Brancher Finance / Forsikring

Løsninger der styrker nordiske forsikringsselskabers markedsposition

Konstante omkostningsbesparelser og nye konkurrenter giver forsikringsselskaberne udfordringer. Tilpasset kundekommunikation og effektiv skadebehandling i sikre kanaler er fundamentet for forsikringsselskabernes konkurrenceevne.

Effektive kommunikationsløsninger der opfylder nye og ændrede krav  

Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksibel og tilgængelig kommunikation.

De nordiske forsikringsselskaber øger kundeloyaliteten og mersalget ved at bruge teknologi til at effektivisere og personalisere kommunikationen. En tilpasset, sømløs og sikker kundeoplevelse og skadebehandling er afgørende for de forsikringsselskaber, der vil være konkurrencedygtige.

PostNord Strålfors tilbyder kundetilpassede og sikre kommunikationsløsninger, der hjælper forsikringsselskaber med at konkurrere og overholde reglerne i de enkelte nordiske lande.

Jeg vil gerne vide mere

Skræddersyede kommunikationsløsninger

Stay-competitive_16-9.jpg

Styrk konkurrenceevnen med tilpasset kundekommunikation

Forsikringstagerne forventer hurtige og nemme kommunikationsmuligheder med deres forsikringsselskab, uanset hvad de henvender sig om. Forsikringsselskaberne kan ved at udnytte deres kundedata bedst muligt vise, at de forstår kunderne og på den måde fremme kundeloyalitet, mersalg og nysalg.

Effektiv-kommunikation_16-9.jpg

Problemfri skadebehandling med effektiv håndtering af indgående kommunikation

Når uheldet er ude, forventer kunden problemfri og hurtig skadebehandling. Det betyder, at forsikringsselskaberne skal være i stand til effektivt at kunne håndtere både indgående kommunikation og dokumentation.

Compliance_16-9.jpg

Sikre kommunikationstjenester til nordiske forsikringsselskaber

Det er forretningskritisk for forsikringsselskaberne at kunne opbevare og håndtere informationer sikkert. PostNord Strålfors' løsninger gør det nemmere at overholde reglerne og samtidig fastholde kvaliteten.

Skadebehandling med kunden i fokus

"Forsikringsselskaberne skal interessere sig for, hvordan teknologien udvikler sig, og hvordan de kan bruge den til bedre at opfylde kundens krav."

Maria Lund-Søltoft
Maria Lund-Søltoft, Innovation Lab

Inspiration

Forca

Forcas komplekse håndtering af dokumenter til 675.000 medlemmer

Behovet for regelmæssig medlemskommunikation for de tre pensionsselskaber, PKA, Pædagogerne Pension og Lærernes Pension, blev gennem PostNord Strålfors opfyldt med hjælp til strukturering og opbygning af dokumenter til mere end 675.000 medlemmer. 

AP_Pension-1080-608.jpg

AP Pension: Optimeret brug af e-Boks styrker kundedialogen

Flere tilmeldte i e-Boks og bedre konverteringsrate er blandt de konkrete resultater AP Pension har fået ved at optimere brugen af e-Boks. Næste skridt er automatiserede flows og en mere løbende digital dialog med kunderne.

Maria Lund-Søltoft

Sådan bliver forsikringsselskaberne ved med at være relevante på et skiftende marked

Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksible og tilgængelige kontaktveje. Maria Lund-Søltoft, som har stor erfaring med forretningsudvikling i forsikringsbranchen, forklarer, hvordan udviklingen påvirker forsikringsselskaberne, og hvordan de kan udvide deres forretning ved at forblive relevante på et skiftende marked.

Kontakt os!

 Vil du vide mere om, hvordan du kan blive konkurrencedygtig med personlig og effektiv kommunikation? Kontakt os, så fortæller vi mere.  

Lise Boelsmand
Key Account Manager, PostNord Strålfors
+45 51 20 09 22
lise.boelsmand@stralfors.dk

Send en besked

Lise-16-9.png