Fra data til dating

Rahul Lindberg Sens bedste tips til langsigtede kunderelationer:

Date_Stralfors_PostNord_872x580.jpg

Forstå og brug de digitale muligheder

  • Digitaliseringen skaber helt nye markeder, med mere kundeorienterede produkter og serviceydelser. Digitale produkter og serviceydelser virker også over tid og rum og har en evne til at formere sig.
  • Virksomheder er nødt til at følge med i denne digitale udskiftning. Det spiller ingen rolle, hvor meget du elsker designmøbler eller brugsgenstande; de er statiske og bliver ældre med tiden. Digitale tjenester derimod kan hele tiden forny sig og fortsætte med at vokse.

Skab unikke produkter – og en unik kundekommunikation

  • I takt med at der dukker flere og flere digitale løsninger op, forandrer også kunderelationerne sig og bliver mere komplekse. Vore dages kunder kræver personligt tilpassede tilbud – i de kanaler, som kunderne selv vælger at benytte.
  • Ligesom hver enkelt kunde er unik, skal du som virksomhed også være unik i din kundekommunikation. Ellers risikerer dine produkter og serviceydelser at fortabe sig i tågen med for evigt glemte apps. 

Beløn trofaste kunder

  • Airbnb belønner kunder, som anbefaler webportalen til deres venner, med point, som kunderne kan benytte til at booke overnatninger med rabat. Dropbox belønner sine trofaste kunder med ekstra lagerplads.

Sådan dater du ved hjælp af kundedata

Svar på disse spørgsmål – og skab derefter en datingstrategi, som kan appliceres på både eksisterende og nye kunder.

  • Hvordan mødtes I første gang?
  • Hvem indbød til daten?
  • Hvordan vidste I, at I var rigtige for hinanden?
  • Hvem tog chancen og spurgte?
  • Hvordan var brylluppet?
  • Hvordan ser relationen ud i dag?