Hvordan fungerer eDistribution?

eDistribution er et elektronisk system til automatisk fordeling af indkommende kommunikation. Det giver brugerne adgang til forskellige moduler, der sikrer en nem og effektiv håndtering af kommunikationen. Systemet giver også et fuldt overblik med Track & Trace-funktionalitet, statistik om mængder og systemets performance.

Sådan fungerer det:

  • Vi kopierer og router dine Digital Post/e-Boks dokumenter til vores eDistributionssystem. Dette sker via sikker transmission mellem e-Boks/Digital Post og PostNord Strålfors

  • I eDistributionssystemet fordeles de indkommende dokumenter til de aftalte afdelinger, baseret på regler

  • For hver modtager registreres en e-mailadresse, som peger på en funktion/afdeling/person hos kunden

  • Vi sender alle e-mails med TLS kryptering

  • Vi håndterer beskederne sikkert og opfylder GDPR kravene for søgbarhed og sporbarhed

Værd at vide om eDistribution systemet:

  • Løsningen er Software as a Service (SaaS)

  • Information security: ISO 27001 certificeret

  • Styret med brugeradgang og brugerroller

  • Dedikeret Rule Management support

  • Løbende releases af opdateringer af ny funktionalitet

  • Andre kanaler kan tilkøbes – fysisk post og e-mail

Flere løsningspakker:

  • Basic løsning med fordeling e-Boks/Digital Post

  • Standard løsning

  • Customized løsning

eDistribution applikationer

Nedenfor vises nogle enkeltstående illustrationer fra systemet på de enkelte applikationer, samt en kort forklaring på den funktion applikationen opfylder.

Regelbaseret fordeling

Rule Manager-modulet er systemets fordelingsmotor. Den håndterer distributionen af indgående kommunikation til den rette modtager i kundens organisation. Ud fra en regelbaseret klassifikation af kommunikationen kan systemet definere og sende henvendelsen til rette modtagerafdeling helt automatisk.

Nem distribution af "ikke-placerbar" mail

Document routing modulet er den hurtige og lette løsning til manuelt at placere de dokumenter, der ikke automatisk kan distribueres til en afdeling, eller hvor systemet ikke er tilstrækkeligt sikker på den valgte modtager.

Detaljeret statistik

Kunden får én brugeradgang til en række detaljerede statistikvisninger, herunder inputkanaler, volumendata fordelt på dag, måned og år, automatiseringsgrad af fordelingen samt effektiviteten af regelværket.

Track Documents

Track & Trace funktionen giver dig mulighed for at fremsøge et eller flere dokumenter baseret på forskellige dokumentoplysninger. Du har derved fuldt overblik over alle dine modtagende dokumenter.

Yderligere statistik

Giver et overblik over de modtagne mængder, der fordeles til de relevante afdelinger i kundens organisation. Derudover viser statistikken, hvor automatiseret denne fordeling er – også på afdelingsniveau.