Kundecases

PayEx-samarbejde med Strålfors sikrer forsendelserne og udvikler begge parter
PayEx leverer betalingsløsninger og tilbyder services i hele Norden. Hver måned udsender virksomheden næsten to millioner forsendelser på papir til kunder. Da PayEx' eget trykkeri voksede ud af sine lokaler, indgik virksomheden et samarbejde med Strålfors for at udvikle forretningen og sikre distributionen af papirforsendelser som fakturaer og rykkere.

Alektum Group
Koncernen Alektum Group har aktiviteter i 14 europæiske lande. Kernevirksomheden er inkasso, og dertil er knyttet markeds- og kreditinformation, juridisk rådgivning og faktureringsløsninger. Alektum har samarbejdet med PostNord Strålfors siden år 2000, og Strålfors' løsning Omnichannel gør det lettere for Alektum at få betaling.

Høj sikkerhed når Mastercard skal håndtere 13 mio. dokumenter årligt
Hvert år håndterer PostNord Strålfors mere end 13 mio. dokumenter for Mastercard, hvor en høj grad af datasikkerhed er afgørende. Strålfors hjælper Mastercard med at distribuere dokumenterne både fysisk og i nordiske digitale kanaler til deres kunder og deres kunders kunder.

Sikker, digital linje direkte fra Thisted Vand til kunderne
Med direkte adgang til 75% af kunderne i e-Boks ved Thisted Vand i dag med sikkerhed, at deres afsendelser lander hos rette modtager. Det giver sikkerhed i arbejdet, sparer tid og minimerer ressourcer og udgifter til print, kuvertering og porto.

Forcas komplekse håndtering af dokumenter til 675.000 medlemmer
Behovet for regelmæssig medlemskommunikation for de tre pensionsselskaber, PKA, Pædagogerne Pension og Lærernes Pension, blev gennem PostNord Strålfors opfyldt med hjælp til strukturering og opbygning af dokumenter til mere end 675.000 medlemmer.

Bach Gruppen automatiserer distribution af Digital Post og sparer tid
En bugnende indbakke og manuel fordeling af Digital Post er erstattet af automatisk distribution og høj grad af sikkerhed for, at posten lander i de rette hænder.

Azets automatiserer håndteringen af indgående Digital Post med fokus på GDPR-compliance
Efter lanceringen af den nye Digital Post i marts 2022, har Azets valgt at automatisere deres håndtering af indgående Digital Post med hjælp fra PostNord Strålfors’ eDistributions-løsning.

PostNord strømliner sin håndtering af indkommende e-Boks og Digital Post beskeder
Automatisering af e-Boks gav anledning til en omfattende oprydning og strukturering, hvilket har øget sikkerheden og bidraget til stabil fordeling indkommende post i e-Boks. Over 90% distribueres i dag digitalt baseret på regler, der gør det nemt at opretholde et strømlinet flow.

Digitalisering bringer Allente tættere på kunden
Allente står for "all entertainment". Navnet skal afspejle det nye varemærkes position på markedet, og hvad virksomheden ønsker at tilbyde sine kunder. PostNord Strålfors har i tæt samarbejde med Allente opbygget et system, hvor al fakturering sker via Strålfors' Omnichannel-platform, og det har hjulpet Allente med at accelerere sin digitale rejse.

E.ON er klar til næste skridt
Digital kundekommunikation er blevet normen i forsyningsselskabet E.ON, og det er gået rigtig hurtigt. – For bare nogle år siden var det et supplement, men nu er det lige omvendt. Det gør det nemmere både for kunden og for os selv, siger Mikael Bladh, Head of Back Office.

AAB digitaliserer over 100 års boligdokumenter
At digitalisere sine papirarkiver skaber overblik, og gør det lettere at få adgang til og finde sager frem hurtigt. Det sparer plads i forhold til et fysisk arkiv, og gør det fremfor alt lettere at arbejde i overensstemmelse med GDPR-kravene. Derfor valgte boligforeningen AAB at digitalisere alle dens 107 lokale arkiver, så foreningen lever op til GDPR-kravene.

Novozymes fordeler fysisk post digitalt
At Novozymes kort tid inden marts 2020 var gået i luften med en løsning, der scanner fysiske breve og digitaliserer håndteringen af dem, viste sig at være et heldigt sammentræf, da landet lukkede ned. Digital distribution var en stor hjælp under nedlukningen, og i dag er det svært at forestille sig andet.

