Begravelsesguiden.dk blev stiftet i 2012 med det formål at skabe bedre vilkår for pårørende, når de skal vælge bedemand. I dag hjælper virksomhedens 20 ansatte kunderne med at arrangere begravelser og finde bedemænd med god service og fornuftige priser. Grundtanken er, at kunden med Begravelsesguidens hjælp selv sammensætter den begravelsespakke, der passer bedst til den enkeltes ønsker og økonomi.
Stifter og medejer af Begravelsesguiden, Daniel Hansen, har både ansvar for økonomien og den overordnede drift af virksomheden. Derfor modtager han dagligt regninger fra krematorier og breve fra Styrelsen for Patientsikkerhed, forsikringsselskaber, Skat/Moms, Erhvervsstyrelsen og andre myndigheder. Alt sammen i e-boks.
Udfordring
Inden Begravelsesguiden i begyndelsen af 2024 fik eDistribution, måtte Daniel Hansen selv logge ind i e-Boks flere gange dagligt for at tømme og downloade de mange filer. Herefter skulle han sortere beskederne og videresende dem til de relevante medarbejdere.
- Vi modtager mange dokumenter, og flere af dem har deadlines, så tidligere kunne jeg være bange for at misse vigtige beskeder. Men nu ved jeg, at min e-Boks hele tiden er tom, og at jeg modtager alle filerne i min Outlook indbakke, siger Daniel Hansen.
Løsning
Begravelsesguiden valgte at få Strålfors' eDistributionsløsning Autoforward, der automatisk videresender beskeder til de medarbejdere, der skal bruge dem – og til firmaets økonomisystem.
- Som CEO I en mindre virksomhed har jeg mange kasketter på. Og det, jeg har brug for, er at effektivisere min tid og bruge den på de rigtige arbejdsopgaver. Før i tiden blev jeg forstyrret af medarbejdere, som hev i mig, for at jeg skulle tjekke, om der var e-post, der var vigtig for dem. Nu videresendes det jo automatisk til dem, og jeg slipper for at ryge ud at mit arbejdsflow. Så nu kan jeg fokusere på den vigtige del af forretningen, forklarer han.
Kom nemt i gang uden involvering af IT-medarbejder
Daniel Hansen er særdeles tilfreds med den service, han har oplevet hos Strålfors og føler sig taget godt imod.
- Onboarding og implementering af eDistribution har været overraskende enkel, og jeg har været fuldstændig tryg igennem hele processen. Med en fin PDF-guide har jeg faktisk selv kunnet sætte det hele op – uden at involvere en eneste IT-medarbejder. Det var supernemt. Og hvis jeg har spørgsmål, får jeg altid et hurtigt og effektivt svar af Bettina fra kundeservice, siger han.