Frende Forsikring strømliner dokumenthåndteringen

Fremragende kundeservice, banebrydende teknologi og fokus på kundernes behov har gjort Frende Forsikring førende i forsikringsbranchen.

Kundecase i video

Brancher Finance / Forsikring

Frende Forsikring har hovedkontor i det centrale Bergen. Virksomheden har opbygget en imponerende kundebase med over 250.000 kunder og nåede i 2023 helt til tops i Norges største kundeserviceundersøgelse (KSindeks).

I forsikringsbranchen er håndteringen af et meget stort antal dokumenter, der skal sendes til kunderne, en stor udfordring. Det drejer sig om alt fra fakturaer til aftalevilkår, der konstant opdateres. Denne kompleksitet giver udfordringer, især når kunderne også har brug for at modtage dokumenterne i forskellige kanaler.

Det kan være en stor udfordring at sikre, at disse dokumenter altid opfylder forsikringsselskabernes strenge krav til udformning.

"Frende Forsikring kan med Responsive dokumenter selv redigere dokumentskabeloner, og det betyder, at vi er mindre afhængige af nøglemedarbejdere"

Kristoffer Schmidt, som er forretningsudvikler i Frende Forsikring, fortæller, at virksomheden tidligere var afhængig af nøglemedarbejdere, som kunne sikre, at kravene til udformning blev opfyldt i henhold til standarderne.

– Det var både tidskrævende og gjorde os meget afhængige, både internt og eksternt. Vi har arbejdet tæt sammen med PostNord Strålfors for at reducere denne afhængighed og forbedre dokumenthåndteringen, siger Schmidt.

Løsningen blev implementeringen af Responsive dokumenter. Responsive dokumenter er et webinterface, der giver virksomheden fuld kontrol over udsendelser og mulighed for at tilpasse dokumentskabeloner, hvad angår både udseende og indhold. Det sikrer, at alle de dokumenter, der produceres, opfylder virksomhedens strenge krav til skrifttyper, billeder og generel udformning. Det giver også virksomheden friheden til hurtigt at tilpasse dokumentskabelonerne til skiftende krav og behov.

– Frende Forsikring kan med Responsive dokumenter selv redigere dokumentskabeloner, og det betyder, at vi er mindre afhængige af nøglemedarbejdere, fortsætter Schmidt.

Kristoffer Schmidt, forretningsutvikler i Frende Forsikring

Kristoffer Schmidt
Forretningsudvikler i Frende Forsikring

Truls Langeland, systemansvarlig i Frende Forsikring

Truls Langeland
Systemansvarlig i Frende Forsikring 

Truls Langeland er systemansvarlig i Frende Forsikring og fortæller, at samarbejdet med PostNord Strålfors går langt tilbage, og at de sammen både har udviklet og videreudviklet forskellige IT-løsninger. Både Langeland og Schmidt er enige om, at samarbejdet med PostNord Strålfors har været en afgørende faktor for Frende Forsikrings vej til succes.

– PostNord Strålfors har hjulpet os med at strømline processer, indsamle informationer fra kernesystemerne og distribuere dem effektivt til kunderne. Vi er samtidig sikre på, at alle medarbejdere altid bruger opdaterede dokumentskabeloner.

Frende Forsikring har håndteret udfordringerne i forsikringsbranchen og effektiviseret hele dokumenthåndteringen. Med et stærkt fokus på kundeservice, innovation og teknologiske fremskridt er virksomheden godt rustet til at gå forrest i en stadig mere digital verden. Samarbejdet med PostNord Strålfors har desuden forenklet dokumenthåndteringen for kunder, der foretrækker at modtage dokumenter i mere traditionelle kanaler.

– Det giver os mulighed for at fokusere på det, vi er gode til, mens PostNord Strålfors tager sig af dokumentflowet, slutter Langeland.


Kundecase i video:

Kom igang!

Har du ligesom Frende behov for at håndtere store mængder dokumenter, der skal sendes til kunder i forskellige kanaler? Kontakt en af ​​vores eksperter, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning til din virksomhed.

+45 33 86 86 86

Skriv til os

Inspiration

Løsninger der styrker nordiske forsikringsselskabers markedsposition

Løsninger der styrker nordiske forsikringsselskabers markedsposition

Konstante omkostningsbesparelser og nye konkurrenter giver forsikringsselskaberne udfordringer. Tilpasset kundekommunikation og effektiv skadebehandling i sikre kanaler er fundamentet for forsikringsselskabernes konkurrenceevne.

Responsive dokumenter

Responsive dokumenter

Træng igennem med jeres budskaber. Anvend tilpassede tilbud og responsive dokumenter for at få kunderne til at åbne jeres udsendelser.

Maria Lund-Søltoft

Sådan bliver forsikringsselskaberne ved med at være relevante på et skiftende marked

Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksible og tilgængelige kontaktveje. Maria Lund-Søltoft, som har stor erfaring med forretningsudvikling i forsikringsbranchen, forklarer, hvordan udviklingen påvirker forsikringsselskaberne, og hvordan de kan udvide deres forretning ved at forblive relevante på et skiftende marked.