DUOS frigør vigtig tid med We Mail-løsning
På 15 minutter klarer DUOS Gruppen i dag det, der tidligere tog 32 timer. Manuelt arbejde med at printe, kuvertere og afsende breve er afløst af værdiskabende opgaver inden for rekruttering og kvalitetssikring.

Seges: Stærkt trekløver digitaliserer landbruget
Respekt for slutbrugeren er mindst lige så vigtig som øget effektivitet, når der bliver sat strøm til processerne, der fører til et færdigt regnskab i landbruget. Strategisk samarbejde sikrer den optimale balance og baner vejen for succesfulde forandringer.

Kontolink: Breve styrker dialogen og giver flere møder
Fysiske breve hører fortiden til. Det var den umiddelbare reaktion hos Kontolink, men i dag er dialogen med mulige kunder styrket, og sælgerne booker flere møder. Brevene fungerer som døråbner og prisen er langt under det halve sammenlignet med online annoncering.

Helen Oy pionerer inden for MobilePay
Mobilbetaling er et område, der vokser hurtigt hos energiselskabet Helen. – Forbrugerne vil helst klare alt med mobiltelefonen. Udviklingen af betalingsløsninger stopper ikke med det, vi ser i dag. Der er mere på vej, siger Kirsi Kuusisto, leder af fakturerings- og analyseenheden.

Intellitech/Debbie: Digitalisering øger betalingsraten i inkassobranchen
Samarbejdet med PostNord Strålfors fjerner den sidste rest af menneskelig interaktion fra den fuldautomatiske inkassoløsning Debbie. Baseret på intelligente beregninger øger løsningen betalingsraten for inkassobranchen.

Ikano Bank: Digital partner med et langt og tæt samarbejde
En Omnichannel-løsning fra PostNord Strålfors giver både tids- og omkostningsbesparelser for Ikano Bank. Den understøtter også virksomhedens bæredygtighedsarbejde. Nøglen er et langsigtet partnerskab, hvor man udvikler sig sammen.

HB-Care skåner miljøet og sparer tid med digital underskrift
Før krævede det en køretur til regionskontoret, når en ny chauffør skulle underskrive ansættelseskontrakt. Det var både tidskrævende og miljøbelastende. I dag klares underskriften digitalt og uden at berøre den daglige drift, fortæller Jimmi Fischer, personalechef hos HB-Care.

Lowells løsning revolutionerer branchen
Lowell satser på udvikling af digitale tjenester. Et af de vigtigste initiativer er at tilbyde enkle og hurtige tjenester direkte til mobiltelefonen. – Vi vil gerne være førende i branchen, og derfor skal vi hele tiden finde nye måder at give vores kunder de bedste løsninger på, siger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation i Lowell.

AP Pension: Optimeret brug af e-Boks styrker kundedialogen
Flere tilmeldte i e-Boks og bedre konverteringsrate er blandt de konkrete resultater AP Pension har fået ved at optimere brugen af e-Boks. Næste skridt er automatiserede flows og en mere løbende digital dialog med kunderne.

Skellefteå Kraft – en digital succeshistorie i forsyningsbranchen
Skellefteå Kraft har gennemgået en imponerende digital rejse. Trods store udfordringer er Skellefteå Kraft i dag en effektiv virksomhed med Sveriges måske bedste kundeservice i forsyningsbranchen. – Uden PostNord Strålfors' kundefokus var vi aldrig nået så langt, siger Eva-Lena Berglund, chef for Fakturering.

Nordea Finans: Fuld kontrol og kortere leadtider
Overgangen til dynamiske fakturaer har gjort det muligt for Nordea Finans at lade kunderne bestemme, hvordan de modtager informationer. Kortere leadtider fra produktion til distribution gør det også nemmere hurtigt at nå ud med aktuelle budskaber via fakturaen.

Velliv: "Nu havner digitale breve hos kunden, næsten før vi har trykket send"
Med Strålfors Connect løsningen sender Velliv nu krypteret post, der havner hurtigt i kundernes e-Boks. Kunderne får en bedre oplevelse – og Velliv opnår en stor økonomisk besparelse.

AURA Energi
Strøm er strøm, men den kan pakkes ind i god kundeservice. Når produktet ikke adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, må man skille sig ud på andre parametre. Præcis hvad, der har betydning for kunderne, kan en Customer Journey Mapping (CJM) afsløre. AURA Energi har været på rejsen sammen med sine kunder.

