Hvorfor følger kunder bestemte brands?

At fange en kundes interesse i den digitale verden bliver sværere og sværere. Man konkurrerer mod så mange andre, og I skal spørge jer selv om, hvorfor netop de skal følge jer. Her er fem tips til, hvordan du får kunden til at følge dig.

follow_PostNord_Stralfors_872x580.jpg

Belønninger og bonusser

Kunder vil føle sig værdsatte og have noget igen. Tilbyd eksklusive klubber, og giv rabatter så tit, det er muligt, for at tilfredsstille kunden.

Først på pletten

At have styr på ting før alle andre og være med helt fremme med trends. Mange trofaste kunder synes, det er en luksus at kunne være en del af de første nyheder.

Lærerigt og anvendeligt

Ved at give kunderne det der lille ekstra. Hvorfor ikke et hverdagstip om, hvordan det er muligt at undgå et problem? Hvis indholdet, som virksomheden formidler, er rigtig godt lavet, så fortælle man gerne om det til sine venner, og det er den bedste markedsføring!

"Offline"-relation

Sociale medier er en stor del af processen. Ved at få folk til at like din side og dele interessant indhold, kan du øge kundens interesse. Ser en person sine venner like dit brand, så stiger oddsene for at også de trykker på like-knappen. Og det fører forhåbentlig på et tidspunkt til et køb.

Hurtig kundeservice

I dag vil kunder have hurtige svar på deres spørgsmål vedrørende produkter eller andet. Mange benytter sociale kanaler som forum for dette. Alt er synligt på sociale medier, så det gælder om at have tjek på, hvem der svarer. Gøres det hurtigt og med den rigtige respons, kan man opnå særdeles gode resultater.