Kundupplevelse_Hero_3-1_Img-to-the-left.jpg Kundupplevelse_Hero-Mobile-16-9_Img-to-the-left.jpg

Større risiko ved kun at arbejde i én kanal

Pandemien har på mange måder ændret verden og forudsætningerne for god kommunikation. Flere virksomheder har indset, at fleksibilitet og skræddersyede løsninger i omnichannel er nøglen til at nå kunderne og opfylde deres ønsker og krav. Det mener Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development hos PostNord Strålfors.

16-9_Puff-image_Transparent.png
Markedstendenser Digital transformation Kundeoplevelse Omnichannel

Samfundet bliver mere og mere digitaliseret, og det er en udvikling, PostNord Strålfors hilser velkommen. Vi driver transformationen af kommunikationsmarkedet fremad ved at tilbyde en kanaluafhængig kommunikationsplatform.

– Vi leverer ca. 1 mia. meddelelser og fakturaer om året, og det gør os til den største aktør i vores niche. Vi håndterer både virksomheders og offentlige myndigheders informations- og betalingsflow til kunder og borgere og er en vigtig del af Nordens infrastruktur, siger Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development hos PostNord Strålfors.

Kommunikationsmarkedet har i mange år været præget af øget digitalisering og etablering af nye kommunikationskanaler. Men der er på grund af pandemien kommet større fokus på virksomhedernes og offentlige myndighedernes behov for at nå ud og kommunikere med deres kunder og borgere.

Præferencerne omkring digitale løsninger ændrer sig hurtigt, og behovet for fleksible alternativer er steget markant. Vi fokuserer på modtagernes ønsker og valg.

Et skub fremad

Udfordringerne ved at skulle nå ud i et nyt landskab har fået flere virksomheder til at se svaghederne ved kun at arbejde i én kanal. Det har givet et skub i retning af at finde digitale løsninger, der kan tilpasses nye og uforudsete situationer. I den udvikling er PostNord Strålfors en oplagt partner i kundernes digitaliseringsprocesser.

– Præferencerne omkring digitale løsninger ændrer sig hurtigt, og behovet for fleksible alternativer er steget markant. Vi fokuserer på modtagernes ønsker og valg. Mange har i lyset af pandemien forstået, at den måde, man kommunikerede på i begyndelsen af året, ikke fungerer i dag, siger Mattias Norén.

To komplekse modsatrettede tendenser 

At skabe fleksibilitet er i sig selv et spændende område. Mattias Norén understreger, at vi lever i en tid, hvor forventningen om tilpasning og fleksibilitet i løsninger er ekstremt høj. Forbrugerne ønsker et skræddersyet produkt – og det er drivkraften bag mange moderne tendenser i dag:

– Samtidig kan vi se, at man bliver mere og mere forsigtig, når det gælder personoplysninger. På den ene side ønsker man fuldstændig tilpasning – hvilket kræver kendskab til brugeren – og på den anden side er man tilbageholdende med at videregive oplysninger. Det er en interessant udvikling og to komplekse modsatrettede tendenser, siger Mattias Norén og tilføjer:

– Du kan ikke arbejde i en moderne virksomhed i dag uden at tage udgangspunkt i kundernes præferencer. Samtidig skal du have godt styr på datasikkerheden, overholde loven og respektere dine kunders og borgeres privatliv. Det er et løbende arbejde, der går hånd i hånd, og det er vigtigt, at både vi som omnichannel-leverandør og vores kunder holder tungen lige i munden.

PostNord Strålfors leverer ca. 1 mia. meddelelser og fakturaer om året.

Hvordan kommunikerer vi om nogle år? Det eneste, Mattias Norén er helt sikker på, er, at fremtiden er usikker, og at ingen rigtig ved, hvad der venter lige om hjørnet. Netop derfor er det ekstra vigtigt at investere i fleksible og skalerbare løsninger.

– Det gælder om at foretage kvalificerede gæt og være forberedt på det uforudsete – det er den bedste måde at forberede sig til fremtiden på. Vi tror på et tilbud, der er kanaluafhængigt, og hvor kommunikation og betalingsløsninger kan leveres til kunderne i den form, de foretrækker. På den måde opnår man også den største forretningsmæssige værdi, slutter Mattias Norén.

Inspiration og dybtgående artikler

I-kundens-skor_16-9.jpg

Skab ny værdi sammen med kunden

Vi har alle haft dårlige kundeoplevelser. Men hvordan kan det være, at virksomhederne ikke er opmærksomme på tilbagevendende pain points? Måske skal de bare blive bedre til at lytte.

woman-laugh-cafe.jpg

Digital transformation skaber bedre kundeoplevelser

I sin enkelthed handler digital transformation om at benytte nye digitale værktøjer til at behandle data for at skabe bedre resultater i virksomheden. Hvad enten det er øget omsætning, reducering af omkostninger/resurser eller en forbedret kunde-/borgeroplevelse.

Kundeoplevelsen-16-9-2.jpg

Har du styr på kundeoplevelsen?

Hvornår har du sidst tænk på, hvordan jeres kunder opfatter jeres virksomhed? Hvad enten det omfatter jeres kommunikation eller de betalingsmuligheder I tilbyder, så bør I tænke kundeoplevelse ind.

Newsletter-Bg_3-1_DK_20200831.jpg

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få spændende artikler og interviews med fokus på det nyeste inden for kundekommunikation.

Kom i gang!