HB-Care_Hero_3-1.jpg HB-Care_16-9.jpg

HB-Care skåner miljøet og sparer tid med digital underskrift

Brancher Sundhed

Før krævede det en køretur til regionskontoret, når en ny chauffør skulle underskrive ansættelseskontrakt. Det var både tidskrævende og miljøbelastende. I dag klares underskriften digitalt og uden at berøre den daglige drift, fortæller Jimmi Fischer, personalechef hos HB-Care.

HB-Care er leverandør af visiteret specialkørsel til kommuner og institutioner. Virksomheden befordrer bl.a. handicappede til skoler og aktivitetscentre, ældre borgere til genoptræning og dagcentre, samt skole- og børnehavebørn med særlige transportbehov.

HB-Cares udfordring

Nye chauffører var tidligere nødt til at komme fysisk forbi virksomhedens regionskontorer for at underskrive ansættelseskontrakt. På tidspunktet for underskrivelse af kontrakt er chaufføren allerede en del af den daglige drift, og det gav besvær i planlægningen og kostede timer at tage en chauffør ud af driften. Det var ubelejligt i både administrationen og for chaufføren.

”Det er krævende at planlægge kørslen. Der er mange hensyn at tage, og det blev ekstra besværligt, når en chauffør skulle bruge op mod tre timer af sin arbejdsdag på at køre til et kontor blot for at sætte sin underskrift”, forklarer Jimmi Fischer, som er personalechef hos HB-Care.


HB-Care er leverandør af visiteret specialkørsel til kommuner og institutioner.

Løsningen

HB-Care valgte at erstatte den fysiske underskrift med digital underskrift via en enkel, webbaseret platform. Det er nemt at følge status på udsendte kontrakter og beskedfunktionen gør håndtering af rettelser enkel. Løsningen fungerer via et login og har været nem at komme i gang med.

”Vi fik en halv times introduktion via Teams, og så var vi i gang. Det er meget let og ligetil, og jeg har ikke haft brug for at spørge om noget bagefter. Det kører bare”, fortæller Jimmi Fischer.

Resultatet

I dag har HB-Care optimeret processen omkring ansættelseskontrakter. Det er slut med print af kontrakter, og virksomheden slipper for unødig kørsel til og fra regionskontorerne. Det er både godt for miljøet, og der er tid og penge at spare.
 
”Før kostede det både på miljøregnskabet, og der løb ekstra lønkroner på med de ekstra ture. I dag sparer vi en masse tid samtidig med, at vi kan fortsætte driften uden forstyrrelser”, afslutter Jimmi Fischer.

Newsletter-Bg_3-1_DK_20200831.jpg

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende artikler og interviews med fokus på det nyeste inden for kundekommunikation.

Kom i gang!