5 tips til, hvordan du fanger kunden online

Ved at forstå hvordan den menneskelige hjerne virker, forstår du kundernes adfærd på nettet. Webpsykolog Nathalie Nahai giver sine bedste tips til effektiv markedsføring online.

875x580_Nathalie.jpg

1. Opmuntre til køb

Tak kunden, og forstærk købeadfærden ved at bekræfte, hvilken god beslutning det var.For eksempel via en takketekst eller en e-mailudsendelse, der siger: "Tak for dit køb – vi værdsætter din handel – du traf et godt valg!"

2. Belønne kunden

Give kunden noget til gengæld som tak. Rabatter på næste køb eller andre personlige tilbud er et par eksempler.

3. Henvise til referencer

Referencer fra andre kunder, virksomheder, kendisser eller eksperter hjælper med til at overbevise kunden om, at han eller hun har truffet et rigtigt valg.

4. Bruge kundens kanaler

Instagram, Twitter, blogs og Snapchat er eksempler på kanaler, som bruges af mange kunder til at videregive tips til deres følgere om produkter og ydelser. Brug de rette kanaler til din markedsføring.

5. Gøre valget nemt

Ord som "professionel" og "opgradere" samt priser, der ender på 97, 98 og 99, giver kunden en følelse af, at hun eller han får en masse for pengene. Alle vil gerne føle sig som en professionel, have den sidste nye opdatering og gøre et godt køb til en fordelagtig pris.