infolog_publishing_L.jpg Svenska publishingpriset er Sveriges ældste kommunikationskonkurrence for aviser, tidsskrifter, bøger og andre tryksager. Hvert år konkurrerer hundredvis af bidrag, virksomheder og bureauer om den prestigefulde pris. Bare det at blive nomineret i denne konkurrence er stort.
Infolog Magazine konkurrerer mod fire andre tidsskrifter i kategorien Kundeaviser – business to business. Ud over æren ved at blive udvalgt til en af årets bedste kundeaviser af en jury, der består af brancheaktive kommunikatører, præsenteres Infolog Magazine og de øvrige nominerede bidrag på netsiden popkom.se samt i e-nyhedsbrevet Publishing- och Webb-Pris-Nytt.
De nominerede bidrag udstilles desuden på bog- og biblioteksmessen på Svenska Mässan i Göteborg den 22.–25. september.
For hvert bidrag i årets konkurrence bestilles også et træ til plantning i Himalaya med det formål at bidrage til områdets bæredygtige økologi og skabe beskæftigelse til lokalbefolkningen.
Svenska Publishingpriset er blevet uddelt hvert år siden 1990. De konkurrerende bidrag bedømmes af en jury for deres tekstindhold, layout, grafiske form, typografi, visuelle indhold samt tryksagen som fysisk produkt.
Årets prisuddeling foregår på Kommunikationsdagen på Münchenbryggeriet i Stockholm i midten af oktober. Samtlige vindere modtager en statuette, et diplom og et hæfte med juryens pointgivning og præsenteres i tidsskriftet Populär Kommunikation nr. 4/11 samt på www.popkom.se