Creating Cognitive Customer insights

Med cognitive insights kan du få dine budskaber til at gå rent ind hos modtageren – uanset om det er dit barn, din medarbejder eller din kunde, siger Kelly Tainton. Men pas på ikke at fylde for mange data på – det vil mudre dit budskab, og modtageren vil alligevel filtrere alt fra, der ikke er nødvendigt for hans eller hendes overlevelse.

Kelly Tainton, iværksætter i neurale netværk

Kelly Tainton beskæftiger sig til daglig med vores underbevidsthed og ved, hvad der skal til for at få sine budskaber til at gå rent ind hos modtageren. Kelly bruger cognitive insights, som det kaldes, til at få det bedste frem i mennesker. Ledere kan for eksempel bruge deres indsigt og viden om den enkelte medarbejder til at få denne medarbejder til at trives bedre med sit job og dermed opnå endnu bedre resultater med de opgaver, han eller hun arbejder med.  
 
Til gengæld skal man passe på regler og for mange information, siger Kelly Tainton. Vi råder i dag over oceaner af data, og kan i princippet finde ud af alting. Men alt for mange data kan også være et problem. Den menneskelige hjerne er ikke en maskine, der kan kapere uanede mængder af data. Så lad være med at overinformere. Det handler i stedet om at uddrage de vigtigste informationer og forstå at få en relevant sammenhæng ud af dem, inden du kommunikerer dem videre til for eksempel kunder. Dine tilhørere fanger alligevel kun det, der er relevant for dem.

Vi er alle sammen forskellige og opvækst, geografisk oprindelse, race, køn, religion osv. er faktorer, der er afgørende for, hvordan vi opfatter ting, og hvad vi betragter som vigtigt. Indsigt i disse data kombineret med for eksempel følelser kan benyttes i kommunikationen og præge målgruppen i en bestemt retning.

Ting, vi ser eller hører, kan i høj grad påvirke, vores handlinger, uden at vi er klar over det. Vi kan for eksempel pludselig få lyst til en kold drik, hvis vi ser en person, der sveder og drikker noget koldt samtidig. Står der så tilfældigvis en cola-automat i nærheden, er valget jo oplagt. Vi kan også blive udsat for et skræmmescenarie i en valgkamp, der vil påvirke os, så vi vælger at stemme på modstanderen. Kelly Tainton kunne vise eksempler på, at den form for cognitive insights var blevet brugt af Trump i valgkampen mod Hillary Clinton.
 
En af Kelly Taintons pointer er, at data og indsigt alene gør det ikke. Det handler om at forstå betydningen af disse data i kombination med hinanden. For nogle mennesker er det et medfødt talent at forstå betydningen af denne indsigt, mens det for andre først skal læres. Det kan for eksempel ske ved at udsætte sig selv for mennesker, der besidder denne forståelse for, hvordan hvilke faktorer påvirker forskellige mennesker og så lære af dem – det kan for eksempel være en succesfuld sælger eller en dygtig lærer.

Speakers on Smarter Communication Summit 2019

Kelly-Tainton_16-9.jpg

Creating Cognitive Customer insights v/ Kelly Tainton

Med cognitive insights kan du få dine budskaber til at gå rent ind hos modtageren – uanset om det er dit barn, din medarbejder eller din kunde, siger Kelly Tainton. Men pas på ikke at fylde for mange data på – det vil mudre dit budskab, og modtageren vil alligevel filtrere alt fra, der ikke er nødvendigt for hans eller hendes overlevelse.

Linda_Liukas_16-9.jpg

How to navigate the new frontiers of technology v/ Linda Liukas

Teknologi og computere er drevet af logik. Og algoritme-læring handler i bund og grund bare om at gå frem trin for trin – nøjagtig som når du bager cupcakes og følger en opskrift. Se på hvordan børn griber fremtidens teknologier an!

3D_Tomas_Lundstrom_16-9_2.jpg

Uendelige muligheder med 3D-print v/ Tomas Lundström

Fremstillingsindustrien er i forandring, og PostNord Strålfors satsning på 3D-print genopfinder distributionskæden. Med 3D-print kan specialfremstillede produkter hurtigt produceres on-demand, præcis når kunden efterspørger dem.

e-Boks_Kim-Konstantin_16-9.jpg

Bryder din virksomhed også GDPR-lovgivningen? v/ Kim Konstantin Sølbeck

Nu er det lidt over et år siden, at GDPR-lovgivningen trådte i kraft. Hypen er faldet lidt, og mange er holdt op med at tænke så meget på GDPR og persondata. Men det er nu bøderne begynder at falde, og vi er nødt til at have styr på vores data, siger Kim Konstantin Sølbeck fra e-Boks.

YouSee_Lars-Glade_16-9.jpg

Det gode kontaktpunkt for YouSee v/ Lars Glade

Fysisk post hitter med en succesrate på 35 procents i YouSee’s marketing-kampagner. Men relevans og målrettet kommunikation er stadig alfa og omega og må ikke glemmes i jagten på kreativitet.

Michael_Storgaard_16-9.jpg

Fra papirbjerge til sikkert, digitalt arkiv v/ Michael Storgaard, Boligforeningen AAB

107 lokalkontorer med materiale helt tilbage fra 1940’erne blev digitaliseret for, at sikre fuld kontrol over sine data – primært de følsomme persondata.

Aura_16-9.jpg

AURA EI-handel Customer Journey Mapping v/ Linda Raufort

Når produktet ikke adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, må man skille sig ud på andre parametre. Men hvad er vigtigt for kunderne. AURA El-handel har gennemført en Customer Journey Mapping og er i processen blevet meget klogere – både på kunderne og på sig selv.

Odense-Kommune_Birgitte-H-Paulsen_16-9.jpg

Odense kommune opnåede store besparelser med digital post v/ Birgitte Hjelm Paulsen

Efter overgangen til digital post brugte Odense kommune stadig en krone på håndtering af forsendelsen, men de resterende ni kroner til portoen kunne man nu bruge til forbedringer inden for velfærdsområdet.

Velliv_Per-Lyngh-Sorensen_16-9.jpg

Velliv leverer digital kommunikation til mere end 300.000 /v Per Lyngh Sørensen

“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet”. Velliv håndterer sin kommunikation med mere end 300.000 kunder via Connect-løsningen – nemt, hurtigt og fremfor alt sporbart.