Mastercard er meget mere end et betalingskort. Mastercard Payment Services Denmark står bl.a. for BetalingsService og arbejder på at skabe fremtidens betalingsløsninger i takt med udviklingen inden for forbruger-adfærd og vaner.
Udfordring
Med en vision om at skabe et stærkt afsæt for at udvikle eksisterende og nye løsninger til Danmark, Norden og hele verden og udbyde services, der understøtter realtidsbetalinger, havde Mastercard samtidig et konkret behov for at sende cirka 13 mio. dokumenter ud årligt. De 13 mio. dokumenter består af mere end 600.000 fakturaer, indbetalingskort og kommunikationsbreve, og Mastercard ønskede både at kunne levere dokumenterne digitalt og fysisk. Det betyder også, at Mastercard altid skal være på forkant.
Løsning
Mastercard har i de sidste mange år samarbejdet med PostNord Strålfors til print. Det gælder de klassiske indbetalingskort, som mange kender, og nogle stadig bruger fysisk. Mastercards behov for digital kommunikation med deres kunder stiger for hvert år, og det samme gør deres krav og forventninger. Derfor havde de brug for en ny partner på det område.
Sammen med Mastercard har PostNord Strålfors udviklet en løsning ift. til fakturering af de virksomheder, der bruger Mastercards produkter. Det bygger på standardisering i form af EAN/EDI formater, print/mail og digitale dokumenter til e-Boks, kombineret med vigtigheden af en høj grad af datasikkerhed. Det betyder nu, at Mastercard kan sende deres mere end 600.000 fakturaer ud til deres kunder via en række kommunikationskanaler og -formater, heriblandt OIOUBL, e-mail, e-Boks, print osv.
Resultat
Maria Østergaard Larsø Eriksen, Commercial Director hos Mastercard, har været en af drivkræfterne bag den nye strategiske aftale med PostNord Strålfors. Maria deltog også i den kreative workshop, hvor hun beskriver samarbejdet som:
"Det har været et super spændende samarbejde. Det, der er det fede, det er jo, at vi både har kunne grine sammen, men vi har også udfordret hinanden, og det får en til at tænke nye tanker og ideer, og det synes jeg, der har været plads til på begge sider af bordet. "
Har du brug for hjælp til at håndtere din kundekommunikation?
Kontakt os, og vi hjælper jer med at komme i gang.