Kontolink er regnskab på den nemme måde. Virksomheden hjælper bogholdere og virksomhedsejere med at automatisere den trivielle del af bogføring. Kontolink-app’en indsamler og matcher automatisk banktransaktioner med bilag, som indhentes fra brugerens mail, billeder på telefonen og andre kilder.
Udfordring
Selv løsninger, der gør livet markant lettere for brugeren, sælger ikke sig selv. Som en forholdsvist nystartet virksomhed er Kontolink nødt til at gøre opmærksom på, at de findes for at udvide kundebasen. For at booke møder kontakter virksomhedens sælgere løbende mulige erhvervskunder. Ønsket om at gøre den opgave mere overkommelig var stor.
Steffen Ekelund fra Kontolink"Hvis man arbejder inden for salg, så ved man, hvor hårdt det er at ringe kold kanvas. Det ville vi gerne ændre på. Samtidig overvejede vi, hvordan vi kunne øge succesraten for vores opsøgende salg yderligere. Vi var ikke parate til at betale dyrt for online aktiviteter, og vi ønskede at gøre noget, der var helt anderledes end hvad de andre gør”, fortæller Steffen Ekelund, der er Head of Commercial Operations hos Kontolink.
Løsning
I anden sammenhæng havde Kontolink aftalt et møde med PostNord Strålfors om mulighederne for automatisk overførsel af bilag via e-Boks. Det møde tog en helt anden drejning end først forventet.
”Vi kom til at tale om vores overvejelser omkring det opsøgende salgsarbejde, og fysiske breve kom på tale som en mulighed. Min første reaktion var, at det var da helt skørt og meget gammeldags, men jeg kunne godt se, at fordi breve efterhånden er sjældne, ville de jo skille sig ud. Det var overkommeligt at teste, så vi besluttede, at det var forsøget værd”, fortæller Steffen Ekelund.
I samarbejde med PostNord Strålfors udarbejdede Kontolink en Direct Mail kampagne, som blev sendt ud til 450 mulige kunder.
Resultat
Direct Mail kampagnen med udsendelse af fysiske breve har gjort det nemmere at være sælger hos Kontolink. Dialogen med mulige kunder foregår i dag på et bedre grundlag, og der bliver booket flere møder.
”Vi har ikke lavet målinger, men jeg vil skyde på, at antallet af dem, der rent faktisk vil tale med os, er fordoblet, og det samme gælder antal bookede møder. Nu ringer vi ikke og forstyrrer, men følger op på et brev, hvilket er noget helt andet. Vi oplever, at flere derude har læst brevet eller i hvert fald kan huske at have set det. Vi er ikke helt fremmede for dem, når vi ringer, og det giver en anden dialog”, fortæller Steffen Ekelund, som i dag mener, at de fysiske breve bidrager til, at de skiller sig ud fra mængden og får mere ud af salgsarbejdet, præcis som de ønskede.
Samarbejdet med PostNord Strålfors
Som supplement til opstartskampagnen har Kontolink valgt PostNord Strålfors’ WeMail-løsning, der gør det muligt for dem fleksibelt at udsende breve på ad hoc basis i takt med, at det bliver aktuelt.
Dialogen omkring mulighederne med e-Boks fortsætter, og Kontolink har fået øjnene op for, at PostNord Strålfors også kan hjælpe med digitalisering af deres kommunikation.
”I forhold til e-Boks blev jeg overrasket over, hvor alsidige PostNord Strålfors er inden for it og digitalisering. Det har været positivt at opleve”, afslutter Steffen Ekelund.
Er du nysgerrig på Kontolink kan du læse mere om virksomheden på deres hjemmeside www.kontolink.com
Har du brug for hjælp til at komme i gang?
Ønsker du ligesom Kontolink at opleve de mange fordele, der er ved udsendelse af fysiske breve? Kontakt os for at høre, hvordan du kan gøre brug af disse muligheder.