e-Boks løsninger i 2021

Kim Konstantin Sølbeck, Head of e-Boks solutions hos e-Boks fortalte på Smarter Communication Summit om overgangen til Næste generation Digital Post (NgDP) og nye muligheder med e-Boks Plus i fremtiden.


Danskernes foretrukne digitale postkasse

e-Boks har igennem årene oplevet massiv stigning i brugen af e-Boks til afsendelse og modtagelse af digital post, senest med 523 mio. beskeder i 2019. Med i alt 28 mio. logins hver måned og en placering som Danmarks næstmest troværdige brand (Group Caliber), placerer e-Boks sig i en position som danskernes foretrukne digitale postkasse.

e-Boks understøtter udrulningen af NgDP

e-Boks fortsætter det nære samarbejde med Digitaliseringsstyrelsen og de offentlige myndigheder, selvom Netcompany vandt det seneste udbud af Digital Post. Ønsket er, at e-Boks og Digitaliseringsstyrelsen indgår samarbejde om brug af e-Boks som visningsklient, og så vil borgerne ikke opleve stor forskel, når NgDP går live. Dette mangler dog fortsat at falde på plads. Parallelt arbejder e-Boks med den videre udvikling af e-Boks Plus.

Aktiv handling med e-Boks Plus

e-Boks Plus har igennem halvandet år eksisteret som en form for parallelt serviceunivers til e-Boks. Løsningen er i hurtig udvikling. De 4.5 mio. brugere kan via e-Boks Plus i appen servicere sig selv, og den gode brugeroplevelse er i fokus i e-Boks’ arbejde med fortsat udvikling af platformen.

Dialog med slutbrugeren

Virksomheder og myndigheder, der benytter sig af e-Boks Plus i deres kontakt med kunder og borgere, vil opleve gode muligheder for interaktion og aktiv handling. I stedet for overlevering af information i et dødt pdf dokument kan de invitere brugerne til at svare på spørgsmål, deltage i undersøgelser og gå i digital dialog.

Forskellige typer services i e-Boks Plus

Allerede nu er der flere muligheder for at blive tilknyttet e-Boks Plus for både virksomheder og myndigheder:

  • Link Service – link til service eller samling af links til diverse services eller informationssider
  • API Service – link til landingsside med udstillet API service
  • Partnerudviklet Service – partner udvikler app til e-Boks Plus universet
  • E-Boks udviklet Service – e-Boks udvikler service i samarbejde med partner

Fokus på den optimale brugerrejse

I sit indlæg kom Kim Konstantin Sølbeck med eksempler på services i både realiserede og tænkte scenarier. En af de løsninger, der allerede gør gavn, er en kommuneløsning. Ved hjælp af brugervenlig navigation målrettet borgerens behov gør løsningen det enkelt at finde svar og servicere sig selv.
Tænkte eksempler på blandt andet en sundheds-service og en forsikringsguide tydeliggjorde bredden i mulighederne og understregede, at behovet er stort. e-Boks Plus kombinerer forholdsvist enkle services i en sammenhæng, hvor de indgår i den optimale brugerrejse og derved skaber værdi for den enkelte.

Sådan får du indhold på e-Boks Plus

e-Boks informerer løbende om, hvordan virksomheder og myndigheder får gavn af mulighederne i e-Boks Plus. Tidshorisonten for at implementere en service på e-Boks Plus er ganske kort. Afhængigt af, hvilken servicetype det drejer sig om, taler vi om 1-3 måneder. Som e-Boks distributør hjælper PostNord Strålfors med implementering af alle e-Boks løsninger.

Indhold på Smarter Communication Summit 2020

Indledning af Smarter Communication Summit

Dagens moderator Anna Olin Kardell og PostNord Strålfors CEO, Ylva Ekborn, byder velkommen til Smarter Communication Summit 2020 og præsenterer årets tema "Connection the Dots".

Alex-Hunter_16-9.jpg

Keynote Alex Hunter

Alex Hunter, tidligere Global Head of Digital for Virgin Group, delte ud af sin viden og erfaring og fortalte om psykologien bag loyalitet, og hvordan du holder dine kunder glade.

