De rigtige værktøjer til mere effektiv kundeservice i telebranchen

Brancher Telecom / IT

Det er vigtigt, at man som teleudbyder i en meget konkurrencepræget branche har fuldt fokus på at opfylde kundernes forventninger om service. Klar kommunikation og adgang til de rigtige oplysninger spiller en vigtig rolle for at bevare kundernes loyalitet og minimere risikoen for kundetab.

Lettilgængelig information giver en bedre kundeoplevelse

Det kommer næppe som en overraskelse for nogen, der arbejder i telebranchen, at klar og personlig kommunikation giver bedre kundeoplevelser. Samtidig mener næsten halvdelen* af husstandene, at teleselskaberne ikke er tydelige nok i deres information om prisændringer.

Det er vigtigt for kundeservice at have nem og bekvem adgang til de rigtige oplysninger for at kunne opfylde kundernes forventninger, når der kommer opkald fra utilfredse kunder eller fra kunder, der har spørgsmål om uventede prisstigninger på deres faktura eller i forbindelse med driftsforstyrrelser. Strålfors har de værktøjer, du skal bruge for at give kundeservice de rigtige forudsætninger for at kunne møde den enkelte kunde bedst muligt. 

*Kilde: EY - Top 10 Telecommunications Risk 2024

Læs mere om vores løsninger:

Automatisér håndteringen af al indgående kommunikation

Automatisér håndteringen af al indgående kommunikation

Med eDistribution samles al indgående kommunikation – fra alle kanaler – og sendes på en regelstyret og automatisk måde, som overholder GDPR, til de rigtige medarbejdere, afdelinger og systemer. Tjenesten optimerer og digitaliserer også flowet med returmeddelelser. Dette sparer dig tid, og du får fuldt overblik over alt, hvad I modtager.

Læs mere om eDistribution

Lettilgængelig information med digital arkivering

Lettilgængelig information med digital arkivering

Kunderne forventer hurtig og korrekt hjælp, når de kontakter kundeservice. Derfor skal medarbejderne have adgang til den rigtige dokumentation. Med eArkiv kan de søge, spore, downloade og sende allerede sendte fakturaer og anden kommunikation. Det giver en effektiv håndtering og en bedre kundeoplevelse.

Læs mere om eArkiv

 
Gør det nemt at kontakte kundeservice

Gør det nemt at kontakte kundeservice

Fakturaen kan give din kunde meget mere værdi end bare betalingsoplysninger på den seneste faktura. Med Responsive dokumenter kan du fremme kundedialogen direkte fra fakturaen via links og QR-koder, som fører kunden videre til kundeservice, chatten eller "kontakt os".

Læs mere om Responsive dokumenter

Personalisér udsendelserne og effektivisér processerne

Personalisér udsendelserne og effektivisér processerne

Kommunikation om fakturaen må ikke være generisk. Gør kundeoplevelsen og relationen bedre med personligt tilpasset kommunikation som f.eks. tilbud og informationer i den rigtige kanal. Access Interactive forenkler også interne processer og fremmer samarbejdet.

Læs mere om Acess Interative

 
Claus Bek 1-1.png
Claus Bek
Key Account Manager (telekom og løn)

Vil du vide mere om løsninger, der kan effektivisere jeres kundeservice? Kontakt os, så fortæller vi mere. 

+45 21 200 200
claus.bek@stralfors.dk

Jeg vil gerne kontaktes

Inspiration

Allente

Digitalisering bringer Allente tættere på kunden

Allente står for "all entertainment". Navnet skal afspejle det nye varemærkes position på markedet, og hvad virksomheden ønsker at tilbyde sine kunder. PostNord Strålfors har i tæt samarbejde med Allente opbygget et system, hvor al fakturering sker via Strålfors' Omnichannel-platform, og det har hjulpet Allente med at accelerere sin digitale rejse.

Telia Danmark 16-9.png

Telias digitale rejse

Telia arbejder målrettet med at digitalisere hverdagen for både virksomheden og kunderne. I forhold til at håndtere indkommende kommunikation, som modtages i Telias e-Boks, har Telia valgt eDistribution løsning for at kunne klassificere og distribuere kommunikation til rette modtagere internt i Telias organisation.