Signing-Hero.jpg

Digital Signing giver fuld kontrol over processen

Få dokumenter udfyldt korrekt, underskrevet og returneret inden for et par timer i stedet for et par uger. Med Digital Signing reduceres gennemløbstider og mentale barrierer. Det øger antallet af indgåede aftaler.

Med fysiske dokumenter tager det mellem 6 og 18 dage at få et udfyldt og underskrevet dokument retur. Og når de så kommer tilbage, er en stor del udfyldt forkert og skal derfor sendes tilbage igen. Et eksempel er låneansøgninger til en svensk bank, hvor 12 procent af alle ansøgninger blev udfyldt forkert. Det skaber unødvendig administration, der optager ressourcer unødigt.

Med så lange gennemløbstider er der også risiko for, at en potentiel kunde får et andet tilbud og i sidste ende vælger en anden leverandør

Superhurtige digitale signaturer med korrekt udfyldte dokumenter

Med digitale signaturer reduceres tiden for returnering fra uger til dage. Erfaringen viser, at inden for en time vil op mod 20 procent have sendt et korrekt udfyldt dokument tilbage. Inden for 24 timer er antallet steget til 50 procent. Og efter i gennemsnit to til tre dage er samtlige dokumenter blevet underskrevet. Det betyder, at antallet af mistede aftaler reduceres.

Automatiseret og hurtig arbejdsgang, optimeret forretningsproces

Eftersom løsningen automatiserer dine interne arbejdsgange, optimeres hele din forretningsproces. Du kan også anvende dokumentskabeloner, der gør udsendelse endnu hurtigere. Det er også muligt at se i realtid, hvordan signeringen går hos modtagerne, hvilket betyder, at du får fuld kontrol over signeringsprocessen.

Enkelhed fjerner mentale barrierer

Digital Signing er meget nemt at anvende, både for dig som afsender og for modtageren. Det gør, at du kan fjerne de mentale barrierer, hvilket betyder, at modtageren hurtigt returnerer dit dokument.

Modtageren får en e-mail med et link til dokumentet. Der vises en animeret blå pil præcis det sted, hvor modtageren skal udfylde eventuelle oplysninger, og hvor der skal underskrives. Og hvis modtageren glemmer at underskrive et dokument, sender systemet automatisk en påmindelse efter et par dage.

Høj sikkerhed og GDPR-kompatibilitet

Sikkerhedsniveauet kan tilpasses efter behov. Hvis indholdet ikke er følsomt, anbefaler vi en enklere sikkerhed for at reducere de mentale barrierer, der forsinker signeringsprocessen hos modtageren. Men det er muligt at tilføje tofaktorgodkendelse med for eksempel adgangskoder og SMS-kode. Du kan også vælge at anvende identifikation med e-identifikation, f.eks. BankID og NemID til ekstra følsomme dokumenter.

Et andet sikkerhedsniveau er, at behandling af personoplysninger er automatiseret, så få eller ingen mennesker er involveret. Løsningen er også GDPR-kompatibel.

Kontrollerbare dokumenter

Med funktionen Online Verification Tool kan man kontrollere, at et dokument virkelig stemmer overens med dokumentets oprindelse, og at det ikke efterfølgende er blevet ændret.

Skalerbar og fleksibel cloudbaseret løsning

Digital Signing er en fleksibel cloudløsning, der nemt kan skaleres op og ned efter behov. Eftersom den ikke skal installeres i dine IT-systemer, er det muligt at få løsningen i drift inden for kun 48 timer. Fleksibiliteten gør det også muligt at oprette forskellige typer signeringsprocesser med flere forskellige personer.

Kom i gang med Digital Signing

Vil du sikre datakvaliteten i det dokument, der sendes til dig? Vil du reducere den tid, det tager at få underskrevne dokumenter retur? Inden for 48 timer efter den underskrevne aftale har du en løsning, der forenkler og effektiviserer din signeringsproces.