Ole-Petter-Nyhaug_16-9.jpg

Keynote Ole Petter Nyhaug

Ole Petter Nyhaug, partner og Creative Director for analysebureauet Opinion, viser fem trends, som virksomheder skal forstå for at skabe gode kundeforhold i de næste fem år: enkelhed, klogskab, kontrol, balance og fællesskab

Rebecka-Carlsson_16-9.jpg

Keynote Rebecka Carlsson

Digitalisering og bæredygtighed er de to tendenser, som iværksætter Rebecka Carlsson mener vil påvirke erhvervslivet mest i det kommende årti. I et inspirerende indlæg giver hun både håb for fremtiden og et grundlag for bedre beslutninger baseret på FN's globale mål.

Paneldiskussion om CX

Hvordan skabes gode kundeoplevelser?

Anna Olin Kardell modererer en samtale med Ulrika Wennberg, Zero friction Manager hos Volvofinans Bank, Björn Heselius, Principal Designer hos Nitor, Christian Strömlind, Chief Commercial Officer hos Telia Finance og Mattias Norén, Group Head of Business Development hos PostNord Strålfors.

Paneldiskussion om Næste generation Digital Post (NgDP)

Sarah Kirkeby fra Digitaliseringsstyrelsen fortalte i dialog med Jan Winther fra Netcompany og Martin Nyberg fra PostNord Strålfors om baggrunden for Næste generation Digital Post og gav en status på implementeringen.

Næste generation Digital Post går live til august 2021 og giver en bedre håndtering af svar, actions og klassificering af indhold eller adressering til borgerne.

e-Boks løsninger in 2021

Kim Konstantin Sølbeck, Head of e-Boks solutions fortalte om, hvordan e-Boks støtter deres kunder i overgangen til Næste generation Digital Post (NgDP) og om mulighederne med e-Boks PLUS i fremtiden.

Visma - Dansk kundecase

Sikkerhed er afgørende vigtigt, når du er frontløber på digitalisering af Danmark. Kunderne skal vide med sikkerhed, at deres data er i trygge hænder. Det er de hos Visma, som i samarbejde med PostNord Strålfors udsender 11 mio. lønsedler i e-Boks.

SEGES - Dansk kundecase

SEGES er Landbrug & Fødevarers udviklings- og innnovationshus.

Digitale løsninger, der gør det nemmere at være landmand er noget af det  SEGES fokuserer på i deres samarbejde med PostNord Strålfors.

Ikano Bank - Nordisk kundecase

Lasse Bengtsson, Output Manager Operations Services, Nordic og Peter Carlsson, Head of Operations Services, fortæller, hvordan 20 års samarbejde med PostNord Strålfors har formet forretningen. I dag har IKANO Bank en fleksibel kommunikationsløsning med store muligheder for at tilpasse sig kundernes behov.

Lowell - Svensk kundecase

Mobilfaktura gav Lowell, "credit management services" virksomhed, hurtigere betalinger og bedre kundekommunikation. Jens Lindeblad fra Lowell Sverige AB og Mia Jansson fra PostNord Strålfors fortæller, hvordan de har arbejdet sammen for at finde den rigtige løsning.

Kredinor - Norsk kundecase

Ingjerd Grenne Thurmer, Head of Marketing og Petter Gjeitnes, Head of Business Development , fortæller om virksomhedens erfaringer med at arbejde med "Digital first". En klar strategi for digitalisering har betydet, at de i dag sender størstedelen af ​​deres beskeder i digitale kanaler.

Nordea Finans - Svensk kundecase

Nordea Finans største udfordring er at nå ud til så mange kunder som muligt på trods af de begrænsninger, som bankhemmeligheder medfører. For Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist hos Nordea Finans, er fakturaen en af ​​de vigtigste kanaler for at nå ud til kunden.

Kombispel - Svensk kundecase

- Med PostNord Strålfors har vi en partner, der kan tage os ind i fremtiden, siger Fredrik Holdar, forretningsområdechef for Kombispel. Virksomhederne har en lang fælles historie, der både betyder meget sjov og en vane med at holde hinanden på tæerne i den tekniske udvikling.

Altere - Norsk kundecase

Altere leverer cloudtjenesten Utility Cloud, som digitaliserer kundeprocessen for nordiske energiselskaber ved hjælp af "Artificial Intelligence" og "Machine Learning". Håvard Heggen, Head of billing og Torbjørn Hompland, CEO forklarer fordelene for kunden.

Afslutning

Dagens moderator Anna Olin Kardell og PostNord Strålfors CEO Ylva Ekborn opsummerer dagen.

Newsletter-Bg_3-1_DK_20200831.jpg

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende artikler og interviews med fokus på det nyeste inden for kundekommunikation.

Kom i gang!