Læs Ind Service (OIO- og EAN faktura)

Konvertering og levering af elektroniske fakturaer til offentlige myndigheder og andre kunder. Tilmeld dig og få rabat eller benyt vores service uden en aftale.

Kunde login Track and trace

Aftalekunde

  • Større rabat jo større mængder
  • Kunde login – forbrugsoversigt online
  • Optanke konto online – få faktura via e-mail
  • Automatisk e-mail når 10 % af forudbetaling forbliver
  • Adgang til Track and trace

Ikke-aftalekunde

  • Fast pris
  • Månedligt forbrugsoversigt via faktura
  • Adgang til Track and trace

Bliv aftalekunde

Ønsker du at få adgang til alle fordelene ved at være aftalekunde?


Driftsmeddelelse

Læs Ind Service understøtter eDelivery

Vi har tilpasset vores leverance af Læs Ind Service så vi nu kan aflevere til eDelivery. Der har været en udsættelse af tidsfrist for overgang til dette, som er styret af Erhvervsstyrelsen. Det er dog allerede nu muligt at benytte nyt format vi håndterer både nyt og gammelt format frem til overgang til eDelivery

Vi arbejder fortsat på at kunne tilbyde dataleverance i Peppol format i det særlige distributionsnetværk til dette.

Sådan virker Læs Ind service

Med Læs ind service sørger vi for scanning og leverering af dine GLN/EAN-fakturaer til offentlige myndigheder. Tjek med dine andre kunder, om de er tilmeldt ”NEMhandel” – for så kan de også modtage elektroniske fakturaer igennem Læs ind service.

Standard eller ekspres

Vi tilbyder to varianter af emailfakturaer:

  • E-mailfakturaer standard: Afleverer fakturaer senest efter 3 arbejdsdage regnet fra den dag, hvor vi har modtaget fakturaerne til scanning.
  • E-mailfakturaer ekspres: Levering indenfor 1 arbejdsdag, hvis vi har modtaget fakturaerne før kl. 13.00 på mail ekspres-faktura@datascanning.dk.

Aftalekunde eller ikke-aftalekunde

Hvis du sender mange fakturaer, anbefaler vi at du bliver aftalekunde – så opnår du en række fordele, som en bedre pris i form af en rabat på dit forbrug, og en simpel forbrugsoversigt via din Kunde login.

Men du kan også bare benytte vores service uden en aftale. Det er nok med et dansk CVR-nummer. Send så bare dine fakturaer til os, og du får dem hurtigt og nemt væk.

Prisliste

Track and trace

Både aftalekunder og ikke-aftalekunder har adgang til Track and trace, der kan du få en aktuel status for din faktura ved at indtaste CVR- eller CPR-nummeret, fakturanummer og totalbeløb. Husk at der går op til tre hverdage med at modtage, scanne og levere din faktura til din kunde.

Hvor skal jeg sende mine fakturaer hen?

Afhængig af behov og dit økonomisystem kan dine fakturaer indsendes på følgende måder:

Hvad skal jeg huske?

  • Vigtigst af alt er, at du husker at få det rigtige EAN-nummer på fakturaerne. Det er fakturamodtagerens (din kundes) EAN-nummer.
  • Dine kunders faktureringsadresse er vores adressat, enten som e-mailadresse eller fysisk adresse.
  • Indsender du via e-mail, skal fakturaen være i PDF-format og skal medsendes som vedhæftet fil.
  • Du kan ikke formidle information fra selve e-mailen til din kunde. Det er kun selve PDF-filen som sendes videre.
  • Indsender du papirfakturaer, kan du komme flere fakturaer i samme kuvert.

Læs mere her om hvad er EDI?

Bliv klogere på fakturascanning.

Læs også vores guide:
Sådan fakturerer du det offentlige

Slip for administration af fakturaforsendelser til myndigheder

Du behøver ikke at håndtere fakturaforsendelser til myndighederne selv.
Kontakt os, og vi hjælper dig med det – ring på +45 33 86 86 86 eller send en besked:

Skriv til os