Sikker håndtering af 11 mio. breve i e-Boks
Sikkerhed er afgørende vigtigt, når du er frontløber på digitalisering af Danmark. Kunderne skal vide med sikkerhed, at deres data er i trygge hænder. Det er de hos Visma, som værdsætter, at deres høje krav til sikkerhed også er en selvfølgelighed hos PostNord Strålfors.
Visma leverer HR-løsninger med udgangspunkt i løn, men også økonomi-systemer og andre forretningssystemer. Målet er at hjælpe private virksomheder med at sætte strøm til mange af deres administrative processer, så medarbejdere og ledere så enkelt som muligt kan servicere sig selv og komme nemt om de administrative opgaver.
Passer godt på kundernes data
Hos Visma kalder de det ”World class service through digitalization”, når de i samspil med deres kunder digitaliserer Danmark. Her bringer de velegnede teknologier i spil, men mindst lige så vigtigt er det, at der er 100% styr på sikkerheden, og her går Visma ikke på kompromis:
”For os som leverandør er det vigtigt, at vi har styr på vores egne processer. Eksempelvis er ISO-certificering og måden vi håndterer data afgørende vigtigt. Vores kunder skal vide med sikkerhed, at vi passer rigtig godt på deres data. Det gør vi i dag, og det vil vi også gøre i fremtiden,” fortæller Monika Juul Henriksen, Managing Director, Visma Enterprise Denmark.
Sikkerhed afgørende for leverandørvalg
Fordi sikkerheden er så væsentlig for Visma, var valget af PostNord Strålfors som leverandør heller ikke svært, da virksomheden var på udkig efter en distributør af e-Boks leverancer.
”Vi stod for, at vi skulle have ny kontrakt og var ude at kigge i markedet efter hvem der både udbyder print og e-Boks-leverancer. Valget faldt på PostNord Strålfors. Helt enkelt så lever de op til de krav vi har rent sikkerheds- og compliance-mæssigt, og så har vi også bare generelt historisk haft et rigtig godt samarbejde med virksomheden,” fortæller Berit Søgaard, IT Operations & Service Delivery Manager hos Visma.
Sender 11 mio. breve i e-Boks
I dag håndterer Visma i samarbejde med PostNord Strålfors 11 mio. transaktioner for deres kunder via e-Boks. Aftalen kører i et fast månedligt flow med levering og konvertering af data, så alt lander korrekt ude i e-Boks-postkasserne hos medarbejderne ude hos Vismas kunder. Ud over standardaftalen opstår der af og til behov for ad hoc løsninger.
”Vi oplever en rigtig god dialog omkring de ting, der komme henad vejen. Vi drøfter i fællesskab, hvordan vi gør, og hvilke ad hoc-ydelser, der understøtter. Også her ved vi, at det er på samme sikre og compliant måde som vores standardydelser,” fortæller Berit Søgaard.
Fremtiden er digital
Hos Visma ser de en trend i retning af, at medarbejderne kommer til at stille krav om digitalisering af deres arbejdspladser. Som forbrugere og borgere er de vant til at kunne servicere sig selv digitalt. Samme nemhed ønsker de på arbejdspladsen, men ikke alle virksomheder er klar.
”Arbejdsgiverne er langt mere konservative og stiller ikke de samme værktøjer til rådighed, så vi ser en trend, at medarbejdere faktisk kræver at blive empowered. De vil servicere sig selv, det vil de 24/7 alle ugens dage, når det passer dem – også på arbejdspladsen,” fortæller Monika Juul Henriksen.
Samarbejdet fortsætter
Partnerskabet mellem Visma og PostNord Strålfors er af den solide slags, og der er en klar ansvarsfordeling, så begge parter kan fokusere på det, de gør bedst.
”Forsæt med at skabe en god infrastruktur, som vi nemt kan læne os op ad. Så kan vi gå ud og tilbyde nogle nye services over for vores kunder. Det vigtige er, at vi har volumen nok til at gå ud og løfte os til nye højder sammen,” afslutter Monika Juul Henriksen.