Scandics rejse mod en problemfri digital posthåndtering

Brancher Rejse / Underholdning

Scandic er Danmarks største hotelkæde og en del af Scandic Gruppen med hoteller spredt over flere lande, herunder Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Polen.

Kundecase i video:

 

Med 6000 hotelværelser og 3000 medarbejdere modtager Scandic dagligt op til 200 Digital Post meddelelser, herunder personfølsomme oplysninger som kommunale meddelelser om lønrefusioner.

Tidligere krævede denne opgave to Scandic medarbejdere, der manuelt loggede ind på Digital Post og videresendte beskederne til Scandics eget mailsystem. Denne proces var ikke blot besværlig, men også ineffektiv og tidskrævende, da medarbejderne gentagne gange skulle indtaste den fulde mailadresse i Digital Post.

Scandic valgte at implementere PostNord Strålfors' eDistributionsløsning, der automatiserer posthåndteringsprocessen og frigjorde ressourcer, som i stedet kunne anvendes på mere værdiskabende opgaver.

Gitte Møberg, Country Support Office hos Scandic Danmark  Gitte Møberg, Country Support Office hos Scandic Danmark 

En af de største fordele ved den eDistributionsløsningen var sikkerheden omkring overholdelse af GDPR-reglerne. Gitte Møberg, Country Support Office hos Scandic Danmark, udtaler: 

– Den største fordel har klart været, at vi føler os mere sikre på at følge GDPR-regler, fordi vi sender personfølsomme oplysninger. 

Desuden fjernede løsningen en tidstung og ærgerlig opgave for medarbejderne:

– Det har jo heller ikke været en særlig tilfredsstillende opgave for mine medarbejdere at løse. Det har føltes lidt som en dumme-opgave, fortæller Gitte.

Selvom Scandic tidligere havde haft blandet succes med IT-projekter, blev de overbevist om at implementere eDistributionsløsningen, da de blev forsikret om, at det ville være enkelt og hurtigt at implementere med minimal indsats fra deres side.

Efter opsætningen af regler for de forskellige typer af post, kørte løsningen problemfrit.

- Løsningen har vist sig at være mere sikker, tidsbesparende og har elimineret en træls opgave for Scandic og vores medarbejdere, slutter Gitte.

Spar tid på indgående kommunikation

Har I behov for hjælp til håndtering af store mængder indkommende Digital Post og  e-Boks meddelelser? Kontakt os, og vi hjælper jer med at komme i gang.

+45 33 86 86 86

Skriv til os

Inspiration

Begravelsesguiden 16-9.png

Effektivisering af tid: Automatisk videresendelse af Digital Post til Outlook

Begravelsesguiden valgte at få Strålfors' eDistributionsløsning Autoforward, der automatisk videresender beskeder til de medarbejdere, der skal bruge dem – og til firmaets økonomisystem.  

Duso-Autoforward_16-9.jpg

DUOS effektiviserer posthåndtering med Autoforward løsning

Den danske familieejet virksomhed, DUOS, har automatiseret og optimeret deres posthåndtering ved at implementere Strålfors' eDistributionsløsning med Autoforward, der nu sikrer direkte levering af 300 daglige beskeder til rette modtagers indbakke.

Azets_16-9.jpeg

Azets automatiserer håndteringen af indgående Digital Post med fokus på GDPR-compliance

Efter lanceringen af den nye Digital Post i marts 2022, har Azets valgt at automatisere deres håndtering af indgående Digital Post med hjælp fra PostNord Strålfors’ eDistributions-løsning.