Kundecases

Payment Management
Lowells løsning revolutionerer branchen
Lowell satser på udvikling af digitale tjenester. Et af de vigtigste initiativer er at tilbyde enkle og hurtige tjenester direkte til mobiltelefonen. – Vi vil gerne være førende i branchen, og derfor skal vi hele tiden finde nye måder at give vores kunder de bedste løsninger på, siger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

Output Management
Optimeret brug af e-Boks styrker kundedialogen for AP Pension
Flere tilmeldte i e-Boks og bedre konverteringsrate er blandt de konkrete resultater AP Pension har fået ved at optimere brugen af e-Boks. Næste skridt er automatiserede flows og en mere løbende digital dialog med kunderne.

Output Management
Fuld kontrol og kortere leadtider
Overgangen til dynamiske fakturaer har gjort det muligt for Nordea Finans at lade kunderne bestemme, hvordan de modtager informationer. Kortere leadtider fra produktion til distribution gør det også nemmere hurtigt at nå ud med aktuelle budskaber via fakturaen.

Output Management
“Nu havner digitale breve hos kunden, næsten før vi har trykket send”
Med Strålfors Connect løsningen sender Velliv nu krypteret post, der havner hurtigt i kundernes e-Boks. Kunderne får en bedre oplevelse – og Velliv opnår en stor økonomisk besparelse.

Output Management
Ikano Bank
Ikano Bank opfylder kundernes behov med en ny digital platform fra PostNord Strålfors. I dag sender banken nemt fakturaer via Vipps, mobilfaktura, e-faktura og Digipost i Norge.

Consulting and Insights
AURA Energi
Strøm er strøm, men den kan pakkes ind i god kundeservice. Når produktet ikke adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, må man skille sig ud på andre parametre. Præcis hvad, der har betydning for kunderne, kan en Customer Journey Mapping (CJM) afsløre. AURA Energi har været på rejsen sammen med sine kunder.

Output Management
Odense kommune
Odense er en af de kommuner i Danmark, der er længst fremme med digitalisering, og med Connect-løsningen opnår kommunen både øget sikkerhed og økonomiske besparelser.

Consulting and Insights
Telias digitale rejse
Telia Denmark arbejder målrettet med at digitalisere hverdagen for både virksomheden og kunderne.

Input Management
Odder kommune
Digitalisering af indgående kommunikation. Odder Kommune vil have en fejlprocent på nul. Det er kommunes ambitionen, efter at de har valgt at lade PostNord Strålfors digitalisere og fordele alt indgående kommunikation.

Payment Management
Kraftringen købte en tjeneste – men fik meget mere.
PostNord Strålfors har været Kraftringens samarbejdspartner til fakturalevering og andre udsendelser i Omnichannel og er samtidig en aktiv støtte i digitaliseringsprocessen.

Print Solutions
3D-print gav hurtigere togservice
Siden SJ begyndte at 3D-printe reservedele hos PostNord Strålfors, er servicetiden reduceret. Nu er der flere tog i drift, og samtidig er funktionaliteten forbedret.

Print Solutions
Tada Medical
Med 3D-print kan startupvirksomheden Tada Medical fremstillige billige prototyper. Målet er at udvikle en behandling til kræftpatienter, som forhindrer smertefulde blærer i munden uden alvorlige bivirkninger.

Print Solutions
Karolinska Universitetshospital
På Karolinska Universitetshospitals børnerøntgenafdeling bruger ortopæder og kirurger 3D-printede kropsdele for bedre at kunne forstå misdannelser inden en operation og i forbindelse med prøveoperationer.

Input Management
Aarhus kommune: Sikker og effektiv håndtering af henvendelser
Aarhus Kommune har fået en komplet input/output-løsning, som styrer kommunikation til og fra kommunens borgerne og virksomheder på socialområdet, fx. anbringelser, forebyggelse og sociale ydelser.

Output Management
Novozymes har fuld kontrol med versioner af deres labels
Novozymes, verdensledende inden for enzymer, leverer til virksomheder over hele verden. For ikke at blive hængende i tolden er de afhængige af etiketter med korrekt information. Med PostNord Strålfors’ løsning Transform kan titusindvis af versioner af etiketter opdateres på nogle få timer.

Print Solutions
Nemmere salgsproces med 3D-print
Med 3D-printede prototyper kan Glenair Nordic vise sine kunder, hvordan et kundetilpasset produkt vil fungere i virkeligheden. Det er en meget stor hjælp i salgsprocessen, siger Filip Sandberg, teknisk salgschef.