Odense kommune
Odense er en af de kommuner i Danmark, der er længst fremme med digitalisering, og med Connect-løsningen opnår kommunen både øget sikkerhed og økonomiske besparelser.

Telias digitale rejse
Telia arbejder målrettet med at digitalisere hverdagen for både virksomheden og kunderne. I forhold til at håndtere indkomnmende kommunikation, som modtages i Telias e-Boks, har Telia valgt eDistribution løsning for at kunne klassificere og distribuere kommunikation til rette modtagere internt i Telias organisation.

Odder kommune
Digitalisering af indgående kommunikation. Odder Kommune vil have en fejlprocent på nul. Det er kommunes ambitionen, efter at de har valgt at lade PostNord Strålfors digitalisere og fordele alt indgående kommunikation.

Kraftringen købte en tjeneste – men fik meget mere.
PostNord Strålfors har været Kraftringens samarbejdspartner til fakturalevering og andre udsendelser i Omnichannel og er samtidig en aktiv støtte i digitaliseringsprocessen.

Aarhus kommune: Sikker og effektiv håndtering af henvendelser
Aarhus Kommune har fået en komplet input/output-løsning, som styrer kommunikation til og fra kommunens borgerne og virksomheder på socialområdet, fx. anbringelser, forebyggelse og sociale ydelser.

NNE: Fra 15.000 mapper til én harddisk
En flytning kan føre til meget. For ingeniørvirksomheden NNE førte en flytning af hovedkontoret først og fremmest til nye og flotte lokaler men også til en gennemgribende digitalisering af virksomhedens arkiv.

Canal Digital satser på dynamisk indhold
Personaliserede udsendelser og responsive fakturaer fra PostNord Strålfors øger træfsikkerheden. ”Vi forlader klumpede formater som PDF og åbner op for, at vores kunder kan finde informationerne fra os i den kanal og på den platform, de foretrækker”, forklarer Fredrik Welin

Arbejdsformidlingen i Sverige: Mere effektiv fakturahåndtering med EDI
Arbejdsformidlingen i Sverige kan takket være PostNord Strålfors' EDI-tjeneste nemt udveksle elektroniske meddelelser med sine 6.000 leverandører – uanset hvilket system de bruger, og hvor i verden de befinder sig.

Lantmännen: En fleksibel, global løsning
Lantmännens selskab, Unibake, har arbejdet med et udviklingsprojekt af deres globale dokumentstyringssystem. I forbindelse med projektet var der behov for effektiv styring af dokumenthåndteringen, da man tidligere havde haft mange forskellige løsninger.

Remeo: Ikke flere dobbeltfaktureringer
Et nyt og mere fleksibelt system til kundefakturaer løste de tidligere problemer for Remeo i Finland. I dag får den rette kunde den rette faktura på det rette tidspunkt.

Coop: ”Det enkelte medlem er unikt og skal kunne mærke det”
Coop er en af Sveriges største dagligvarekæder. Med lidt over tre millioner medlemmer er det en stor udfordring at udarbejde det rette tilbud til den rette person. – Det enkelte medlem er unikt og skal kunne mærke det, siger Jonas Taube, chef for kampagnestrategi og reklameproduktion hos Coop.

Danske Regioner: Udsendelsen som redder liv
I kampen mod tarmkræft har Danske Regioner lagt en ny strategi. I løbet af en periode på fire år sender de 1,6 millioner selvundersøgelser ud med posten.

Pågens daglige brød skaber mange transaktioner
At sælge en så vigtig basisvare som brød på flere forskellige markeder, medfører en enorm mængde daglige forretningstransaktioner og store mængder fakturaer. – Forbrugerne vil jo have så friskt brød som muligt. Det skal helst være bagt samme dag, siger Jacob Malmros, som er ansvarlig for virksomhedssystem og EDI-integration på den svenske brødfabrik Pågen.

LO favørs: ”Vi skal nå ud til alle medlemmer”
LOfavørs største udfordring lige nu er at nå ud med sit koncept til medlemmerne. – En undersøgelse fra 2008 viser, at kun en af tre kender konceptet, fortæller Heidi Myhr, der er daglig leder i SpareBank 1, som administrerer LOfavør for fagforeningen LO.

Skånetrafiken
Skånetrafiken lancerer i samarbejde med PostNord Strålfors et kort til ID-baserede rejser. Resultatet bliver smartere og mere miljøvenlig billethåndtering og effektiv kortdistribution.