Brancher Finance / Forsikring

Fremtidens kundefokuserede løsninger til nordiske banker og pensionsselskaber

Bankerne og pensionsselskaberne er nødt til at kunne opfylde kundernes krav om kommunikation og sikkerhed - nu og i fremtiden. Det kan lade sig gøre i samarbejde med Strålfors.

Opfyld kravene om digitalisering samtidig med at sikkerheden opretholdes  

Det er nødvendigt at digitalisere kundekommunikation, betalingsmetoder og håndtering af indgående post og kommunikation for at kunne imødekomme kundernes fremtidige krav og forventninger. Digitalisering fremmer ikke mindst en mere ressourceeffektiv måde at arbejde på. Men det betyder også, at banker og pensionsselskaber skal opretholde datasikkerheden og overholde reglerne i alle de nordiske lande, som de opererer i.  

Strålfors hjælper banker og pensionsselskaber i Norden med at tilbyde digitale betalingsmetoder og sende skræddersyet kundekommunikation i digitale og fysiske kanaler med korrekt datasikkerhed.

Jeg vil gerne vide mere

Løsninger for bank- og finansbranchen

Bank-and-finance_Challenge-Payment_16-9.jpg

Betalingsløsninger der opfylder vore dages digitale behov

I dag mener langt de fleste, at det er temmelig vigtigt eller meget vigtigt at kunne vælge mellem forskellige betalingsmetoder. Banker og pensionsselskaber får med digital betaling via f.eks. MobilePay i e-Boks og Mobilfaktura hurtigere betaling, øget lønsomhed, reduceret kreditrisiko og mere tilfredse kunder.

Bank-and-finance_Challenge-Input_16-9.jpg

Sikker håndtering af indgående post og digital kommunikation

Banker og pensionsselskaber har brug for sikker og effektiv håndtering af indgående post og digital kommunikation. Via digitalisering, distribution til de rigtige interne modtagere og opbevaring af al indgående kommunikation skabes der effektive processer med fokus på kunderne og sikkerheden.

Bank-and-finance_Challenge-Output_16-9.jpg

Digitaliseret og tilpasset kundekommunikation lever op til forventningerne

Kunderne agerer mere og mere digitalt og forventer flere og nemme kommunikationskanaler. Banker og pensionsselskaber har store muligheder for at tilpasse og udvikle deres kundekommunikation og sikre, at den leveres i den kanal, kunden foretrækker.

Digital partner med et tæt samarbejde

"Det er ikke altid lige let at navigere i det spændingsfelt, men det lykkes, og det gør det særligt fordi vi netop får plads til at holde fokus på det som vi er bedst til i min afdeling - og det er fokus på medlemmer og at de får den bedst mulige pension eller alderdom, når de en dag kommer dertil."


Katja Lohmann
Chef for Medlemsdialog & CRM på Forca

Inspiration

Forca

Forcas komplekse håndtering af dokumenter til 675.000 medlemmer

Behovet for regelmæssig medlemskommunikation for de tre pensionsselskaber, PKA, Pædagogerne Pension og Lærernes Pension, blev gennem PostNord Strålfors opfyldt med hjælp til strukturering og opbygning af dokumenter til mere end 675.000 medlemmer. 

AP_Pension-1080-608.jpg

AP Pension: Optimeret brug af e-Boks styrker kundedialogen

Flere tilmeldte i e-Boks og bedre konverteringsrate er blandt de konkrete resultater AP Pension har fået ved at optimere brugen af e-Boks. Næste skridt er automatiserede flows og en mere løbende digital dialog med kunderne.

Ikano-Bank_16-9.jpg

Ikano Bank: Digital partner med et langt og tæt samarbejde

En Omnichannel-løsning fra PostNord Strålfors giver både tids- og omkostningsbesparelser for Ikano Bank. Den understøtter også virksomhedens bæredygtighedsarbejde. Nøglen er et langsigtet partnerskab, hvor man udvikler sig sammen.

PayEx-samarbejde med Strålfors sikrer forsendelserne og udvikler begge parter

PayEx-samarbejde med Strålfors sikrer forsendelserne og udvikler begge parter

PayEx leverer betalingsløsninger og tilbyder services i hele Norden. Hver måned udsender virksomheden næsten to millioner forsendelser på papir til kunder. Da PayEx' eget trykkeri voksede ud af sine lokaler, indgik virksomheden et samarbejde med Strålfors for at udvikle forretningen og sikre distributionen af papirforsendelser som fakturaer og rykkere.

Nordea_16-9.jpg

Nordea Finans: Fuld kontrol og kortere leadtider

Overgangen til dynamiske fakturaer har gjort det muligt for Nordea Finans at lade kunderne bestemme, hvordan de modtager informationer. Kortere leadtider fra produktion til distribution gør det også nemmere hurtigt at nå ud med aktuelle budskaber via fakturaen.

Video om fakturaoplevelsen

Fremtiden for faktura- og betalingstjenester

I videoen får du mere at vide om, hvordan fakturaoplevelsen ændrer sig sammen med Tom Pope, SVP of Payments hos Tink, som interviewer, vores eksperter fra Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, og Andreas Schei, Business Development Manager.

Kontakt os!

Vil du vide mere om, hvordan du kan opfylde fremtidens krav om kundefokuserede løsninger? Kontakt os, så fortæller vi mere. 

Lise Boelsmand
Key Account Manager (Pension, Forsikiring og Telecom sektor)
PostNord Strålfors
+45 51 20 09 22
lise.boelsmand@stralfors.dk

Jeg vil gerne kontaktes

Lise-16-9.png