Sikker håndtering af 11 mio. breve i e-Boks

Sikkerhed er afgørende vigtigt, når du er frontløber på digitalisering af Danmark. Kunderne skal vide med sikkerhed, at deres data er i trygge hænder. Det er de hos Visma, som værdsætter, at deres høje krav til sikkerhed også er en selvfølgelighed hos PostNord Strålfors.


Visma leverer HR-løsninger med udgangspunkt i løn, men også økonomi-systemer og andre forretningssystemer. Målet er at hjælpe private virksomheder med at sætte strøm til mange af deres administrative processer, så medarbejdere og ledere så enkelt som muligt kan servicere sig selv og komme nemt om de administrative opgaver.

Passer godt på kundernes data

Hos Visma kalder de det ”World class service through digitalization”, når de i samspil med deres kunder digitaliserer Danmark. Her bringer de velegnede teknologier i spil, men mindst lige så vigtigt er det, at der er 100% styr på sikkerheden, og her går Visma ikke på kompromis:

”For os som leverandør er det vigtigt, at vi har styr på vores egne processer. Eksempelvis er ISO-certificering og måden vi håndterer data afgørende vigtigt. Vores kunder skal vide med sikkerhed, at vi passer rigtig godt på deres data. Det gør vi i dag, og det vil vi også gøre i fremtiden,” fortæller Monika Juul Henriksen, Managing Director, Visma Enterprise Denmark.

Sikkerhed afgørende for leverandørvalg

Fordi sikkerheden er så væsentlig for Visma, var valget af PostNord Strålfors som leverandør heller ikke svært, da virksomheden var på udkig efter en distributør af e-Boks leverancer.

”Vi stod for, at vi skulle have ny kontrakt og var ude at kigge i markedet efter hvem der både udbyder print og e-Boks-leverancer. Valget faldt på PostNord Strålfors. Helt enkelt så lever de op til de krav vi har rent sikkerheds- og compliance-mæssigt, og så har vi også bare generelt historisk haft et rigtig godt samarbejde med virksomheden,” fortæller Berit Søgaard, IT Operations & Service Delivery Manager hos Visma.

Sender 11 mio. breve i e-Boks

I dag håndterer Visma i samarbejde med PostNord Strålfors 11 mio. transaktioner for deres kunder via e-Boks. Aftalen kører i et fast månedligt flow med levering og konvertering af data, så alt lander korrekt ude i e-Boks-postkasserne hos medarbejderne ude hos Vismas kunder. Ud over standardaftalen opstår der af og til behov for ad hoc løsninger.

”Vi oplever en rigtig god dialog omkring de ting, der komme henad vejen. Vi drøfter i fællesskab, hvordan vi gør, og hvilke ad hoc-ydelser, der understøtter. Også her ved vi, at det er på samme sikre og compliant måde som vores standardydelser,” fortæller Berit Søgaard.

Fremtiden er digital

Hos Visma ser de en trend i retning af, at medarbejderne kommer til at stille krav om digitalisering af deres arbejdspladser. Som forbrugere og borgere er de vant til at kunne servicere sig selv digitalt. Samme nemhed ønsker de på arbejdspladsen, men ikke alle virksomheder er klar.

”Arbejdsgiverne er langt mere konservative og stiller ikke de samme værktøjer til rådighed, så vi ser en trend, at medarbejdere faktisk kræver at blive empowered. De vil servicere sig selv, det vil de 24/7 alle ugens dage, når det passer dem – også på arbejdspladsen,” fortæller Monika Juul Henriksen.

Samarbejdet fortsætter

Partnerskabet mellem Visma og PostNord Strålfors er af den solide slags, og der er en klar ansvarsfordeling, så begge parter kan fokusere på det, de gør bedst.

”Forsæt med at skabe en god infrastruktur, som vi nemt kan læne os op ad. Så kan vi gå ud og tilbyde nogle nye services over for vores kunder. Det vigtige er, at vi har volumen nok til at gå ud og løfte os til nye højder sammen,” afslutter Monika Juul Henriksen.

Indhold på Smarter Communication Summit 2020

Indledning af Smarter Communication Summit

Dagens moderator Anna Olin Kardell og PostNord Strålfors CEO, Ylva Ekborn, byder velkommen til Smarter Communication Summit 2020 og præsenterer årets tema "Connection the Dots".

Alex-Hunter_16-9.jpg

Keynote Alex Hunter

Alex Hunter, tidligere Global Head of Digital for Virgin Group, delte ud af sin viden og erfaring og fortalte om psykologien bag loyalitet, og hvordan du holder dine kunder glade.

