Med Omnichannel kommunikation kan dine kunder:
- selv vælge kommunikationskanal
- modtage informationer på den måde, de foretrækker
- få mulighed for dialog med dig
- få relevante informationer på det rigtige tidspunkt
- læse dine informationer, når og hvor det passer dem
Digitalisering stiller nye krav
Digitalisering påvirker os alle – hvordan vi opfører os som forbrugere, hvordan vi stiller krav til kommunikation, og hvordan vi køber produkter og tjenester. Det er tydeligt, at forbrugerne forventer mere tilpasset kommunikation ad de kanaler, der passer til dem, når det passer dem. De forventer Omnichannel.
Ny teknik afføder nye idéer, hurtige konkurrenter og disruptive forretningsmodeller. Dette stiller krav, men skaber samtidig mange nye muligheder for moderne virksomheder. Men én erkendelse er vigtigere end nogen anden: Vi kan ikke fortsætte, som vi altid har gjort.
Årsagen er, at:
- Digitalisering betyder øget konkurrence og erkendelse af, at der ikke længere findes et sikkert hjemmemarked. Forretninger findes og skabes overalt hele tiden.
- Digitalisering betyder gennemsigtighed, og at kunden bestemmer. Fra nu af forventer dine kunder den højeste kvalitet, og de vil altid sammenligne dit produkt med de allerbedste.
- Digitalisering er gennemsigtighed og sammenhæng. Fremtidens gode forretninger handler derfor om bæredygtighed, rimelighed og retfærdighed. Alt handler om tillid og tiltro.
Kunderne bestemmer
Al vellykket kommunikation er i dag styret af forbrugeren. Alle forbrugere har forskellige præferencer, holdninger og digital parathed.
Vi ved, at 77 % af alle mennesker i de nordiske lande vil have lov at vælge, hvordan de kommunikerer med virksomheder og myndigheder. Og at der ikke findes én kanal, der er optimal for alle forbrugere eller for alle kommunikationsformer.
Vi ved også, at der ikke findes én kanal, der er optimal for alle forbrugere eller for alle kommunikationsformer. For at du kan kommunikere konsekvent, autentisk og effektivt ad alle kanaler, er Omnichannel nødvendig.
Vi er Omnichannel
Hvis dine forretninger skal være bedre og mere intelligente, skal du kommunikere i Omnichannel. Den store udfordring ligger i at tilpasse sig til modtageren og skabe den oplevelse, kunden forventer af både fysiske og digitale kanaler. Det er dette, vi kan hjælpe dig med.
PostNord Strålfors håndterer 900 millioner digitale meddelelser og ca. 400 millioner papirbreve i de nordiske lande hvert år – inden for alle kanaler. Vores styrke er at håndtere store mængder variable data og gøre al kommunikation attraktiv for hver enkelt modtager. Vi tænker altid Omnichannel. Vi er Omnichannel.
Vi hjælper dig med at analysere dine data og derefter formidle oplysningerne via flere kanaler. Der er også mulighed for tovejskommunikation mellem dig og dine kunder. For eksempel kan du sende en kontrakt til en digital postkasse, lade modtageren underskrive den og sende den tilbage.
Alle de løsninger, PostNord Strålfors sælger, understøtter kommunikation i Omnichannel. Med os som digital partner kan du lade dine kunder bestemme.
Du kan læse mere om hvad Omnichannel er her.
Vil du vide mere om Omnichannel kommunikation?
Få hjælp af vores eksperter til at analysere dine kundedata og til at sørge for, at der kommunikeres med de enkelte kunder på præcis den måde, de foretrækker det.