Mange Forsyningsselskaber har haft deres selvbetjeningsunivers som et fokusområde og har investeret i dette de seneste par år. Her kan den enkelte kunde gå ind og finde oplysninger om sig selv, følge sit forbrug og sammenligne sig med andre forbrugere. Dette fungerer også fint over for de kunder, som er nysgerrige og finder ind i selvbetjeningsuniverset. Men der er fortsat information, som kan have så væsentlig en karakter, at man som forsyningsselskab er nødt til at pushe det ud til kunden på en mere intuitiv og brugervenlig måde, eller at kunden aktivt skal tage stilling til valg af services.
Nye muligheder for kommunikation i sikker kanal
Det har tidligere været et krav at have en kundes CPR-nummer for at kunne kommunikere til kundens digitale postkasse. Dette krav er nu fjernet og åbner for nye muligheder. Udover bedre mulighed for at kunne sende information til sine kunder i den digitale postkasse uden CPR-nummer, er der også mulighed for at interagere med kunderne med diverse call-to-actions. Det kunne f.eks. være følgende fra kundens digitale postkasse:
Betaling
Mulighed for underskrift
Giv samtykke
Chat
Book tid
Aflæs
Indrapporter
Selvbetjening på forsyningsselskabets eget selvbetjeningsunivers
Det giver en helt anden mulighed for at være i dialog med sine kunder og sikre en sømløs snitflade mellem det, som sendes ud til kundens digitale postkasse, og det, som man ønsker at bibeholde i forsyningsselskabets eget selvbetjeningsunivers.
3 tips til forsyningsselskaber
Kig på de nye muligheder for at interagere med kunderne via Digital Post med sømløs snitflade til forsyningsselskabets eget selvbetjeningssite
Vælg en kanalstrategi hvor kunderne er trygge ved at modtage jeres kommunikation i den modtagne kanal
Lad kanalstrategien indeholde flere mulige distributionskanaler alt afhængig hvor den enkelte kunde fortrækker at få post fra jer