Digitale underskrifter i e-Boks

Digitale underskrifter bliver kun mere og mere populært. I e-Boks blev der i 2019 underskrevet 4,6 millioner dokumenter. Hvis I ikke allerede tilbyder jeres kunder og leverandører at underskrive digitalt gennem f.eks. e-Boks, så bør I overveje det som en del af jeres digitaliseringsstrategi.

Digitale-underskrifter.jpg

Hvorfor benytte digitale underskrifter i e-Boks?

Der er kun fordele ved at digitalisere jeres underskriftsproces – dette gælder både for jer, jeres kunder og leverandører.

Digitale underskrifter i e-Boks giver jeres kunder en bedre kundeoplevelse, når de handler og indgår aftaler med jer. Samtidig vil en digitalisering af jeres aftaler og underskrifter give jer følgende fordele:

  • Reduceret sagsbehandlingstid – I får korrekte underskrevne dokumenter tilbage ofte inden for 1-2 dage og op til 14 dage hurtigere
  • Økonomisk besparelse – I skal bruge færre administrative resurser og tid på at udsende og validere fysiske underskrifter. Samtidig spares de porto omkostninger, der følger med fysiske dokumenter og underskrifter, som skal returneres.
  • Sikkerhed/arkivering - Dokumenter der er underskrevet digitalt i e-Boks, gør det nemmere at arkivere og gemme dokumenter til senere brug. Dette gælder både for kunden og jer.
  • GDPR – Vores løsninger er sikre overholdelse af persondatalovgivningen. Kunden kan derfor trygt underskrive dokumenter i e-Boks, der indeholder personfølsomme oplysninger.

Hvilke dokumenter kan underskrives i e-Boks?

Digitale underskrifter er relevante for alle virksomheder, organisationer og myndigheder. Stort set alle skal bede kunder, potentielle kunder, leverandører eller medarbejdere om en underskrift på et tidspunkt. I hvert af disse tilfælde vil digitale underskrifter i e-Boks være relevant for jer.

De typiske eksempler vi ser:

  • Tilbud - Når der skal sendes tilbud ud til potentielle kunder, kan de underskrive og godkende tilbuddet direkte i e-Boks med deres NemID.
  • Ansættelseskontrakter - Hver gang, der tiltræder en ny person i virksomheden, kan I sende ansættelseskontrakten til underskrift over e-Boks.
  • Låneaftaler - Hvis I driver finansiel virksomhed, kan I sende låneaftaler til underskrift direkte hos låntager i e-Boks
  • Samtykkeerklæringer - I forbindelse med f.eks. et forskningsprojekt, kan I indhente samtykkeerklæringer direkte i e-Boks
  • Lejekontrakter – Alle lejekontrakter kan sendes direkte fra udlejer til lejerens e-Boks, hvor de kan underskrive lejekontrakten digitalt med deres NemID.

Mulighederne for at sende dokumenter til underskrift i e-Boks er mange. Hvis I er tvivl om, om denne løsning er den rigtige for jeres virksomhed, så er I altid velkommen til at kontakte os, for en dialog om jeres behov.

Vil I i gang med digitale underskrifter i e-Boks?

Når jeres virksomhed først er kommet i gang med digitale underskrifter i e-Boks, og I har fået implementeret processen i IT-systemet og for medarbejderne, så vil I ikke fortryde det.

Vores løsninger håndterer mange millioner transaktioner hver måned og med vores vores løsninger kan I komme godt i gang med en digitalisering af underskriftprocessen på alle jeres udsendelser. Kontakt os i dag, så hjælper vi med at afdække jeres behov og finde den rigtige løsning til jer.

Udover Digital underskift i e-Boks, findes der flere smarte tilvalg som Svardialog og Betaling i e-Boks. Læs om alle e-Boks muligheder.

Sådan kommer du godt i gang

Vil du have konkrete tips om, hvordan du kan udnytte fordelene ved e-Boks løsninger? Kontakt os for mere information om, hvordan du kommer i gang!

+45 88 33 00 35

Skriv til os