SCS-2019_DK_Konceptbild_3-1_NY.jpg

Smarter Communication Summit 2019 med fokus på customer insights

Endnu en gang havde PostNord Strålfors samlet kunder og samarbejdspartner til en dag i kommunikationens tegn. Mogens Dahl-koncertsal dannede igen perfekte rammer om dagen, der bød på et tætpakket program med spændende kundecases fra offentlige myndigheder og private virksomheder samt interessante keynotes. Ligesom de foregående år var rigtig mange mødt op, og der stor interesse om dagens talere.

Mange guldkorn at tage med sig

Kelly Tainton, der forsker i neurale netværk, indledte rækken af indlæg og fortalte om, hvordan vi via vores viden om hjernens kemiske processer kan ramme vores målgrupper helt præcist og få dem til at ændre adfærd – og helt uden at de mærker det. Strøm er ikke et produkt, der skiller sig væsentligt ud fra konkurrenternes.

Linda Raufort fra AURA har derfor valgt at kundetilpasse sin kommunikation ved hjælp af en Customer Journey Mapping. På den måde kan hun knytte kunderne tættere til virksomheden.

I løbet af dagen fik vi også et heads up fra Kim Konstantin Sølbeck fra e-Boks om, hvordan vi undgår at bryde GDPR-lovgivningen.

Dagen blev rundet af med en rejse til computerens indre med Linda Luikas, der er forfatter til børnebogen “Hello Ruby – Adventures in Coding- et eventur i computernes magiske verden” – en bog der sagtens kan læses af voksne også. Vi bliver aldrig for gamle til at lære nyt.

Speakers on Smarter Communication Summit 2019

Kelly-Tainton_16-9.jpg

Creating Cognitive Customer insights v/ Kelly Tainton

Med cognitive insights kan du få dine budskaber til at gå rent ind hos modtageren – uanset om det er dit barn, din medarbejder eller din kunde, siger Kelly Tainton. Men pas på ikke at fylde for mange data på – det vil mudre dit budskab, og modtageren vil alligevel filtrere alt fra, der ikke er nødvendigt for hans eller hendes overlevelse.

Linda_Liukas_16-9.jpg

How to navigate the new frontiers of technology v/ Linda Liukas

Teknologi og computere er drevet af logik. Og algoritme-læring handler i bund og grund bare om at gå frem trin for trin – nøjagtig som når du bager cupcakes og følger en opskrift. Se på hvordan børn griber fremtidens teknologier an!

3D_Tomas_Lundstrom_16-9_2.jpg

Uendelige muligheder med 3D-print v/ Tomas Lundström

Fremstillingsindustrien er i forandring, og PostNord Strålfors satsning på 3D-print genopfinder distributionskæden. Med 3D-print kan specialfremstillede produkter hurtigt produceres on-demand, præcis når kunden efterspørger dem.

e-Boks_Kim-Konstantin_16-9.jpg

Bryder din virksomhed også GDPR-lovgivningen? v/ Kim Konstantin Sølbeck

Nu er det lidt over et år siden, at GDPR-lovgivningen trådte i kraft. Hypen er faldet lidt, og mange er holdt op med at tænke så meget på GDPR og persondata. Men det er nu bøderne begynder at falde, og vi er nødt til at have styr på vores data, siger Kim Konstantin Sølbeck fra e-Boks.

YouSee_Lars-Glade_16-9.jpg

Det gode kontaktpunkt for YouSee v/ Lars Glade

Fysisk post hitter med en succesrate på 35 procents i YouSee’s marketing-kampagner. Men relevans og målrettet kommunikation er stadig alfa og omega og må ikke glemmes i jagten på kreativitet.

Michael_Storgaard_16-9.jpg

Fra papirbjerge til sikkert, digitalt arkiv v/ Michael Storgaard, Boligforeningen AAB

107 lokalkontorer med materiale helt tilbage fra 1940’erne blev digitaliseret for, at sikre fuld kontrol over sine data – primært de følsomme persondata.

Aura_16-9.jpg

AURA EI-handel Customer Journey Mapping v/ Linda Raufort

Når produktet ikke adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, må man skille sig ud på andre parametre. Men hvad er vigtigt for kunderne. AURA El-handel har gennemført en Customer Journey Mapping og er i processen blevet meget klogere – både på kunderne og på sig selv.

Odense-Kommune_Birgitte-H-Paulsen_16-9.jpg

Odense kommune opnåede store besparelser med digital post v/ Birgitte Hjelm Paulsen

Efter overgangen til digital post brugte Odense kommune stadig en krone på håndtering af forsendelsen, men de resterende ni kroner til portoen kunne man nu bruge til forbedringer inden for velfærdsområdet.

Velliv_Per-Lyngh-Sorensen_16-9.jpg

Velliv leverer digital kommunikation til mere end 300.000 /v Per Lyngh Sørensen

“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet”. Velliv håndterer sin kommunikation med mere end 300.000 kunder via Connect-løsningen – nemt, hurtigt og fremfor alt sporbart.