Velliv leverer digital kommunikation til mere end 300.000

“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet”. Velliv håndterer sin kommunikation med mere end 300.000 kunder via Connect-løsningen – nemt, hurtigt og fremfor alt sporbart.

Per Lyngh Sørensen, Velliv

Foruden udbytte og afkast er kommunikation en meget vigtig del af hverdagen, når man som pensionsselskabet Velliv forvalter pension og forsikring for over 300.000 danskere. Det er ikke alene vigtigt at kommunikationen foregår hurtigt og gnidningsløst. Det er mindst lige så vigtigt, at der er fuldstændig styr på at alt kan spores og dokumenteres efterfølgende.
 
I 2015 valgte Velliv derfor at digitalisere så stor en del af deres kommunikation som muligt, og det valgte man at gøre i samarbejde med PostNord Strålfors. Al håndtering af post blev lagt i Connect-løsningen og foregår i dag via e-Boks.
 
Per Lyngh Sørensen fra Velliv gav under sit indlæg på Smarter Communication Summit en live-demo af, hvordan kommunikationen mellem Velliv og deres kunder foregår – nemt, hurtigt og frem for alt sporbart.

“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet,” fortæller han.

“Statistik kan trækkes på under en time, hvilket er langt hurtigere end tidligere. Konvertering og print af dokumenter foregår også lynhurtigt, og det, der næsten er det bedst af det hele, er, at vi også sparer en del penge. Digital post er billigere end fysiske breve, og langt de fleste er i dag tilmeldt e-Boks, så det er faktisk forsvindende lidt fysisk post, vi sender og modtager i forhold til tidligere”.

Speakers on Smarter Communication Summit 2019

Kelly-Tainton_16-9.jpg

Creating Cognitive Customer insights v/ Kelly Tainton

Med cognitive insights kan du få dine budskaber til at gå rent ind hos modtageren – uanset om det er dit barn, din medarbejder eller din kunde, siger Kelly Tainton. Men pas på ikke at fylde for mange data på – det vil mudre dit budskab, og modtageren vil alligevel filtrere alt fra, der ikke er nødvendigt for hans eller hendes overlevelse.

Linda_Liukas_16-9.jpg

How to navigate the new frontiers of technology v/ Linda Liukas

Teknologi og computere er drevet af logik. Og algoritme-læring handler i bund og grund bare om at gå frem trin for trin – nøjagtig som når du bager cupcakes og følger en opskrift. Se på hvordan børn griber fremtidens teknologier an!

3D_Tomas_Lundstrom_16-9_2.jpg

Uendelige muligheder med 3D-print v/ Tomas Lundström

Fremstillingsindustrien er i forandring, og PostNord Strålfors satsning på 3D-print genopfinder distributionskæden. Med 3D-print kan specialfremstillede produkter hurtigt produceres on-demand, præcis når kunden efterspørger dem.

e-Boks_Kim-Konstantin_16-9.jpg

Bryder din virksomhed også GDPR-lovgivningen? v/ Kim Konstantin Sølbeck

Nu er det lidt over et år siden, at GDPR-lovgivningen trådte i kraft. Hypen er faldet lidt, og mange er holdt op med at tænke så meget på GDPR og persondata. Men det er nu bøderne begynder at falde, og vi er nødt til at have styr på vores data, siger Kim Konstantin Sølbeck fra e-Boks.

YouSee_Lars-Glade_16-9.jpg

Det gode kontaktpunkt for YouSee v/ Lars Glade

Fysisk post hitter med en succesrate på 35 procents i YouSee’s marketing-kampagner. Men relevans og målrettet kommunikation er stadig alfa og omega og må ikke glemmes i jagten på kreativitet.

Michael_Storgaard_16-9.jpg

Fra papirbjerge til sikkert, digitalt arkiv v/ Michael Storgaard, Boligforeningen AAB

107 lokalkontorer med materiale helt tilbage fra 1940’erne blev digitaliseret for, at sikre fuld kontrol over sine data – primært de følsomme persondata.

Aura_16-9.jpg

AURA EI-handel Customer Journey Mapping v/ Linda Raufort

Når produktet ikke adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, må man skille sig ud på andre parametre. Men hvad er vigtigt for kunderne. AURA El-handel har gennemført en Customer Journey Mapping og er i processen blevet meget klogere – både på kunderne og på sig selv.

Odense-Kommune_Birgitte-H-Paulsen_16-9.jpg

Odense kommune opnåede store besparelser med digital post v/ Birgitte Hjelm Paulsen

Efter overgangen til digital post brugte Odense kommune stadig en krone på håndtering af forsendelsen, men de resterende ni kroner til portoen kunne man nu bruge til forbedringer inden for velfærdsområdet.

Velliv_Per-Lyngh-Sorensen_16-9.jpg

Velliv leverer digital kommunikation til mere end 300.000 /v Per Lyngh Sørensen

“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet”. Velliv håndterer sin kommunikation med mere end 300.000 kunder via Connect-løsningen – nemt, hurtigt og fremfor alt sporbart.