Styrk konkurrenceevnen med tilpasset kundekommunikation

Konkurrencen mellem forsikringsselskaberne er hård, hvilket gør, at udnyttelse af ny teknologi ekstra vigtig. Enkel og personlig kommunikation i de rigtige kanaler på det rigtige tidspunkt er nøglefaktorer, når man vil fastholde og tiltrække nye forsikringstagere.   

Jeg vil gerne kontaktes

Brancher Finance / Forsikring

Bliv vinder i den hårde konkurrence 

Forsikringstagerne forventer hurtige og nemme kommunikationsmuligheder med deres forsikringsselskab, uanset hvad de henvender sig om. Desuden ønsker 64% af forbrugerne, at deres forsikringsselskab forstår dem (1). Forsikringsselskaberne kan ved at udnytte deres kundedata bedst muligt vise, at de forstår kunderne og på den måde fremme kundeloyalitet, mersalg og nysalg.

(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.

PostNord Strålfors hjælper forsikringsselskaber med at blive konkurrencedygtige ved at personalisere kundeoplevelsen og effektivisere kommunikationen.

Hjälp kunderna att betala försäkringarna enkelt och smidigt

Sørg for at kunderne kan betale deres forsikringer nemt og bekvemt

Hele 74% synes, at det er temmelig vigtigt eller meget vigtigt at kunne vælge mellem forskellige betalingsmetoder, og takket være digitaliseringen, er der flere metoder til rådighed end nogensinde. Payment Management giver mulighed for flere nemme betalingsløsninger, bl.a. via MobilePay, Mobilfaktura og Papirfaktura. 

Læs mere om Payement Management

 
Låt kunderna välja var de tar emot information

Lad kunderne vælge hvor de modtager informationer 

I dag har både forbrugere og virksomheder en forventning om personlig kommunikation vedrørende deres forsikringer. Med Omnichannel kan kunderne selv vælge, hvor, hvornår og hvordan de modtager informationer, og det hjælper forsikringsselskaberne med fortsat at være konkurrencedygtige. 

Læs mere om Omnichannel

Personanpassa utskicken och effektivisera processerna

Personalisér udsendelserne og effektivisér processerne

Kommunikation om forsikringer må ikke være generisk. Gør kundeoplevelsen og relationen bedre med personligt tilpasset kommunikation som f.eks. tilbud og informationer i den rigtige kanal. Access Interactive forenkler også interne processer og fremmer samarbejdet.

Læs mere om Access Interactive

 
Lise Boelsmand_500px_Circle_Bg-lightGrey.jpg
Lise Boelsmand
Key Account Manager, PostNord Strålfors

Vil du vide mere om, hvordan du kan tilpasse kommunikationen? Kontakt os, så fortæller vi mere. 

+45 51 20 09 22
lise.boelsmand@stralfors.dk

Jeg vil gerne kontaktes

Inspiration

Maria Lund-Søltoft

Sådan bliver forsikringsselskaberne ved med at være relevante på et skiftende marked

Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksible og tilgængelige kontaktveje. Maria Lund-Søltoft, som har stor erfaring med forretningsudvikling i forsikringsbranchen, forklarer, hvordan udviklingen påvirker forsikringsselskaberne, og hvordan de kan udvide deres forretning ved at forblive relevante på et skiftende marked.

Customer-IQ_Experts-panel_Fremtid-Forsikring_16-9.jpg

Skadebehandling med kunden i centrum

Det norske forsikringsselskab Fremtind Forsikring behandler hvert år hundredtusindvis af skadeanmeldelser. Virksomheden bruger en kombination af brugervenlige digitale tjenester og sensitivitetstræning for at sikre den bedst mulige kundeoplevelse og kunne yde personlig betjening af høj kvalitet.