Lemonsoft sikrer vækst med effektiv fakturahåndtering
Den finske virksomhed Lemonsoft har oplevet markant vækst og er i dag blandt de førende SaaS-udbydere i landet. Mere end 7.000 kunder benytter dagligt virksomhedens ERP-løsning, som ikke blot håndterer økonomi, men også en lang række andre forretningsområder.
I takt med væksten blev det afgørende for Lemonsoft at sikre en stabil og skalerbar løsning til håndtering af både indgående og udgående fakturaer.
- Vores kunder behandler enorme mængder fakturaer i Lemonsoft - på årsbasis løber det op i millioner. Derfor var det vigtigt for os at finde en løsning, der kunne vokse med os og sikre en stabil drift, fortæller Tea Ekström, produktchef for økonomistyring hos Lemonsoft.
Hurtig implementering med stærkt partnerskab
I foråret 2024 tog Lemonsoft hul på moderniseringen af deres fakturaflow. Projektet havde en ambitiøs tidsplan, men allerede efter få måneder blev salgsfaktureringen sat i drift. Kort tid efter fulgte også indgående fakturaer.
Ifølge Tea Ekström skyldtes den succesfulde implementering især Strålfors’ klare projektledelse:
- Alle vidste præcis, hvad de skulle gøre, og processen skred hurtigt frem. Strålfors’ team var både effektive og meget kompetente, og det gjorde hele forskellen, siger hun.
En central brik var Strålfors’ API, som gjorde det muligt at overføre tusindvis af kunder hurtigt og effektivt. Samme løsning bruges nu til at håndtere både nye og ophørte kunder - helt automatisk.
Omnichannel giver fleksibilitet
Lemonsofts fakturaflow er bygget op som en ægte omnichannel-løsning. Størstedelen af salgsfakturaerne sendes som e-fakturaer, men både print, e-mail og Peppol-netværket anvendes også. På indgående side kombineres e-fakturaer med e-mail og scanning.
For kunderne betyder det både gennemsigtighed og enkelhed. Alle fakturaer kan spores i Strålfors’ Track & Trace-system, som Lemonsoft har integreret direkte i deres ERP-løsning.
- Fra kundens perspektiv er alt forenklet. De kan arbejde som de plejer, mens fakturaerne flyder gnidningsfrit gennem forskellige kanaler i baggrunden, siger Ekström.
Næste skridt bliver blandt andet muligheden for at sende e-fakturaer til privatpersoner og integration til den digitale postkasse Kivra. t lisää kanavia Lemonsoftin ohjelmistoon.
Fokus på kundeoplevelsen
Lemonsofts strategi er at tilbyde branchens bedste brugeroplevelse gennem deres browserbaserede grænseflade LemonOnline. Her er fakturaflowet fuldt integreret, og brugerne kan følge status i realtid.
Når faktureringen fungerer fejlfrit, kan vores kunder koncentrere sig om at udvikle deres forretning. Derfor ser vi samarbejdet med Strålfors som et partnerskab - ikke bare en service.
Tea Ekström Produktchef for økonomistyring hos Lemonsoft
Hurtig implementering med stærkt partnerskab
I foråret 2024 tog Lemonsoft hul på moderniseringen af deres fakturaflow. Projektet havde en ambitiøs tidsplan, men allerede efter få måneder blev salgsfaktureringen sat i drift. Kort tid efter fulgte også indgående fakturaer.
Ifølge Tea Ekström skyldtes den succesfulde implementering især Strålfors’ klare projektledelse:
- Alle vidste præcis, hvad de skulle gøre, og processen skred hurtigt frem. Strålfors’ team var både effektive og meget kompetente, og det gjorde hele forskellen, siger hun.
En central brik var Strålfors’ API, som gjorde det muligt at overføre tusindvis af kunder hurtigt og effektivt. Samme løsning bruges nu til at håndtere både nye og ophørte kunder – helt automatisk.
Kontakt os!
Leder du efter en effektiv og fleksibel løsning, der gør det enkelt at sende fakturaer via flere kanaler direkte fra dit eget system? Kontakt os, og hør hvordan vi kan hjælpe.