Content hub

Mattias-Noren_16-9_2.jpg
Mattias-Noren_Expert_NY.png

Årets digitaliseringstrends

Øget personalisering og større krav om sikker datahåndtering lyder som modsatrettede trends. Mattias Norén, head of Business Development, opsummerer de fem centrale digitaliseringstrends, der præger 2020, og som du er nødt til at tage stilling til.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Hvilken vej går kunden?

I takt med ændret forbrugeradfærd og hastig teknologisk udvikling er det et spørgsmål, mange søger svar på. Institut for Fremtidsforskning (IFF) bruger scenarieplanlægning til at forberede sine kunder på flere mulige fremtidsscenarier.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vor tids megatrends

I udviklingen af en solid og succesfuld strategi- eller scenarieproces er det ifølge IFF afgørende, at virksomheder og organisationer identificerer de megatrends, der vil påvirke deres fremtid, og forberede sig på den effekt, de kommer til at have på virksomheden. Disse 14 strømninger i samfundet regner IFF som vores tids megatrends.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_DK.jpg

8 konsekvenser af øget forbrugermagt

De seneste år er der blevet talt meget om, at forbrugermagten øges, men hvad betyder det i praksis, og hvad bruger forbrugerne magten til? Vi har samlet otte tydelige tegn på, at kunden har taget kontrollen.

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-enheder giver plads til innovation

Med x-enheder kan store virksomheder udnytte startupvirksomhedernes evne til hurtig omstilling, samtidig med at en passende afstand til moderselskabet giver styrke til at opskalere, når tiden er inde.

Hilde-Johannessen_16-9.jpg

En guide til rejsen

Enkelhed og transparens på hele kunderejsen er nøglen til at vinde kundernes tillid. Det mener Hilde Johannessen, som designer tjenester. Hun har studeret kundeoplevelser i fire år hos konsulentbureauet BEKK. 

Gen-Z_16-9_Old_SE-DK.jpg

Betydningen af at være ægte

Vores yngste forbrugere er ligeglade med oppustede varemærkeløfter. Du vinder kun generation Z’s hjerte på én måde – vær ægte.

Kanalval-for-kundresan_16-9.jpg

Kanalvalg til kunderejsen

Hvilken fase skal kommunikationen understøtte? Behov og fokus varierer, afhængigt af hvilket trin i kunderejsen kunden befinder sig på. Funktionen afgør kanal og budskab.

Daniel-Ewerman_16-9.jpg

På kundens side

Forfatter og foredragsholder Daniel Ewerman er en af Sveriges mest fremtrædende fortalere for gode kundeoplevelser. Han har brugt de seneste ti år på at forsøge at udrydde dårlig service.

Neuromarketing_16-9.jpg

Sans for kommunikation

PostNord har med teknologi, som tidligere var forbeholdt forskerne, undersøgt, hvordan vores underbevidsthed reagerer på administrativ kommunikation. Undersøgelsen viser, at print stadig skaber et stort engagement, men bliver udfordret af den digitale postkasse.

Price-tags_16-9.jpg

Sådan påvirkes betalingsviljen af kundeoplevelsen

Når vi som forbrugere står over for et køb, afvejer vi bevidst og ubevidst forskellige variabler mod hinanden for at finde det bedste alternativ. Og det er ikke altid prisen, der er den afgørende faktor.