Optimér brugen af My Pages
Hvordan kan du øge betaling og reducere antallet af rykkere?
Mange virksomheder har i dag valgt at benytte My Pages som den primære strategiske kommunikationsplatform. “My Pages” giver mulighed for at opbygge en stærk og tæt relation til virksomhedens kunder. Det lykkes mange virksomheder rigtig godt med.
En del virksomheder oplever dog udfordringer med “My Pages” inden for især to delprocesser: betalingsprocessen og rykkerhåndteringen. Virksomhederne ser PostNord Strålfors som en stærk og pålidelig partner, som kan hjælpe med optimeringen af “My Pages” og dermed øge rettidige betalinger og reducere antallet af rykkere.
Tæt samspil mellem e-Boks og virksomhedens ”My Pages”
Strålfors kan hjælpe med at optimere kommunikationen ved at sikre tæt samspil mellem e-Boks som en del af virksomhedens “My Pages” strategi. e-Boks fungerer som broen mellem virksomheden og kunderne og støtter samtidig op om “My Pages” strategien.
Et eksempel kan være når en kunde modtager en faktura eller en rykker i deres e-Boks. Kunden bliver gjort opmærksom på det nye dokument via en push-besked eller e-mail advisering. Kunden tilgår dokumentet i e-Boks, hvor der kan foretages en handling. Her kan der via et kundeunikt link i beskeden, viderestilles direkte til personlige “My Pages”. Dette fjerner behovet for yderligere autentificeringstrin (f.eks. MitID eller passwords) og giver en sammenhængende kunderejse.
Fordele med Strålfors’ single-sign-on løsning
Med Strålfors’ single-sign-on løsning, hvor kunden linkes direkte fra e-Boks til “My Pages”, forbliver “My Pages” fortsat den primære kommunikationsplatform, og e-Boks fungerer som en sikker og pålidelig kanal, når virksomheden skal have deres kunder til at foretage en handling.
Kunderne bliver hurtigt viderestillet til “My Pages”, hvorfra de kan betale deres fakturaer og rykkere uden besvær. For virksomheden er en af de største fordele de færre rykkere og en hurtigere betaling, gladere kunder og muligheden for at tilpasse kommunikationen til den enkelte kunde. Samtidig opnår de med digitaliseringen også en mere grøn profil.
Her spiller e-Boks integrationen en vigtig rolle, da integrationen sørger for, at kunderne modtager vigtige meddelelser, når det ellers kan være svært at komme igennem til kunden. Derudover er der også en højere grad af tillid til e-Boks sammenlignet med e-mail, hvor der ofte opstår en vis skepsis, især når handlinger som at klikke på links skal udføres i det modtagne indhold.
Har I spørgsmål?
Kontakt os, hvis I vil vide mere om, hvordan vores løsning kan hjælpe jer med at effektivisere, forenkle og personliggøre jeres kommunikation.