At afskedige en medarbejder kan være en skræmmende, men nødvendig beslutning. Som arbejdsgiver er det vigtigt, at du sender din opsigelse korrekt for at lette overgangen mellem dig og medarbejderen.
Der kan være meget at overveje, når du opsiger en medarbejder og den måde, du sender din opsigelse på, kan have stor betydning. Juridiske standarder skal overholdes, HR-papirarbejdet skal udføres korrekt og sendes rettidigt i den rette kanal.
I mange private virksomheder er det almindeligt at udveksle dokumenter som kontrakter, lønsedler m.m. over forskellige elektroniske kommunikationskanaler. Dog kan anvendelsen af flere digitale postkasser give øget kompleksitet og risici for, at medarbejderen ikke modtager sin indkaldelse og føler sig uretfærdigt afskediget.
Hold kommunikationen privat med e-Boks
At sende opsigelser og andet sensitiv digital post kræver fortrolighed og sikker afsendelse. Hvis du sender fortrolige og personfølsomme meddelelser over flere kanaler, kan du ende med at sætte dig selv i en besværlig situation.
Udover øgede risici for fejl, øger du også omkostningerne på administration. Derfor kan det være en god ide at samle meddelelserne på én kommunikationsplatform, som medarbejderne allerede er vant til at bruge.
Ved at bruge e-Boks kan du være sikker på, at al elektronisk post sendes korrekt og sikkert. Det gælder også, når det kommer til at sende opsigelser.
Hold kommunikationen privat med e-Boks
Som virksomhedsejer er det vigtigt at beskytte dine medarbejderes personlige oplysninger, især når det kommer til følsomme dokumenter som opsigelsesbreve.
Med e-Boks har du mulighed for mere end blot at sende og modtage meddelelser fra det offentlige. Som virksomhed kan du nemlig sende vigtige dokumenter, såsom opsigelser, direkte gennem e-Boks. Når du benytter e-Boks til at sende en opsigelse, kan du stole på, at dine oplysninger forbliver private og beskyttede.
Mange virksomheder bruger allerede e-Boks til at kommunikere med deres medarbejdere. At sende dine opsigelser i e-Boks kan derfor være et oplagt valg, hvis du ønsker at holde persondata og dokumentation privat og strømlinet.
Mindsk omkostninger på administration
Ud over at sikre leverancen af opsigelsen i medarbejderens digitale postkasse er der også besparelser at hente, når det kommer til administration af digital post. Når løsningen er sat op, vil der være et mindre behov for manuel håndtering af forsendelsen.
Fordelene ved at sende opsigelser i e-Boks
Forbedret virksomhedskommunikation
Enklere arbejdsprocesser
Forbedret workflow
Færre omkostninger på administration
Større leverancesikkerhed af digital post
Kom i gang med at sende afleveringsattester over e-Boks
Med e-Boks kan du samle dine meddelelser på én praktisk kommunikationsplatform, som medarbejderne er vant til at bruge. Det er mere effektivt, hjælper med at reducere risici for fejl eller brud på fortroligheden, men det kan også spare dig omkostninger på administrativt arbejde.
Hvis du ønsker at holde kommunikationen fortrolig og samtidig sende opsigelsesvarsler sikkert, kan e-Boks derfor være et oplagt valg for dig. Som e-Boks distributør kan vi hjælpe dig med en løsning, der sikrer, at du kan sende opsigelser i e-Boks i overensstemmelse med gældende retningslinjer og krav.