Smarter Communication Summit 2019 med fokus på customer insights
Endnu en gang havde PostNord Strålfors samlet kunder og samarbejdspartner til en dag i kommunikationens tegn. Mogens Dahl-koncertsal dannede igen perfekte rammer om dagen, der bød på et tætpakket program med spændende kundecases fra offentlige myndigheder og private virksomheder samt interessante keynotes. Ligesom de foregående år var rigtig mange mødt op, og der stor interesse om dagens talere.
Mange guldkorn at tage med sig
Kelly Tainton, der forsker i neurale netværk, indledte rækken af indlæg og fortalte om, hvordan vi via vores viden om hjernens kemiske processer kan ramme vores målgrupper helt præcist og få dem til at ændre adfærd – og helt uden at de mærker det. Strøm er ikke et produkt, der skiller sig væsentligt ud fra konkurrenternes.
Linda Raufort fra AURA har derfor valgt at kundetilpasse sin kommunikation ved hjælp af en Customer Journey Mapping. På den måde kan hun knytte kunderne tættere til virksomheden.
I løbet af dagen fik vi også et heads up fra Kim Konstantin Sølbeck fra e-Boks om, hvordan vi undgår at bryde GDPR-lovgivningen.
Dagen blev rundet af med en rejse til computerens indre med Linda Luikas, der er forfatter til børnebogen “Hello Ruby – Adventures in Coding- et eventur i computernes magiske verden” – en bog der sagtens kan læses af voksne også. Vi bliver aldrig for gamle til at lære nyt.