Vi benytter cookies på stralfors.dk til at optimere brugervenligheden og for at give de besøgende en god oplevelse samt indsamle statistik. Du accepterer brug af cookies, ved at lukke denne boks eller ved at klikke dig videre på sitet. Lær mere om cookies
Sikker datahåndtering på en cloudbaseret Microsoft-løsning
Som den første bruger af Microsoft Confidential Computing i Norden har PostNord Strålfors indgået et samarbejde med Microsoft for at hæve sikkerhedsstandarden for datahåndtering for vores Cloudbaseret-løsning.
Podcast: Sådan strømliner du betalingsprocessen for forbrugerne
I denne episode af Tink Podcast Fintech Findings møder du Adam Trojmar, Product Solutions Manager hos Tink, og Thomas Otterlund, Product Manager hos PostNord Strålfors, med værten Tom Pope - SVP of Payments and Platforms hos Tink.
I videoen får du mere at vide om, hvordan fakturaoplevelsen ændrer sig sammen med Tom Pope, SVP of Payments hos Tink, som interviewer, vores eksperter fra Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, og Andreas Schei, Business Development Manager.
Den nye Postlov vil medføre behov for en optimering af kommunikation til jeres kunder/borgere
Et politisk flertal har besluttet at ophæve befordringspligten for breve og pakker og sætter postmarkedet frit. Ændringen får virkning fra 1. januar 2024.
Danmarks nye digitaliseringsstrategi, som blev fremlagt af regeringen i maj 2022, skal sikre Danmark en fortsat digital førerposition og lægge sporene til den digitale fremtid. Her spiller vi alle en vigtig rolle, men hvad kan du gøre? Og hvordan kan vi hjælpe dig?
Hver dag passerer enorme datamængder gennem PostNord Strålfors' systemer. Det er Åke Andersson, der har det endelige ansvar for informationssikkerheden.
- Der er mange, der taler om cybersikkerhed i dag, men det har længe været et centralt emne i PostNord Strålfors.
Opbevaring og sikker transport af data er afgørende for virksomheder
Datasikkerhed er et område, der fortsat bliver vigtigere. De datamængder, der transporteres inden for og mellem virksomheder, organisationer, kunder og andre interessenter, stiger konstant, og det samme gør kravene og forventningerne om, at det sker på en sikker måde.
Kan du ikke længere hente og fordele Digital Post fra offentlige myndigheder?
Næste generation Digital Post (NgDP) er gået live den 21. marts 2022, hvilket betyder markante ændringer for din virksomhed, når I skal arbejde med den Digitale Post, som I modtager fra offentlige myndigheder.
Styrk dine kommunikationsprocesser med automatisering, AI og machine learning
Automatisering og digital kommunikation stiller store krav til nye kompetencer, investeringer i teknologi og god planlægning – men giver samtidig mulighed for at integrere kommunikation i forretningsprocesser. Nogle af de positive effekter er f.eks. bedre kunderelationer, lavere omkostninger, bedre overholdelse af regler og bedre flow i virksomheden.
Seks nordiske digitale trends, man skal have styr på i 2022
Hvis der er noget, de seneste to år har vist verden, er det, at transformation altid er mulig. Aldrig før har arbejds- og livsmønstre ændret sig så meget på så kort tid – og aldrig før har digitaliseringen udviklet sig så hurtigt i alle grupper i samfundet.
Hvordan skaber man kreativt materiale, der er tilgængeligt i længere tid? Og som aktiveres automatisk baseret på kundebehov og -adfærd?
– For første gang nogensinde står vi i en situation, hvor teknologien giver os mulighed for at gennemføre kreative kampagner med data på en enkel måde, siger Magnus Widgren, Head of Growth i Edisen.
2022 bliver et år med fortsat højt tempo på digitaliseringen. Desuden vil positive effekter af den forestående lancering af Ny generation Digital Post (NgDP) i den offentlige sektor præge året. Det bliver også et år, hvor virksomheder og organisationer for alvor bliver testet på, hvor seriøst de mener det, når de siger, at brugeroplevelsen er i fokus.
Investor og iværksætter, Nicklas Bergman, har brugt en stor del af sit professionelle liv på at finde ud af, hvad teknologien vil bringe i fremtiden.
– Vi mennesker har en tendens til, ikke at kunne lide forandringer – og teknologien har en tendens til at overvinde denne modstand, hvis vi finder måder at bruge den på, som er til vores fordel, siger han.
Derfor bliver leverandøren en hæmsko i din digitalisering
For mange organisationer er digitaliserede processer i dag en selvfølge, fordi de forenkler og effektiviserer administrationen og eliminerer langsomme, manuelle arbejdsmetoder. Viljen til at digitalisere er stor, men sommetider stikker eksterne faktorer en kæp i hjulet. I denne artikel ser vi nærmere på, hvorfor dine leverandører kan være en hæmsko.
Betalingsløsninger og andre finansielle tjenester er steget kraftigt i omfang de senere år. Der findes flere leverandører og bedre og mere sikre løsninger end nogensinde før. På den side kan du finde flere interviews med førende nordiske eksperter inden for betalingsløsninger, læse kundecases og spændende inspiration til forskellige løsninger og tendenser.
MobilePay – Vi er sat i verden for at simplificere
MobilePay er i dag en fast app på næsten alle mobiltelefoner, og de færreste kan forestille sig en hverdag uden MobilePay. App’en benyttes af 4,3 mio. brugere i Danmark. Imponerende, når man tager i betragtning, at den samlede danske befolkning kun er på 5,8 mio. Faktisk viser undersøgelser, at MobilePay muligvis er den mest benyttede mobilbetalingsløsning i verden målt på antal årlige betalinger pr. indbygger.
Så nemt som at sende en SMS. Det er P27-samarbejdets vision for betaling på tværs af landegrænser. Det fællesnordiske samarbejde står bag udviklingen af en ny, nordisk betalingsinfrastruktur, der skal styrke handelen mellem de nordiske lande. Tim Wolff Jacobsen som er Senior Vice President, Head of Payments ved Danske Bank og Danske Banks repræsentant i P27 Nordic Payments taler om projektet.
Digitalisering med fokus på miljøet gør det muligt for virksomheder at opnå store konkurrencefordele. Det mener Johan Falk, grundlægger og leder af Exponential Roadmap Initiative.
For virksomheder og organisationer, der ønsker at reducere deres klimapåvirkning, kan digitalisering af kundekommunikation være en vigtig brik i puslespillet – hvis det gøres strategisk og på den rigtige måde.
Sådan kan digitalisering reducere din virksomheds miljøpåvirkning
Vidste du, at 100.000 papirfakturaer svarer til 14.600 kilometers bilkørsel eller en rejse tur/retur til Thailand? Du kan bidrage til en grønnere planet ved at digitalisere mere. Vi forklarer hvordan.
Pandemien gav os digitale møder – men hvor er arbejdspladsen?
Det seneste år har overgangen til videomøder og digitale værktøjer været en løsning, så man kunne fortsætte med at arbejde. Men mange af os har indset, at det ikke er tilstrækkeligt som plan for, hvordan vi skal arbejde i fremtiden.