Hurtigere betalinger med Mobilfaktura

Mobiltelefonen er kanalen, som vi altid har på os. Derfor handler vi hurtigt, når vi får vigtige meddelelser her. Med Mobilfaktura får du bedre kundeoplevelser, større betalingsvilje og kortere indbetalingstider.

Mobilfaktura_872.jpg

Med PostNord Strålfors’ Mobilfaktura får privatkunder og mindre virksomhedskunder faktura og betalingsmulighed i samme pakkeløsning.

I snart mange år har muligheden for selv at bestemme, hvordan vi vil have vores fakturaer, eksisteret. De kan sendes elektronisk eller fysisk. Nu kan vi også vælge, hvordan vi vil betale dem.

Tidligere sms-løsninger på markedet har kun indeholdt betalingsbeløb og betalingsID. Med Mobilfaktura inkluderes betalingsfunktionen som en del af løsningen. Med Mobilfaktura fra PostNord Strålfors sendes der en sms, og modtageren vælger selv betalingskanal – netbank, kort eller forskellige nordiske betalingsapps som Swish, Vipps og MobilePay. 

Større opmærksomhed og større betalingsvilje 

En af de store fordele ved Mobilfaktura er, at den får meget større opmærksomhed end fakturaer i andre kanaler, samtidig med at betalingsviljen er større. Mobiltelefonen er kanalen, vi altid har på os. Alle reagerer, når der kommer en sms, så tiden fra opfordring til handling er meget kortere end for andre kanaler. Og det gælder ikke kun den yngre og mere mobilvante generation. 

Sådan virker Mobilfaktura 

  1. Datafiler til PostNord Strålfors.
  2. Datafilerne behandles, og fakturaerne sendes ud i den kanal, som modtageren har valgt – som fysisk faktura, e-faktura, til en digital brevkasse eller som mobilfaktura.
  3. Der sendes en sms til de modtagere, som har valgt at få mobilfaktura.
  4. I sms’en er der et link til fakturaen. Den kan også indeholde andre budskaber, informationer eller markedsføring.
  5. Linket fører til en landingsside med al betalingsinformationen. Siden er udformet efter kundens ønske – blandt andet hvilke betalingskanaler modtageren skal kunne benytte.
  6. På landingssiden betaler modtageren fakturaen ved at vælge mellem tilgængelige betalingskanaler – såsom netbank, kort eller forskellige nordiske betalingsapps.
  7. Ønskes der ekstra høj sikkerhed, kan man benytte e-legitimation.
  8. Vælger man kortbetaling, skal man kun indtaste sine kortoplysninger én gang, herefter er de gemt i systemet.