Content hub
Categories level 1
Categories level 1

Visual search revolutionerer kunderejsen
Nye tjenester til billedsøgning gør det muligt at bruge mobiltelefonens kamera som søgemaskine. E-handlen er det område, der påvirkes hurtigst af den nye teknologi, fordi apper som Google Lens og Pinterest ændrer den måde, vi interagerer med vores omverden på.

Det bliver stadig vigtigere for kunden at kunne røre ved varen – haptisk teknologi er på vej
I Kina behøver man ikke længere nøjes med at se på varerne, inden man køber dem på nettet, men kan også røre ved dem. Trendforskere mener, at 2020 bliver året, hvor haptisk teknologi bliver stort på flere områder.


AI er bedre til skak end til sund fornuft
Dataingeniøren Melanie Mitchell har siden 1984 været førende inden for amerikansk AI-forskning. Udviklingen har på mange områder overgået forventningerne, men kunstig intelligens viste sig at være den sværeste nød at knække.


"3D-print – Alle der producerer noget fysisk, bliver påvirket"
Tomas Lundström, Head of 3D i PostNord Strålfors, svarer på 7 spørgsmål om udviklingen inden for 3D-print, og hvordan virksomheder og industrier kan håndtere udfordringer og muligheder.


Sådan påvirker 3D-print den globale handel
Færre transporter, mindre lagerbeholdning og mulighed for hurtigt at printe mindre serier er nogle af fordelene ved 3D-print. Men er det nok til at påvirke verdenshandlen generelt? – I nogle nichebrancher. Det har det allerede gjort, siger Axel Nordin, lektor i maskinteknik ved Lunds Universitet.

PostNord Strålfors 3D-printer beskyttelsesvisirer til sundhedssektoren
PostNord Strålfors 3D-printer beskyttelsesvisirer til kunder i sundheds- og ældresektoren og tilsvarende områder. Flere kunder viste hurtigt interesse, og nu printes der visirer på produktionsanlægget i Rosersberg.


Software as a Service
Er du indkøber eller beslutningstager ift. IT og digital kommunikation hos en dansk myndighed eller virksomhed, og har du overvejet hvorvidt I skal investere i jeres helt egen software eller købe jer ind på en eksisterende service? Herunder er listet og beskrevet fire fordele med en SaaS-løsning for dig som kunde!

Hellere holdning end viden
Hendes bøger er oversat til over 25 sprog, hun er grundlægger af en verdensomspændende bevægelse for programmering, og hun er af Forbes udpeget som en af Europas vigtigste kvinder inden for teknologi. Børnebogsforfatteren, illustratoren og programmøren Linda Liukas fra Helsingfors ser teknologien som en demokratiserende kraft.

Fra spøgelser til VR
Hvis man vil vide, hvad teknologien bringer os i fremtiden, skal man holde øje med, hvad vi gør for at blive adspredt og underholdt. Det mener bestseller-forfatteren og medieanalytikeren Steven Johanson.

Augmented reality giver mening ud over det, man umiddelbart kan se
Verden fik øjnene op for augmented reality takket være spillet Pokémon Go. Men teknologien kan bruges til meget mere end bare underholdning. Mulighederne for at skabe oplevelser med virtuelle filtre påvirker både uddannelse, handel og industri.

AI – ven eller fjende?
Begreber som kunstig intelligens og machine learning er for mange mennesker forbundet med usikkerhed og frygt. Vil kunstig intelligens medføre, at robotterne overtager magten? Og bliver alt automatiseret, så der i fremtiden kun vil være arbejde til programmører?

Samarbejde – skaber innovation og kundeværdi
Digitaliseringen gør det nødvendigt for alle virksomheder at revurdere deres forretningsmodel og produkter. – PostNord Strålfors er ingen undtagelse. Vi er hele tiden opmærksomme på vores kunders behov, siger Lars Lundström, Head of Digital Services.

Revolution i flere dimensioner
3D-print skaber forretningsmuligheder på vidt forskellige områder. Som læge kan du planlægge en operation med printede røntgenbilleder, og som opfinder kan du hurtigt lave prototyper. – Kun fantasien sætter grænser, siger 3D-ekspert Tomas Lundström.

AI og chatbots stopper bedragerne
Med mobile tegnebøger, hurtige digitale løsninger og betalingsformer som MobilePay og Apple Pay gennemføres der flere betalinger end tidligere – men de nye betalingsmåder giver også flere muligheder for bedrageri. Bankerne bruger chatbots og AI til at imødegå truslen.

AI og chatbots skaber fremtidens kundekommunikation
De kan sende sms’er, bestille en taxa og opdatere dig om de seneste nyheder. Markedet for kundeservice-bots og virtuelle assistenter er vokset hurtigt det seneste år. Programmør Giovanni Toschi, digital indholdsrådgiver Ditte Wolff-Jacobsen og nationaløkonom Stefan Fölster tror, at udviklingen kun lige er begyndt.