Forcas komplekse håndtering af dokumenter til 675.000 medlemmer

Behovet for regelmæssig medlemskommunikation for de tre pensionsselskaber, PKA, Pædagogerne Pension og Lærernes Pension, blev gennem PostNord Strålfors opfyldt med hjælp til strukturering og opbygning af dokumenter til mere end 675.000 medlemmer. 

Brancher Finance / Forsikring

Forca er en pensionsservicevirksomhed for de tre pensionsselskaber PKA, Pædagogernes Pension og Lærernes Pension. Forca er med til at udvikle og levere de løsninger, der skal til for at forbedre serviceoplevelsen for kunderne og deres medlemmer.  

Udfordring

Med mere end 675.000 medlemmer på tværs af pensionsselskaberne, kan det for Forca være svært at håndtere kommunikationsplanlægningen, når der er behov for regelmæssig kommunikation til mange forskellige segmenter. De tre pensionsselskaber benytter sig nemlig alle af forskellige layouts og kræver forskellig timing, hvilket gør hele logistikken bag kommunikation mere kompleks i både indhold og omfang.


Løsning

PostNord Strålfors havde i længere tid været i tæt dialog med Forca, da de for nogle år siden gik i udbud for at finde en ny leverandør på print og e-Boks forsendelser. PostNord Strålfors vandt udbuddet og fik samtidig med i aftalen, at der hver måned skal håndteres kompleks flet af data. 

PostNord Strålfors hjælper derfor i dag Forca med strukturering og opbygning af dokumenter, inden de bliver sendt ud til Forcas tre kunder og deres medlemmer. Hver uge fletter Strålfors derfor personfølsomme data i op til 200 forskellige layouts, som medlemmerne modtager i e-Boks eller på print.  

PostNord Strålfors og Forca arbejder tæt sammen for at imødekomme behovet for at sende dokumenter ud på præcise dage ud fra aftalt produktionsplan. Hermed kan Forca planlægge bemandingen i kundeservice. Herudover har Forca under hele processen adgang til Track & Trace for at følge status på de enkelte dokumenter i produktion, samtidig med at alle dokumenterne sendes retur til Forca, så de har mulighed for at opbevare dem i deres interne arkiv og medlemsportal.  

Resultat

Katja Lohmann, Forca Katja Lohmann, Chef for Medlemsdialog & CRM på Forca

I dag er håndteringen af kommunikationen hos Forca meget mindre kompleks, og Forca sparer både ressourcer og tid, når de i stedet kan fokusere på det, de er bedst til.  

Katja Lohmann, chef for Medlemsdialog og CRM hos Forca, fortæller blandt andet:

"Det er ikke altid lige let at navigere i det spændingsfelt, men det lykkes, og det gør det særligt fordi vi netop får plads til at holde fokus på det som vi er bedst til i min afdeling - og det er fokus på medlemmer og at de får den bedst mulige pension eller alderdom, når de en dag kommer dertil."

PostNord Strålfors har et tæt samarbejde med Forca og holder løbende dialoger om optimeringer. Det kan for eksempel være, hvordan Forcas e-Boks løsning kan udvikles og udnyttes endnu mere.  

Har du brug for hjælp til at håndtere din kundekommunikation? 

 Kontakt os, og vi hjælper jer med at komme i gang.

+45 33 86 86 86

Skriv til os

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende artikler og interviews med fokus på det nyeste inden for kundekommunikation.

Kom i gang!