Lanceringen af den nye Digital Post betyder, at I nu som virksomhed selv skal holde jer opdateret med indgående post i jeres indbakke i Virk, e-Boks Erhverv, mit.dk eller i den nye Digital Post app. Har i opsat et automatisk videresendelsessystem i jeres e-Boks i dag, vil det ikke virke når NgDP tager over. Det vil kun virke for den kommunikation, som sendes af private afsendere. Den offentligt afsendte kommunikation, bliver således ikke videresendt automatisk til jeres afhentningssystem.
Stigende mængder indkommende kommunikation medvirker til en stigende belastning af den manuelle håndtering. Dette indebærer en større fejlrisiko i form af oversete deadlines, post med følsomme personoplysninger sendt til den forkerte modtager og lignende.
Kan de ansvarlige medarbejdere ikke følge trit med mængden af post, vil det yderligere give en længere behandlingstid af den pågældende post. Alt sammen noget der koster jer tid, resurser og effektiviteten i dagligdagen.
Strømlinet og GDPR-sikker posthåndtering
En betydelig forskel mellem Digital Post og den kommende NgDP er, at den sidstnævnte gør det muligt at besvare og initiere meddelelser gennem konfigurerede systemer. Alt kommunikation fra det offentlige ender i den nye Digital Postkasse, mens alt fra private afsendere stadig ender i kundernes e-Boks erhverv.
Skal man have automatisk videresendelse af begge dele, skal det opsættes i begge systemer. Det er vigtigt at have et afhentningssystem, der giver tillid til, at post - til og fra myndighederne - håndteres, opbevares og videresendes sikkert.
Ønsker I at undgå problemer, der på sigt kan medføre gevaldige konsekvenser, er det vigtigt at have et afhentningssystem, der efterlever dette krav. Ved at benytte et ordentligt og sikkert afhentningssystem, kan I nemlig opnå store digitaliseringsbesparelser, mindske manuel fejlhåndtering og dermed få mere effektive og sikrere arbejdsgange.
Der findes en del forskellige typer af afhentningssystemer, hvorfor omstillingen kan variere i kompleksitet. Hos PostNord Strålfors kan vi hjælpe jer med omstillingen til NgDP gennem vores eDistribution-løsning.
Med eDistribution som afhentningssystem kan I automatisk videresende og håndtere al digital post på en intuitiv måde. Ved at automatisere posthåndtering mindsker i fejlrisikoen, samt øger effektiviteten af post fordelingen til jeres egne systemer.
Fordelene ved eDistribution som afhentningssystem:
- En sikrere posthåndtering
- Optimeret arbejdsgange
- Bedre Posthåndtering
- Automatisk hentning af Digital Post og eBoks erhverv
- Effektiv videresendelse af post
- En løsning der opfylder GDPR og persondata kravene
- Bedre overblik over indkommende kommunikation
- Færre tidskrævende administrative opgaver
Vil du gerne i gang med eDistribution?
Der findes en del forskellige modtagersystemer. Vil I undgå unødig administration af kommunikationsstrømme, er I velkomne til at kontakte os. Sammen finder vi den løsning, der passer til jeres unikke behov, så I får en effektiv og værdiskabende omstilling til NgDP.