Ole-Petter-Nyhaug_16-9.jpg

Keynote Ole Petter Nyhaug

Ole Petter Nyhaug, partner og Creative Director for analysebureauet Opinion, viser fem trends, som virksomheder skal forstå for at skabe gode kundeforhold i de næste fem år: enkelhed, klogskab, kontrol, balance og fællesskab

Rebecka-Carlsson_16-9.jpg

Keynote Rebecka Carlsson

Digitalisering og bæredygtighed er de to tendenser, som iværksætter Rebecka Carlsson mener vil påvirke erhvervslivet mest i det kommende årti. I et inspirerende indlæg giver hun både håb for fremtiden og et grundlag for bedre beslutninger baseret på FN's globale mål.

Paneldiskussion om CX

Hvordan skabes gode kundeoplevelser?

Anna Olin Kardell modererer en samtale med Ulrika Wennberg, Zero friction Manager hos Volvofinans Bank, Björn Heselius, Principal Designer hos Nitor, Christian Strömlind, Chief Commercial Officer hos Telia Finance og Mattias Norén, Group Head of Business Development hos PostNord Strålfors.

Paneldiskussion om Næste generation Digital Post (NgDP)

Sarah Kirkeby fra Digitaliseringsstyrelsen fortalte i dialog med Jan Winther fra Netcompany og Martin Nyberg fra PostNord Strålfors om baggrunden for Næste generation Digital Post og gav en status på implementeringen.

Næste generation Digital Post går live til august 2021 og giver en bedre håndtering af svar, actions og klassificering af indhold eller adressering til borgerne.

e-Boks løsninger in 2021

Kim Konstantin Sølbeck, Head of e-Boks solutions fortalte om, hvordan e-Boks støtter deres kunder i overgangen til Næste generation Digital Post (NgDP) og om mulighederne med e-Boks PLUS i fremtiden.

Visma - Dansk kundecase

Sikkerhed er afgørende vigtigt, når du er frontløber på digitalisering af Danmark. Kunderne skal vide med sikkerhed, at deres data er i trygge hænder. Det er de hos Visma, som i samarbejde med PostNord Strålfors udsender 11 mio. lønsedler i e-Boks.

SEGES - Dansk kundecase

SEGES er Landbrug & Fødevarers udviklings- og innnovationshus.

Digitale løsninger, der gør det nemmere at være landmand er noget af det  SEGES fokuserer på i deres samarbejde med PostNord Strålfors.

Ikano Bank - Nordisk kundecase

Lasse Bengtsson, Output Manager Operations Services, Nordic og Peter Carlsson, Head of Operations Services, fortæller, hvordan 20 års samarbejde med PostNord Strålfors har formet forretningen. I dag har IKANO Bank en fleksibel kommunikationsløsning med store muligheder for at tilpasse sig kundernes behov.

Lowell - Svensk kundecase

Mobilfaktura gav Lowell, "credit management services" virksomhed, hurtigere betalinger og bedre kundekommunikation. Jens Lindeblad fra Lowell Sverige AB og Mia Jansson fra PostNord Strålfors fortæller, hvordan de har arbejdet sammen for at finde den rigtige løsning.

Kredinor - Norsk kundecase

Ingjerd Grenne Thurmer, Head of Marketing og Petter Gjeitnes, Head of Business Development , fortæller om virksomhedens erfaringer med at arbejde med "Digital first". En klar strategi for digitalisering har betydet, at de i dag sender størstedelen af ​​deres beskeder i digitale kanaler.

Nordea Finans - Svensk kundecase

Nordea Finans største udfordring er at nå ud til så mange kunder som muligt på trods af de begrænsninger, som bankhemmeligheder medfører. For Anders Elgenberg, Senior Communication & Marketing Specialist hos Nordea Finans, er fakturaen en af ​​de vigtigste kanaler for at nå ud til kunden.

Kombispel - Svensk kundecase

- Med PostNord Strålfors har vi en partner, der kan tage os ind i fremtiden, siger Fredrik Holdar, forretningsområdechef for Kombispel. Virksomhederne har en lang fælles historie, der både betyder meget sjov og en vane med at holde hinanden på tæerne i den tekniske udvikling.

Altere - Norsk kundecase

Altere leverer cloudtjenesten Utility Cloud, som digitaliserer kundeprocessen for nordiske energiselskaber ved hjælp af "Artificial Intelligence" og "Machine Learning". Håvard Heggen, Head of billing og Torbjørn Hompland, CEO forklarer fordelene for kunden.

Afslutning

Dagens moderator Anna Olin Kardell og PostNord Strålfors CEO Ylva Ekborn opsummerer dagen.

Newsletter-Bg_3-1_DK_20200831.jpg

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende artikler og interviews med fokus på det nyeste inden for kundekommunikation.

Kom i gang!