Med mobilfaktura kan kunden selv vælge

I dag vi altid mobilen med os, hvis vi får en SMS, kan denne håndteres med det samme. Med mobilfaktura bliver I betalt hurtigere, og jeres kunder bliver mere tilfredse, da de selv kan bestemme hvornår og hvordan de vil betale.

Netop nu ser vi en hurtig udvikling inden for betalingsløsninger takket være e-handel. Vi ved, at 78 procent af dem, der benytter e-handel, vil kunne vælge mellem forskellige betalingsalternativer. Kunden vil kunne dele omkostningerne over flere forskellige bank- og betalingskort, bruge en betalingsapp eller foretage en direkte betaling via banken.

Derfor har vi udarbejdet løsningen mobilfaktura, så jeres kunder selv kan bestemmer nøjagtigt, hvor og hvordan de vil betale. Mobilfaktura tilbyder flere forskellige betalingsmuligheder – hurtigt og enkelt direkte fra telefonen.

Fleksibilitet, der giver hurtigt udbytte

  • Modtageren vælger betalingskanel
  • Større betalingsvilje
  • Hurtigere indbetalinger
  • Mere tilfredse kunder
  • Bedre pengestrøm

Hurtige indbetalinger

En af de store fordele med mobilfaktura er, at en SMS får meget højere opmærksomhed end meddelelser via andre kanaler. Vi har altid telefonen på os, og vi reagere hurtigt på vigtige meddelelser. Tiden fra opfordring til handling er derfor også meget kortere, og det gælder ikke kun den yngre generation, som er mere vant til mobile løsninger.

Betalingen er integreret

Tidligere SMS-løsninger til betaling på mobilen har kun omfattet betalingsbeløb og OCR-nummer. Med mobilfaktura er betalingsfunktionen en integreret del af løsningen, og modtageren får direkte mulighed for at vælge betalingskanal. Kunden får en SMS med et link til en side med alle betalingsoplysninger.

Siden udformes efter jeres specifikationer – bl.a. hvilke betalingskanaler modtageren skal kunne benytte. Det er desuden muligt at inkludere andre budskaber, oplysninger eller markedsføring i meddelelsen til kunden.

På betalingssiden betaler kunden fakturaen via mobilen ved at vælge mellem tilgængelige betalingskanaler. Det kan være internetbank, kort eller forskellige nordiske betalingsapps som Swish, Vipps eller MobilePay.

Hvis der ønskes ekstra høj sikkerhed, kan der anvendes e-identifikation. Dem, der vælger kortbetaling, skal bare udfylde kortoplysninger én gang, så gemmes de i systemet.

Mobilfaktura består af en basistjeneste og en række smarte tillæg:

Basistjenester

  • En SMS med link til en standardlandingsside
  • Forskellige betalingsalternativer som kreditkort og MobilePay
  • Standardrapporter

Smarte tillægstjenester

  • Håndtering af afviste fakturaer
  • Mulighed for markedsføring
  • Mobilt BankID
  • Tilpassede landingssider
  • Tilpassede rapporter

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Med Payment Management fjerner PostNord Strålfors kompleksiteten i digital fakturabetaling. Vi hjælper virksomheder med at digitalisere deres faktura-flows og imødekomme deres forbrugeres behov. Kontakt vores eksperter, så finder vi sammen de betalingsløsninger, der passer bedst til din virksomhed.

+45 33 86 86 86

Skriv til os

Relaterede løsninger og kundecases

Papirfaktura

Papirfaktura

En papirfaktura er let at tilpasse en målgruppe. Det er en sikker kanal for mange af jeres kunder, og den er nem at tilføje til udgående kanaler, som er digitale.