For LB Forsikring er det afgørende at få vigtige informationer som opkrævninger og policer hurtigt og sikkert ud til medlemmerne. Men det blev stadigt sværere at holde styr på de komplekse udsendelser via fysiske breve og digitale kanaler. Forsikringsselskabet fik brug for en ny kompetent samarbejdspartner. Derfor faldt valget på PostNord Strålfors og en omnichannel-løsning til kommunikation med medlemmerne.
Brug for bedre håndtering af komplekse udsendelser
LB Forsikring er et medlemsejet forsikringsfællesskab, hvor overskuddet går tilbage til medlemmerne i form af loyalitetsrabat. Derfor er der fokus på at få kommunikationen til medlemmerne til at flyde bedst muligt i et sikkert og effektivt flow.
Fakturaer og policer er tidskritisk information og indeholder personfølsomme oplysninger. Så en hurtig, smidig og korrekt håndtering er vigtig. For fortsat at kunne håndhæve dette, besluttede forsikringsselskabet at skifte leverandør.
-Med Strålfors har vi en professionel og proaktiv samarbejdspartner. Den vigtige information til medlemmerne kører, og vi har en god professionel sparring om muligheder., fortæller Bo Stisen, Afdelingschef Application Services, LB Forsikring.
Smidig løsning med e-Boks som omdrejningspunkt
For Bo Stisen faldt valget på Strålfors, fordi de var klar med de løsninger og den ekspertise, der var brug for.
- Vi valgte Strålfors, fordi vi kunne se et potentiale i samarbejdet. Det er utroligt vigtigt for os, at vi kan sende vigtige informationer ud via e-Boks. Det er en sikker og kendt kanal, og det går hurtigere end fysiske breve, udtaler han. ”Og med track and trace på Strålfors-platformen har vi fået et godt overblik. Nu kan vi med det samme se, hvad vi sender hvornår, og om noget ikke når frem. Så vi har fået langt bedre kontrol med forsendelserne.”
Charlotte Houmøller, Business Analyst hos LB Forsikring tilføjer: - Vi har medlemmer, som er digitalt fritaget. Så det er vigtigt, at vi fx kan vælge, om vigtige informationer skal sendes som fysisk post eller til e-Boks. Og løsningen Cloud Merger, hvor vi selv kan flette og sende mindre udsendelser hurtigt ud, fungerer også godt for os.
Eksperthjælp til bedre medlemsdialog
LB Forsikring er glad for, at de har fået en god løsning, og samtidig en professionel og lydhør samarbejdspartner.
- Strålfors har forstået, hvad det er for en type medlemmer, vi har, og hvor vigtigt det er at få informationen frem til dem til tiden, siger Charlotte Houmøller.
- De har bl.a. også hjulpet os med at iværksætte gode processer for fejlhåndtering. Hvornår skal vi have besked, hvis noget fejler, og hvad skal vi gøre ved det. Og jeg ser også frem til, at vi sammen skal sende vores årlige loyalitetsrabat ud til vores medlemmer.
Bo Stisen følger op: - Vi får proaktiv rådgivning og personligt og professionelt modspil. Vi har fx fået indspark til, hvordan vores rykkere kan blive betalt i e-Boks. Det er godt med idéer, der kan gøre medlemsrejsen lettere.
LB Forsikring har også aftalt med Strålfors at mødes løbende og evaluere samarbejdet – og tale om nye muligheder og perspektiver. Det er med til at sikre, at alt udvikler sig i den rigtige retning.
- Når medlemmerne oplever, at kontakten til os bliver nemmere, styrker det tilliden og troværdighede. Her bliver vi hjulpet af en proaktiv samarbejdspartner, afslutter Bo Stisen.