranchen befinder sig midt i en transformation. Omstillingen til mere bæredygtig energi sker samtidig med, at der sættes mere fokus på at opfylde kundernes behov. Det er lige så vigtigt at forstå kundernes nye behov og krav som at kunne levere sikker elforsyning. Strålfors har 25 års erfaring med at samarbejde med forsyningsbranchen. Vi ser frem til de næste 25 år sammen med forsyningsselskaberne.

Sustainability_16-9.jpg

Bæredygtige processer kræver smarte løsninger

Bæredygtighed er noget, der præger og påvirker hele virksomheden. Man kan ikke vælge nogen anden kurs, hverken i stort eller småt. Vi bringer jeres virksomhed og jeres kunder fremad og videre ad den rette vej.

Increased-loyalty_16-9.jpg

Større kundeloyalitet. Mindre kundefrafald.

Loyale kunder forudsætter opmærksomme leverandører. Vores fleksible løsninger er et godt udgangspunkt for at reducere kundefrafaldet i forsyningsbranchen.

Energibranchen reducerer omkostningerne med effektive løsninger

Reducér omkostningerne med automatiserede processer

Kunderne stiller større krav i en verden i hastig forandring. Derfor er forsyningsbranchens medarbejdere nødt til at kunne gøre kommunikationen personlig i de rigtige kanaler – på en omkostnings- og ressourceeffektiv måde.

Tre tips, der styrker dialogen med jeres kunder

Tre tips, der styrker dialogen med jeres kunder

Kundekommunikation er en af de vigtigste og mest kritiske faktorer, når det handler om at fastholde sine kunder og skabe loyalitet. I en tid med mange uroligheder er det en af de største udfordringer for aktørerne i forsyningsbranchen. Energi- og elforsyning er et af de vigtigste spørgsmål i samfundet. Men er kunderne ligeglade med, hvem der leverer fx elektriciteten? Er prisen den eneste faktor, der afgør, hvilken leverandør man vælger?

Thisted Vand

Sikker, digital linje direkte fra Thisted Vand til kunderne

Med direkte adgang til 75% af kunderne i e-Boks ved Thisted Vand i dag med sikkerhed, at deres afsendelser lander hos rette modtager. Det giver sikkerhed i arbejdet, sparer tid og minimerer ressourcer og udgifter til print, kuvertering og porto.

Forsyningsbranchen reducerer omkostningerne med effektive løsninger, der opfylder kundernes ønsker

Forsyningsbranchen reducerer omkostningerne med effektive løsninger, der opfylder kundernes ønsker

Adgang til information betyder alt for virksomheden, og det er vigtigere end nogensinde at forstå kunderejsen. Så hvad gør I, når kundernes krav ændrer sig, samtidig med at der stilles krav om at reducere omkostningerne. Ved I, hvad I skal gøre? Sammen med os begiver I jer ud på en rejse, der gavner alle involverede parter.

Forca

Forcas komplekse håndtering af dokumenter til 675.000 medlemmer

Behovet for regelmæssig medlemskommunikation for de tre pensionsselskaber, PKA, Pædagogerne Pension og Lærernes Pension, blev gennem PostNord Strålfors opfyldt med hjælp til strukturering og opbygning af dokumenter til mere end 675.000 medlemmer. 

e-boks-forsyning-energi_16-9.jpg

Kommuniker med dine kunder uden CPR-nummer i e-Boks

Forsyningsbranchen skal kunne kommunikere med sine kunder uanset, om det handler om udsendelse af faktura, varslinger eller øvrig relevant info. Det har tidligere været en forudsætning at have modtaget kundens CPR-nummer og have indhentet samtykke, men nye muligheder i e-Boks løser denne problematik.

shutterstock_1414526963-16-9.jpg

Fordele ved MeMo-formatet til Digital Post

Sådan kan din organisation anvende og høste fordele ved MeMo-formatet til Digital Post (for afsendersystemer)

Bach-LinkedIn-16-9.jpg

Bach Gruppen automatiserer distribution af Digital Post og sparer tid

En bugnende indbakke og manuel fordeling af Digital Post er erstattet af automatisk distribution og høj grad af sikkerhed for, at posten lander i de rette hænder.

Vis mere