Hemmelig opgave for TeliaSonera

telia_sonera_L.jpg

Den opgave, Strålfors fik af TeliaSonera umiddelbart før det forgangne årsskifte, var noget af en udfordring. TeliaSonera i Danmark, Norge, Sverige og Finland skulle bruge over 100 nye og trykte artikler til markedsføringsmateriale. Disse omfattede blandt andet over 100.000 såkaldte sampakninger – manuelt pakket salgsmateriale med flere komponenter, 24 forskellige blanketter – i alt lidt over 5 millioner trykte blanketter og 20 forskellige kuverter til postforsendelse i de fire nordiske lande.
Desuden skulle lidt over 1.600 TeliaSonera-ansatte, også i Baltikum, have nye visitkort til lanceringsdagen. Og det hele skulle foregå, uden at nogen udenforstående måtte se eller vide noget om det nye logo. Prepress, tryk og print blev derfor udført om natten, og pakning og opbevaring af materialet foregik i små rum bag lås og slå. Processen satte den mangeårige relation mellem Strålfors og TeliaSonera på spidsen. – TeliaSonera er en af vores største kunder, og vi kender hinanden godt. Det betyder, at en udfordring som denne opleves som både sjov og mulig, siger Stefan Möller, Key Account Manager hos Strålfors, som fik til opgave at lede arbejdet sammen med Jonas Fredriksson, Global Program Manager hos TeliaSonera.
Er det ikke svært at udføre en så omfattende opgave i hemmelighed?
 – Nej. Alle hos Strålfors, der var indblandet i projektet, var informeret om, hvad det handlede om. Hemmelige opgaver er ikke noget unikt for vores relation med TeliaSonera, og at vi ikke må tale om opgaven gælder for alle vores kunderelationer, siger Stefan Möller.