Kom godt i gang med Direct Mail
Selvom flere og flere virksomheder fokuserer mere og mere på den digitale kommunikation, så er der stadig stor effekt ved at benytte fysisk kommunikation. Direct mail er betegnelsen for fysisk udsendelse af breve til potentielle- eller nuværende kunder.
Fordele med Direct Mail
- Højere svarrate end normale e-mail udsendelser - I følge Forbes, er svarraten på brevudsendelser 10-30 gange højere end, når samme virksomhed udsender samme information gennem deres digitale nyhedsbrev.
- Kræver ikke samtykke - E-mail udsendelser kræver aktivt samtykke fra modtageren. Med Direct Mail har I mulighed for at udsende fysiske breve til potentielle kunder, uden I nødvendigvis har indhentet samtykke. Dette giver jer mulighed for at nå markant længere ud med jeres budskaber.
- Højere åbningsrate - Modtageren har større tendens til at åbne fysiske breve fremfor e-mails. Derfor vil åbningsraten på Direct Mails være højere end samme budskab udsendt digitalt.
Direct Mail i samarbejde med digital kommunikation
Direct Mail kan sagtens stå for sig selv, men er klart mest effektiv i samarbejde med andre digitale kommunikationskanaler. En effektiv strategi er at bruge Direct Mail som en del af din kampagne, og ikke lade det være hele kampagnen.
Dette kan være at følge på den fysiske udsendelse med en efterfølgende e-mail eller udsende et fysisk brev efter modtageren har åbnet en e-mail kampagne.
Til at håndtere sammenspillet mellem de fysiske- og digitale kommunikationskanaler bør I tænke i en Omnichannel strategi.
Mødebooking og telemarketing
Der er stor synergieffekt i at benytte Direct Mails i samarbejde med mødebooking eller telemarketing. I forbindelse med åbningsraten er betydelig højere på disse udsendelser, vil mødebookeren eller sælgeren have større chance for modtageren har åbnet brevet og læst materialet eller det tilbud I har udsendt.
Jo større kendskabsgraden er til brandet i den indledende samtale, jo større chance er der for at det ender med et møde eller salg.
Hvad koster Direct Mail?
Hvis I skal i gang med Direct Mails, så er der flere omkostninger, som du skal have med i beregningen for den endelige pris.
- Udarbejdelse af materiale - Udarbejdelsen af materialet i brevet, der skal sendes afsted til modtageren. Skal dette være kataloger, rabatkuponer, brochurer eller tilbudsmateriale?
- Print - Hvordan skal selve materialet printes? Hvilke farver skal det printes i, og hvor stort skal det være?
- Kuvertering - Hvordan skal brevet kuverteres?
- Distribuering - Hvordan skal brevene sendes? Skal det sendes som Breve eller Quickbreve? Skal det sendes til udlandet?
Hvordan kommer jeg i gang
Vi har lavet en løsning We Mail, der håndterer hele processen (fra print, kuvertering til distribuering). Læs mere om We Mail er her.
Vores løsning virker direkte fra jeres computer/desktop, hvor I indsender materialet til os, og vi står for alt print, kuvertering og distribuering af materialet. I får en månedlig faktura, der dækker alle månedens udsendelser.
Læs mere om priserne på We Mail her.
Direct Mail og omnichannel
Selvom Direct Mail lyder som en kommunikationsstrategi, der ikke er digital. Så kan og bør det være en del af en komplet omnichannel strategi. For at sikre det bedste resultat på jeres kampagner bør det integreres med de andre kommunikationskanaler og indhente relevant data herfra. Hermed kan I udsende mere personaliserede udsendelser.
Ved at bruge den data I allerede, med lovligt samtykke, har indhentet på modtageren. Kan I bruge dette aktivt i udsendelserne og dermed forbedre svarraten på kampagnerne.
Ved at lave kampagnerne i forbindelse med en komplet omnichannel strategi kan I også efterfølgende sikre en bedre effektmåling af resultaterne.
Gode eksempler på Direct Mails
Bliv inspireret til dit strategiske fundament såvel som eksekveringen af kampagner og kundedialog fra prisvindende danske og udenlandske cases: https://inspiration.postnord.dk/cases
Vil du vide mere?
Med trykt kommunikationsmateriale skaber du tillid. Vil du vide, hvordan du kan gøre brug af disse muligheder?