Velliv leverer digital kommunikation til mere end 300.000
“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet”. Velliv håndterer sin kommunikation med mere end 300.000 kunder via Connect-løsningen – nemt, hurtigt og fremfor alt sporbart.

Per Lyngh Sørensen, Velliv
Foruden udbytte og afkast er kommunikation en meget vigtig del af hverdagen, når man som pensionsselskabet Velliv forvalter pension og forsikring for over 300.000 danskere. Det er ikke alene vigtigt at kommunikationen foregår hurtigt og gnidningsløst. Det er mindst lige så vigtigt, at der er fuldstændig styr på at alt kan spores og dokumenteres efterfølgende.
I 2015 valgte Velliv derfor at digitalisere så stor en del af deres kommunikation som muligt, og det valgte man at gøre i samarbejde med PostNord Strålfors. Al håndtering af post blev lagt i Connect-løsningen og foregår i dag via e-Boks.
Per Lyngh Sørensen fra Velliv gav under sit indlæg på Smarter Communication Summit en live-demo af, hvordan kommunikationen mellem Velliv og deres kunder foregår – nemt, hurtigt og frem for alt sporbart.
“Vi håndterer 1,5 mio. forsendelser om året, og vi oplever ingen fejl overhovedet,” fortæller han.
“Statistik kan trækkes på under en time, hvilket er langt hurtigere end tidligere. Konvertering og print af dokumenter foregår også lynhurtigt, og det, der næsten er det bedst af det hele, er, at vi også sparer en del penge. Digital post er billigere end fysiske breve, og langt de fleste er i dag tilmeldt e-Boks, så det er faktisk forsvindende lidt fysisk post, vi sender og modtager i forhold til tidligere”.