Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Mere personlig kommunikation med smart brug af kundedata
Når man arbejder datadrevet, bliver det muligt at nå ud med det rigtige budskab til den rigtige kunde i den rigtige kanal. Men for at kunne det i fremtiden er man nødt til at overbevise kunden om, at det er en win-win-situation, hvor begge parter får noget ud af transaktionen.

Hvordan ser fremtidens kundekommunikation ud?
Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development hos PostNord Strålfors, råder virksomhederne og offentlige myndigheder til at være forberedt på det uforudsete. Med fleksible og kanaluafhængige løsninger kan man også i fremtiden levere til kunderne og borgerne forventninger.

Skab ny værdi sammen med kunden
Vi har alle haft dårlige kundeoplevelser. Men hvordan kan det være, at virksomhederne ikke er opmærksomme på tilbagevendende pain points? Måske skal de bare blive bedre til at lytte.

Digital transformation skaber bedre kundeoplevelser
I sin enkelthed handler digital transformation om at benytte nye digitale værktøjer til at behandle data for at skabe bedre resultater i virksomheden. Hvad enten det er øget omsætning, reducering af omkostninger/resurser eller en forbedret kunde-/borgeroplevelse.

Har du styr på kundeoplevelsen?
Hvornår har du sidst tænk på, hvordan jeres kunder opfatter jeres virksomhed? Hvad enten det omfatter jeres kommunikation eller de betalingsmuligheder I tilbyder, så bør I tænke kundeoplevelse ind.

Årets digitaliseringstrends
Øget personalisering og større krav om sikker datahåndtering lyder som modsatrettede trends. Mattias Norén, head of Business Development, opsummerer de fem centrale digitaliseringstrends, der præger 2020, og som du er nødt til at tage stilling til.

Fem digitale trends, der vil præge 2021
Den hurtige digitalisering i 2020 ændrede vores måde at kommunikere på. Derfor får digital tillid, personalisering og konversationsdesign større betydning for kunderne i 2021. Det mener Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Hvilken vej går kunden?
I takt med ændret forbrugeradfærd og hastig teknologisk udvikling er det et spørgsmål, mange søger svar på. Institut for Fremtidsforskning (IFF) bruger scenarieplanlægning til at forberede sine kunder på flere mulige fremtidsscenarier.

Vor tids megatrends
I udviklingen af en solid og succesfuld strategi- eller scenarieproces er det ifølge IFF afgørende, at virksomheder og organisationer identificerer de megatrends, der vil påvirke deres fremtid, og forberede sig på den effekt, de kommer til at have på virksomheden. Disse 14 strømninger i samfundet regner IFF som vores tids megatrends.

8 konsekvenser af øget forbrugermagt
De seneste år er der blevet talt meget om, at forbrugermagten øges, men hvad betyder det i praksis, og hvad bruger forbrugerne magten til? Vi har samlet otte tydelige tegn på, at kunden har taget kontrollen.

X-enheder giver plads til innovation
Med x-enheder kan store virksomheder udnytte startupvirksomhedernes evne til hurtig omstilling, samtidig med at en passende afstand til moderselskabet giver styrke til at opskalere, når tiden er inde.

En guide til rejsen
Enkelhed og transparens på hele kunderejsen er nøglen til at vinde kundernes tillid. Det mener Hilde Johannessen, som designer tjenester. Hun har studeret kundeoplevelser i fire år hos konsulentbureauet BEKK.

Betydningen af at være ægte
Vores yngste forbrugere er ligeglade med oppustede varemærkeløfter. Du vinder kun generation Z’s hjerte på én måde – vær ægte.

Kanalvalg til kunderejsen
Hvilken fase skal kommunikationen understøtte? Behov og fokus varierer, afhængigt af hvilket trin i kunderejsen kunden befinder sig på. Funktionen afgør kanal og budskab.

På kundens side
Forfatter og foredragsholder Daniel Ewerman er en af Sveriges mest fremtrædende fortalere for gode kundeoplevelser. Han har brugt de seneste ti år på at forsøge at udrydde dårlig service.

Sans for kommunikation
PostNord har med teknologi, som tidligere var forbeholdt forskerne, undersøgt, hvordan vores underbevidsthed reagerer på administrativ kommunikation. Undersøgelsen viser, at print stadig skaber et stort engagement, men bliver udfordret af den digitale postkasse.

Sådan påvirkes betalingsviljen af kundeoplevelsen
Når vi som forbrugere står over for et køb, afvejer vi bevidst og ubevidst forskellige variabler mod hinanden for at finde det bedste alternativ. Og det er ikke altid prisen, der er den afgørende faktor.