TELIA DIGITALISERER I PARTNERSKAB MED POSTNORD STRÅLFORS

Det skal være lettere at være mobilkunde, og det skal være billigere at være Telia. Løsningen ligger i en komplet digitalisering af den nordiske telegigants danske kommunikation, og hjælpen kommer fra PostNord Strålfors.

DK Telia 2 pressemed..jpg

De to virksomheder har indgået et nyt partnerskab, der skal digitalisere Telias post, forbedre de mange Telia-kunders kontakt med deres mobiludbyder og på sigt optimere betalingsmulighederne til gavn for både kunder og bundlinje.

 - Vores hovedfokus er digitalisering og simplificering, og det var med det for øje, vi valgte PostNord Strålfors som partner i vores rejse mod mere let og sikker kundekommunikation. De har både ekspertisen i digital kommunikation og den kapacitet, der gør dem til de bedste til så stor og kompleks en leverance, som vi har brug for, siger Tamara Khaliel, der er Sourcing Manager hos Telia i Danmark.

På indgående post er Telia Danmark den første private virksomhed i Norden, der gør brug af PostNord Strålfors´ særlige elektroniske distributionsservice, der optimerer håndteringen af virksomhedens indgående post. Både fysiske breve og post i Telias e-Boks bliver scannet og fordeles så automatisk og sendes direkte til de rette medarbejderes indbakker. Løsningen bruges allerede hos offentlige virksomheder med store mængder sagsbehandling, men skræddersys nu til Telias behov.

Partnerskabet indebærer desuden, at al udgående kommunikation til Telias kunder bliver håndteres i en omnichannel-opsætning, hvor man selv vælger, i hvilken kanal man vil modtage post fra Telia - email, e-Boks eller papir.

- Vi er glade for, at Telia har valgt os som partner og ser frem til at levere en fuld omnichannel-løsning med udsendelse af både fysiske og digitale breve på både e-Boks og e-mail, optimering af indgående post samt på sigt mobil betaling af fakturaer. Den indgående post er allerede digitaliseret, og i efteråret går vi i luften med omnichannel-delen, siger Rasmus Kristiansen, der er salgsdirektør i PostNord Strålfors i Danmark.

En del af Telia Danmarks udgående post består af tæt på ni millioner fakturaer årligt, og der ligger en stor potentiel besparelse i at digitalisere fakturahåndteringen. Jo nemmere det er for kunderne at betale, desto bedre forretning for Telia, der slipper for at sende rykkere og får mere tilfredse kunder.

– Det handler hele tiden om at optimere, hvordan vi kommunikerer med vores kunder, så de oplever processen som gnidningsfri og effektiv. Hver rykker koster i gennemsnit 250 kr. i administration, så hver vellykket betaling udgør en stor besparelse for os, siger Tamara Khaliel.

At kommunikationen er nem, fleksibel og hurtig for kunderne er både en konkurrenceparameter og afgørende for bundlinjen. Med det nye partnerskab kan Telia håndtere sine kunders ønsker via én platform, uanset om de foretrækker at høre fra Telia over mail, i e-Boks eller med fysiske breve. Samme fleksibilitet ved betaling er allerede på tegnebrættet.