Input Management
Fra 15.000 mapper til én harddisk
En flytning kan føre til meget. For ingeniørvirksomheden NNE førte en flytning af hovedkontoret først og fremmest til nye og flotte lokaler men også til en gennemgribende digitalisering af virksomhedens arkiv.

Output Management
Digital faktura i omnichannel betaler sig
Resultatet: Mindre belastning af kundeservice, øget netsalg, øget kundetilfredshed og færre kundetab.

Output Management
Canal Digital satser på dynamisk indhold
Personaliserede udsendelser og responsive fakturaer fra PostNord Strålfors øger træfsikkerheden. ”Vi forlader klumpede formater som PDF og åbner op for, at vores kunder kan finde informationerne fra os i den kanal og på den platform, de foretrækker”, forklarer Fredrik Welin

Business Integration
Mere effektiv fakturahåndtering med EDI
Arbejdsformidlingen i Sverige kan takket være PostNord Strålfors' EDI-tjeneste nemt udveksle elektroniske meddelelser med sine 6.000 leverandører – uanset hvilket system de bruger, og hvor i verden de befinder sig.

Output Management
Lantmännen: En fleksibel, global løsning
Lantmännens selskab, Unibake, har arbejdet med et udviklingsprojekt af deres globale dokumentstyringssystem. I forbindelse med projektet var der behov for effektiv styring af dokumenthåndteringen, da man tidligere havde haft mange forskellige løsninger.

Payment Management
Ikke flere dobbeltfaktureringer for Remeo
Et nyt og mere fleksibelt system til kundefakturaer løste de tidligere problemer for Remeo i Finland. I dag får den rette kunde den rette faktura på det rette tidspunkt.

Print Solutions
Coop: ”Det enkelte medlem er unikt og skal kunne mærke det”
Coop er en af Sveriges største dagligvarekæder. Med lidt over tre millioner medlemmer er det en stor udfordring at udarbejde det rette tilbud til den rette person. – Det enkelte medlem er unikt og skal kunne mærke det, siger Jonas Taube, chef for kampagnestrategi og reklameproduktion hos Coop.

Udsendelsen som redder liv
I kampen mod tarmkræft har Danske Regioner lagt en ny strategi. I løbet af en periode på fire år sender de 1,6 millioner selvundersøgelser ud med posten.

Business Integration
Pågens daglige brød skaber mange transaktioner
At sælge en så vigtig basisvare som brød på flere forskellige markeder, medfører en enorm mængde daglige forretningstransaktioner og store mængder fakturaer. – Forbrugerne vil jo have så friskt brød som muligt. Det skal helst være bagt samme dag, siger Jacob Malmros, som er ansvarlig for virksomhedssystem og EDI-integration på den svenske brødfabrik Pågen.

Print Solutions
Volvofinans: ”Kunden skal selv vælge”
Hvordan tilpasser man sin kundekommunikation, når stadig flere kunder vælger e-faktura? Det er en af de udfordringer, som Volvofinans Bank står over for. – I vore dage skal man lade kunden vælge, hvilken kanal han eller hun ønsker at kommunikere på, siger Ulla Höglind, chef for markedskommunikation og CRM.

Print Solutions
Portooptimering lønsom forretning for Telenor
Porto er en omkostningstung post for mange virksomheder. Det lykkedes Telenor Danmark at spare to millioner kroner om året ved at gå over til erhvervspost, men det krævede en tilpasning af faktureringssystemet. Telenors krav var, at kunderne ikke måtte mærke overgangen til virksomhedspost, og at betalingsfristerne ikke måtte blive kortere.

Print Solutions
LO favørs: ”Vi skal nå ud til alle medlemmer”
LOfavørs største udfordring lige nu er at nå ud med sit koncept til medlemmerne. – En undersøgelse fra 2008 viser, at kun en af tre kender konceptet, fortæller Heidi Myhr, der er daglig leder i SpareBank 1, som administrerer LOfavør for fagforeningen LO.

Print Solutions
Skånetrafiken
Skånetrafiken lancerer i samarbejde med PostNord Strålfors et kort til ID-baserede rejser. Resultatet bliver smartere og mere miljøvenlig billethåndtering og effektiv kortdistribution.

Print Solutions
Sådan får Falck Assistance en klarere identitet
Falck Assistance vil være tydeligere i deres kommunikation. Ved hjælp af et ensartet udseende og en teknisk platform fra Postnord Strålfors skal det være let at identificere Falck Assistance som afsender.