Øg responsraten med e-Boks i selvbetjeningsunivers

Mange Forsyningsselskaber har haft deres selvbetjeningsunivers som et fokusområde og har investeret i dette de seneste par år. Her kan den enkelte kunde gå ind og finde oplysninger om sig selv, følge sit forbrug og sammenligne sig med andre forbrugere. Dette fungerer også fint over for de kunder, som er nysgerrige og finder ind i selvbetjeningsuniverset. Men der er fortsat information, som kan have så væsentlig en karakter, at man som forsyningsselskab er nødt til at pushe det ud til kunden på en mere intuitiv og brugervenlig måde, eller at kunden aktivt skal tage stilling til valg af services.

Nye muligheder for kommunikation i sikker kanal

Det har tidligere været et krav at have en kundes CPR-nummer for at kunne kommunikere til kundens digitale postkasse. Dette krav er nu fjernet og åbner for nye muligheder. Udover bedre mulighed for at kunne sende information til sine kunder i den digitale postkasse uden CPR-nummer, er der også mulighed for at interagere med kunderne med diverse call-to-actions. Det kunne f.eks. være følgende fra kundens digitale postkasse:

  • Betaling

  • Mulighed for underskrift

  • Giv samtykke

  • Chat

  • Book tid

  • Aflæs

  • Indrapporter

  • Selvbetjening på forsyningsselskabets eget selvbetjeningsunivers

Det giver en helt anden mulighed for at være i dialog med sine kunder og sikre en sømløs snitflade mellem det, som sendes ud til kundens digitale postkasse, og det, som man ønsker at bibeholde i forsyningsselskabets eget selvbetjeningsunivers.

3 tips til forsyningsselskaber

  • Kig på de nye muligheder for at interagere med kunderne via Digital Post med sømløs snitflade til forsyningsselskabets eget selvbetjeningssite

  • Vælg en kanalstrategi hvor kunderne er trygge ved at modtage jeres kommunikation i den modtagne kanal

  • Lad kanalstrategien indeholde flere mulige distributionskanaler alt afhængig hvor den enkelte kunde fortrækker at få post fra jer

Kontakt os!

Vil du vide mere om, hvordan du gør jeres kommunikation mere omkostningseffektiv og bæredygtig – og samtidig opfylder kundernes krav? Kontakt os, så fortæller vi mere.

Kenneth Lundø
Key Account Manager

Inspiration

Holdbare løsninger til forsyningsbranchen

Forsyningsbranchen befinder sig midt i en transformation. Omstillingen til mere bæredygtig energi sker samtidig med, at der sættes mere fokus på at opfylde kundernes behov. Læs mere om, hvordan smarte kommunikationsløsninger, bæredygtige processer og automatiserede flows hjælper en industri i konstant udvikling.

Webinar: Nye muligheder med e-Boks for forsyningsbranchen

På dette webinar gennemgår vi i samarbejde med e-Boks, hvordan forsyningsselskaber nu kan kommunikere med deres kunder direkte i e-Boks uden anvendelse af CPR-numre.  Hør også hvordan dit forsyningsselskab i kommunikationen med jeres kunder kan inkludere e-Boks nye handlingsfunktionalitet, hvor kunden nemt kan servicere sig på jeres eget selvbetjeningsunivers.