Netop nu ser vi en hurtig udvikling inden for betalingsløsninger takket være e-handel. Vi ved, at 78 procent af dem, der benytter e-handel, vil kunne vælge mellem forskellige betalingsalternativer. Kunden vil kunne dele omkostningerne over flere forskellige bank- og betalingskort, bruge en betalingsapp eller foretage en direkte betaling via banken.
Derfor har vi udarbejdet løsningen mobilfaktura, så jeres kunder selv kan bestemmer nøjagtigt, hvor og hvordan de vil betale. Mobilfaktura tilbyder flere forskellige betalingsmuligheder – hurtigt og enkelt direkte fra telefonen.
Hurtige indbetalinger
En af de store fordele med mobilfaktura er, at en SMS får meget højere opmærksomhed end meddelelser via andre kanaler. Vi har altid telefonen på os, og vi reagere hurtigt på vigtige meddelelser. Tiden fra opfordring til handling er derfor også meget kortere, og det gælder ikke kun den yngre generation, som er mere vant til mobile løsninger.
Betalingen er integreret
Tidligere SMS-løsninger til betaling på mobilen har kun omfattet betalingsbeløb og OCR-nummer. Med mobilfaktura er betalingsfunktionen en integreret del af løsningen, og modtageren får direkte mulighed for at vælge betalingskanal. Kunden får en SMS med et link til en side med alle betalingsoplysninger.
Siden udformes efter jeres specifikationer – bl.a. hvilke betalingskanaler modtageren skal kunne benytte. Det er desuden muligt at inkludere andre budskaber, oplysninger eller markedsføring i meddelelsen til kunden.
På betalingssiden betaler kunden fakturaen via mobilen ved at vælge mellem tilgængelige betalingskanaler. Det kan være internetbank, kort eller forskellige nordiske betalingsapps som Swish, Vipps eller MobilePay.
Hvis der ønskes ekstra høj sikkerhed, kan der anvendes e-identifikation. Dem, der vælger kortbetaling, skal bare udfylde kortoplysninger én gang, så gemmes de i systemet.