Onboarding er en naturlig del af hele vores tilbud inden for Business Integration Management. Det er vigtigt at få alle leverandører og kunder med – og vores Onboarding-aktiviteter kan gennemføres i forskellig grad og i forskellige faser i et projekt. Nøglen til succes er at være forberedt og have planlagt i tide.
Onboarding som et led i forundersøgelsen
Et projekt begynder altid med en analysefase. Vi diskuterer udfordringerne og definerer den effekt, kunden ønsker at opnå. Hvilke udfordringer skal håndteres? Måske ønsker man at sikre sin egen produktion og sørge for, at man har underleverandører, der leverer det rigtige til tiden. Brancherne er forskellige, og det er forudsætningerne også. Men udgangspunktet er altid den ønskede effekt af projektet.
Vi gennemgår kundernes og leverandørernes evne til at deltage, undersøger hvor moden den pågældende branche er, og hjælper med prioriteringer – så du hurtigt får det størst mulige udbytte af investeringen. Onboarding-processen kan altså være et led i forundersøgelsen, fordi løsningen senere kan udvides på grundlag af den måde, dine handelspartnere allerede kommunikerer på.
Hvad er onboarding?
Onboarding betyder i sin mest enkle form at finde ud af, hvordan dine handelspartnere kan sende eller modtage elektroniske dokumenter. Det drejer sig ofte om at indhente oplysninger fra dem for at sikre datakvaliteten. Det betyder sommetider, at vi har en teknisk diskussion med dine handelspartnere for at hjælpe dem med at komme videre. Onboarding-processen kan om nødvendigt også omfatte opsætning og gennemførelse af test.
Vi hjælper dig
En af vores største styrker er, at vi kan håndtere processen for dig. Vi varetager kontakten på dine vegne og tilknytter dine leverandører en ad gangen. Onboarding-processen planlægges omhyggeligt, kommunikeres tydeligt og dokumenteres godt. Dine egne ressourcer bliver ikke belastet, men kan arbejde videre med det, de skal.
Vi benytter som en del af vores Onboarding-tjenester også et webbaseret værktøj. Det bruger vi til at undersøge dine leverandørers og kunders forudsætninger og finde ud af, hvordan de kan blive tilknyttet.
Alle dine handelspartnere har forskellige forudsætninger
De partnere, der skal indgå i dit netværk, vil have forskellige forudsætninger for at være med. Store virksomheder vil nemt kunne tilpasse den datafil, de sender, til det format, du ønsker. For andre vil det kræve en formattilpasning af trafikken for at få det til at fungere. De har muligvis allerede i dag ERP-systemer som Hogia, Agresso, Oracle eller SAP. PostNord Strålfors' styrke ligger i, at vi håndterer alt dette med en enkelt teknologisk løsning. Vi henter kundens format ind og tilpasser det til dine behov.
Vi har også en Web-EDI-løsning til mindre leverandører. En webgrænseflade, hvor de kan håndtere både fakturering og ordrehåndtering baseret på deres behov, hvis de ønsker det.
Det betyder alt sammen, at vores Onboarding-tjenester sikrer, at omstillingen sker hurtigt og effektivt.
Alle kan følge med, og ingen behøver at blive udeladt. Og vi belaster heller ingen interne ressourcer i din virksomhed.
Læs mere her om Hvad er EDI?
Vil du vide mere?
Forbereder du dig på at ændre dit EDI-system, eller vil du udnytte flere muligheder? Har du spørgsmål om vores Onboarding-tjenester, eller vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig? Kontakt os, så taler vi om det.