Nordic Channel Compass

Nordisk rapport om den kritiske forbruger.
PostNord har, i samarbejde med Kantar Sifo, udgivet rapporten Nordic Channel Compass, hvor det undersøges, hvordan forbrugerne ønsker at kommunikere med virksomheder og myndigheder i Norden.

Nordic Channel Compass, som tidligere hed Mottagarmakt (Modtagermagt), har skiftet fokus og er blevet nordisk, fordi den digitale handel gør verden mindre og mindsker landegrænsernes betydning. 

Adfærdsændringerne blandt forbrugerne i de nordiske lande er desuden ret ens. 

– Vi ønsker med Nordic Channel Compass at hjælpe virksomheder og myndigheder i Norden med at forstå, hvordan forbrugerne ønsker at kommunikere med dem: Hvordan de ønsker at modtage informationer fra virksomheder, hvornår de ønsker at få dem, og hvordan informationerne skal være koordineret i alle kanaler for at give så tilfredse kunder som muligt, siger Henrik Kihlberg, Head of commercial market support, Communication Services, PostNord. 

Rapporten viser, at nordboerne aldrig har været mere kritiske over for de nuværende kommunikationsformer. De vil selv bestemme, hvordan de modtager informationer fra myndigheder og virksomheder, og hele 87 pct. af danskerne, 83 pct. af finnerne og 81 pct. af svenskerne og nordmændene synes, det er temmelig vigtigt eller meget vigtigt.

Nordic Advertising Compass 2018

Få indsigter til at optimere din markedsføring i det nordiske marked med Nordic Advertising Compass 2018, som du kan hente kvit og frit.

Hvordan bruger danskere, svenskere, finner og nordmænd tidens medier? Og hvordan rammer du dem bedst med dine tilbud? Det har vi undersøgt i Nordic Advertising Compass 2018, som viser aktuelle tendenser og peger på de bedste medievalg, når du vil have opmærksomhed, reaktioner og relationer i det nordiske marked. 

9 ud af 10 adspurgte ville blande fysiske og online medier, hvis de selv drev en forretning, og undersøgelsen slår også fast, at en omnichannel-tilgang er vejen frem for effektiv markedsføring. For eksempel er e-mail det foretrukne medie til lancering af nye produkter, mens trykt reklame i postkassen er det bedste valg til at inspirere og vise udvalg.

Hent Nordic Advertising Compass 2018

Undersøgelsen er lavet i samarbejde med researchbureauet Ungdomsbarometern på baggrund af 4.629 adspurgte i Danmark, Sverige, Finland og Norge i alderen 15-74 år.