Kontakt os!
Vil du vide mere om, hvordan du kan tilpasse kommunikationen? Kontakt os, så fortæller vi mere.
Konkurrencen mellem forsikringsselskaberne er hård, hvilket gør, at udnyttelse af ny teknologi ekstra vigtig. Enkel og personlig kommunikation i de rigtige kanaler på det rigtige tidspunkt er nøglefaktorer, når man vil fastholde og tiltrække nye forsikringstagere.
Forsikringstagerne forventer hurtige og nemme kommunikationsmuligheder med deres forsikringsselskab, uanset hvad de henvender sig om. Desuden ønsker 64% af forbrugerne, at deres forsikringsselskab forstår dem (1). Forsikringsselskaberne kan ved at udnytte deres kundedata bedst muligt vise, at de forstår kunderne og på den måde fremme kundeloyalitet, mersalg og nysalg.
(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.
PostNord Strålfors hjælper forsikringsselskaber med at blive konkurrencedygtige ved at personalisere kundeoplevelsen og effektivisere kommunikationen.
Hele 74% synes, at det er temmelig vigtigt eller meget vigtigt at kunne vælge mellem forskellige betalingsmetoder, og takket være digitaliseringen, er der flere metoder til rådighed end nogensinde. Vores løsninger giver mulighed for flere nemme betalingsløsninger, bl.a. via betaling i e-Boks og mit.dk samt vores egen Mobile Payment.
I dag har både forbrugere og virksomheder en forventning om personlig kommunikation vedrørende deres forsikringer. Med Omnichannel kan kunderne selv vælge, hvor, hvornår og hvordan de modtager informationer, og det hjælper forsikringsselskaberne med fortsat at være konkurrencedygtige.
Kommunikation om forsikringer må ikke være generisk. Gør kundeoplevelsen og relationen bedre med personligt tilpasset kommunikation som f.eks. tilbud og informationer i den rigtige kanal. Access Interactive forenkler også interne processer og fremmer samarbejdet.
Vil du vide mere om, hvordan du kan tilpasse kommunikationen? Kontakt os, så fortæller vi mere.
Forsikringsselskaberne står over for store udfordringer, fordi lovkravene stiger, teknologien udvikler sig, og nye generationer af kunder forventer fleksible og tilgængelige kontaktveje. Maria Lund-Søltoft, som har stor erfaring med forretningsudvikling i forsikringsbranchen, forklarer, hvordan udviklingen påvirker forsikringsselskaberne, og hvordan de kan udvide deres forretning ved at forblive relevante på et skiftende marked.