mobilepay_Hero4.jpg

MobilePay

Teknologien har gjort det nemmere for dine kunder at betale regninger. Når du sender fakturaen kan du samtidig sende en betalingsanmodning via MobilePay, som din kunde så blot skal godkende – og straks derefter er betalingen sket.

PostNord Strålfors hjælper dig. Alt vi skal bruge er en fil med faktureringsdata, så sørger vi for at sende fakturaerne ud digitalt og/eller fysisk til den kanal, dine kunder ønsker at modtage kommunikation på – og vi sørger også for, at der bliver sendt en MobilePay anmodning til din kunde fra dig.

Kender vi ikke mobil-nummeret på kunden, så sender vi en faktura med en QR kode, som kunden nemt kan scanne og dermed betale via MobilePay.

Du kan så blot vente på at få besked fra MobilePay om, at betalingen er gennemført.

Det handler om, at gøre det så nemt som muligt, for din kunde, at betale regningen til dig. Så din virksomhed undgår en tænkt situation, som denne; I sender en faktura til en kunde. I venter på, at kunden betaler. Hvis han altså husker det, og ikke får forlagt fakturaen eller slettet den fra mailboksen. Så må I sende en rykker. Og måske en mere. Og først til sidst, når I må true med inkasso husker kunden at betale. Det er nemlig ikke, fordi han ikke kan. Det er et spørgsmål om, at huske at få det gjort.

Og fakturaen – den behøver ikke mere være en kedelig opgørelse, men kan være et spændende og indbydende dokument, der giver kunden lyst til at handle endnu mere hos din virksomhed.

Relaterede artikler fra Smarter Communication Magazine

16-9_Mekki-Ben-Othman.jpg

Hurtigere betalinger med mobilfaktura

Med Mobilfaktura er kundeoplevelsen virkelig god. Samtidig er betalingsviljen større, og indbetalingstiderne kortere. – Mobilen er den kanal, som vi altid har med os; derfor agerer vi hurtigt, når vi får vigtige meddelelser her, siger Mekki Ben Othman, produktchef hos PostNord.