Digitaliseringsmesse i Odense

Den 25. september 2014 afholder KL, Borgerservice Danmark og KIT@ digitaliseringsmesse i Odense Congress Center. På messen vil der blive sat fokus på digitale løsninger og effektiviseringsmuligheder i kommunerne. Over 100 private leverandører vil være til stede og præsentere løsninger, der bl.a. har som mål at øge den digitale kommunikation mellem kommunerne og borgerne. Messen henvender sig til både udviklere, chefer og medarbejdere i kommunerne.

Tim_Frank_Andersen_4_connect_digitaliseringsmessen_Odense_2013-618x420.jpg

Kig forbi Strålfors’ stand!

Strålfors vil i år være til stede på Digitaliseringsmessen i Odense med en stand, hvor vi vil vise dig det nyeste inden for digital kommunikation. En af de helt nye tendenser er Eye Tracking, som kan hjælpe dig til at optimere din digitale kommunikation, og få dit budskab igennem til målgruppen. På Strålfors’ stand vil du få mulighed for at opleve en live demo af et Eye Tracking-udstyr.

Eye Tracking vil sige, at man måler læserens øjenbevægelser på skærmen, når vedkommende fx læser et online nyhedsbrev, kigger på en hjemmeside eller åbner sin digitale post. Øjets bevægelser over skærmen registreres i et såkaldt heat map. Dette heat map vil fx fortælle, om man bør placere sine vigtigste informationer i midten eller lidt til venstre på skærmen, hvis man gerne vil have, at de skal fange læserens opmærksomhed. Når man fremadrettet designer layout til sine breve, hjemmesider eller anden digital kommunikation, kan man altså med fordel vælge at benytte et heat map.

Hør om Strålfors Connect-løsningen!

Men god kommunikation er mere end at sikre, at læserens øje fanger dit budskab. God og målrettet kommunikation handler i høj grad også om at ramme modtageren på den eller de kanaler, vedkommende helst vil kontaktes på.  Derfor vil vi på Strålfors standen naturligvis også fortælle om vores output-managementløsning, Strålfors Connect.

Løsningen sørger automatisk for forsendelse til digital post, hvis det er muligt, ellers til fysisk post. Brugerne i myndigheden skal således ikke forholde sig til, om en given modtager (borger eller virksomhed) er tilmeldt digital post. Løsningen er udviklet i samarbejde med Digitaliseringsstyrelsen og er den fælles offentlige output-management-løsning, der allerede er i brug i Odense, Thisted og en række andre kommuner og institutioner.

Allerede bruger af Connect-løsningen?

Hvis du allerede er bruger af Connect-løsningen, er der også grund til at besøge vores stand. Der sker nemlig hele tiden nye ting i forbindelse med, at brugerne finder nye funktioner og muligheder, som vil give dem fordele i hverdagen. Vi udvikler løbende på løsningen for at tilpasse den brugernes behov bedst muligt. For eksempel har vi udviklet Maxi Connect [link til artikel om MC] til de institutioner og kommuner, der har behov for at sende ekstra mange breve ud som fysisk post.